SEAT obsadil ve statistikách společnosti JATO Dynamics 2. místo v celkovém pořadí značek podle emisí CO2. Odborníci společnosti JATO Dynamics došli k tomuto závěru na základě analýzy statistik z 21 evropských trhů, z nichž plyne, že SEAT plní již dnes jako jedna z mála značek evropský limit emisí CO2 130 g/km stanovený pro rok 2015. Zatímco průměrné emise CO2 v Evropě prodávaných nových vozů klesly v roce 2011 na 136,1 g/km, může se SEAT pochlubit hodnotou emisí CO2 pouhých 125,2 g/km, což znamená meziroční snížení o 6,1 % (ze 131,1 g/km v roce 2010).

Velký podíl na skvělých výsledcích značky SEAT v oblasti ochrany životního prostředí mají pokrokové modely Ecomotive, které se vyznačují extrémně nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí, přestože motoristům poskytují stejně vysokou míru komfortu, bezpečnosti a praktičnosti jako konvenční modely. V ekologických verzích Ecomotive se dodávají modely Ibiza, Ibiza ST, Leon, Altea, Altea XL a Alhambra, zatímco modely označené logem E-Ecomotive jdou ještě dál a jsou z hlediska emisí přeborníky v příslušném segmentu.

Absolutním rekordmanem z hlediska spotřeby paliva je pětidveřová Ibiza E-Ecomotive poháněná inovativním tříválcovým turbodieselem 1.2 TDI CR o výkonu 55 kW (75 k), který průměrně spotřebuje pouhých 3,4 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 89 g/km. Pětidveřová Ibiza E-Ecomotive se tak řadí mezi nejekologičtější automobily na současném trhu. Motor je vybaven filtrem pevných částic DPF, funkcí Start/Stop a inovativním systémem rekuperace kinetické energie.

 

Na druhém konci nabídky značky SEAT stojí velké rodinné MPV Alhambra, jehož vznětový motor 2.0 TDI CR 103 kW/140 k E-Ecomotive spotřebuje průměrně jen 5,5 litru nafty na 100 km. Odpovídající hodnota emisí CO2 je 143 g/km. Všechny vznětové motory pro Alhambru jsou navíc vybaveny speciálním katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction), který významně snižuje obsah škodlivých oxidů dusíku ve výfukových plynech.

SEAT tak potvrzuje své důsledné zaměření na poskytování trvale udržitelné mobility širokým vrstvám motoristické veřejnosti. V rámci své ambiciózní strategie nabízí také modely na alternativní paliva, jako je například LPG (Ibiza a Leon). V dalším kroku pracuje SEAT na elektrifikaci hnacího řetězce, která přinese další snížení spotřeby paliva a emisí v podobě hybridních a čistě elektricky poháněných modelů.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.