Rychlotest Volkswagen Golf: Pan Evoluce

Autor: Pavel Srp - 10. 11. 2012


V rámci víkendu otevřených dveří u prodejců Volkswagen byly pro zákazníky připraveny zbrusu nové Golfy sedmé generace. Nejinak tomu bylo i v případě pražského prodejce z Podbaby, který akci rozšířil o jízdy v terénu v prostředí Hummer Centra s pickupy Amarok a s dvojicí SUV – Tiguan a Touareg.

Volkswagen Golf se představuje již ve své sedmé generaci. Při prvním pohledu na karoserii (zejména zepředu) je ale nápadně podobná předchozí šesté generaci. Design je tedy opravdu spíše evoluční než revoluční. V případě vnitřností a techniky však jde o zcela nový model postavený na podvozkové platformě MQB. Díky tomu je nová generace Golfu přibližně o metrák lehčí.

V interiéru je vše dle standardů Volkswagenu. Přehledná přístrojová deska se středovým tunelem mírně natočeným k řidiči. Ovládací prvky i tlačítka a jejich umístění jsou majitelům wolfsburských vozů dobře známy. Vše je tam, kde byste to čekali. Novinkou je ovládání rádia (resp. palubního systému) na displeji ve středovém panelu. Jeho ovládání je velmi podobné ovládání dnes velmi moderních tabletů či dotykových telefonů. Posouvání nabídky se provádí pomocí posunu prstu po displeji, nebudete tedy tisknout žádné šipky nebo točit kolečky a podobně. Dobrý nápad. :)

Měli jsme možnost povozit se pár kilometrů v Golfu s benzínovým TSI o objemu 1,4 litry, který se mohl pochlubit velmi slušným výkonem 103 kW/140 koní a s kroutícím momentem 250 Nm. Sprint z 0 na 100 km/h by měl podle Volkswagenu zvládnout za 8,4 sekundy a po německých dálnicích budete moci uhánět rychlostí až 212 km/h. Musím se přiznat, že z motoru jsem byl celkem příjemně překvapen. Jízda nebyla sice nikterak dlouhá, ale vystřídali jsme dálnici i okresní silnice.

Motor nabídne přijemný zátah už od nízkých otáček a nepolevuje takřka do omezovače. Nemá ale žádnou výkonovou špičku. U Volkswagenu jsme zvyklí, že dvouspojkové převodovky DSG řadí parádně, ta sedmistupňová použitá z předchozí generace (i když s upraveným programem v řídící jednotce) není výjimkou. Její reakce (a některých dalších součástí auta) se navíc mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.

V Golfu, ve kterém jsme jezdili, byla možnost zvolit si jízdní styl. Na výběr byly: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual. S každým programem se měnila tuhost tlumičů a posilovače řízení, reakce na sešlápnutí plynového pedálu, nastavení ESP a podobně. Rozdíl mezi rozhoupaným a opravdu pohodlným Comfortem a tvrdým a rychle reagujícím Sportem byl propastný.

Nová generace Golfu v nás po několika desítkách ujetých kilometrech zanechala velmi dobrý dojem. Už teď jsme zvědaví, až si ho proklepneme v klasickém redakčním testu.

Po doplnění sil na nás čekala jízda v Amaroku a Touaregu v Hummer Centru. Po čtvrtečním ježdění s Fordy Ranger a Kuga, jsme se těšili, jak to budou zvládat Volkswageny, tentokrát pouze z místa spolujezdce. První na řade byl Amarok.

Protože jde o pickup, jeho terénní schopnosti jsou na velmi dobré úrovni. Řidiči nabídne redukční převodovku nebo uzávěrku zadního diferenciálu. Věřte, že s takovým vybavením vás jen tak něco nezastaví. A pokud by náhodou zastavilo, můžete si na auto nechat nainstalovat přední naviják přímo od Volkswagenu.

S nástrahami Hummer Centra se Amarok vypořádal velmi statečně. I když jeho přejezdový a zadní nájezdový úhel nejsou úplně ideální, terénu se nebojí. Pokud budete při jízdě přemýšlet a nebudete se pokoušet projíždět místa, která už na pohled prozrazují možné problémy, zvládne vše.

Podobné je to i s Touaregem. Jeho pojetí je však od základu jiné. Žádné uzávěrky diferenciálů, žádná redukční převodovka, vše je jen a pouze na elektronice. Auto v podstatě vše udělá za řidiče, který jen sedí, sešlapuje pedály, točí volantem a bojí se o svoje drahé luxusní SUV.

Už jste se v nové generaci Golfu vezli i vy? Jak se vám líbí? A co vaše off roadové zážitky? Podělte se s námi v komentářích! ;)

-PS-

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru