Jensen-Range-Rover-Chieftain-V8

Range Rover Chieftain: youngtimer dostal novou techniku a drží krok s moderními auty

Autor: Pavel Srp - 22. 1. 2018


První generace Range Roveru je dnes poměrně zajímavým veteránem, který však už nejen co do luxusu, ale ani co do dynamiky logicky nedokáže držet krok s novějšími modely. Britský Jensen, kdysi poměrně slavná automobilka, se to rozhodla změnit a nabízí verzi nazvanou „Range Rover Chieftain“. A ta to dokáže!

Range Rover sice poháněly i benzinové motory V8, ale ty nebyly nijak výkonné a navíc byly poměrně žíznivé. Na svou dobu byl však Range Rover hodně dobrým autem, které dokázalo uspokojit i ty nejnáročnější klienty. První generace tohoto modelu se vyráběla dlouhých 26 let, od roku 1970 do roku 1996. 

Ve společnosti Jensen International Automotive se rozhodli, že vůz výrazně zmodernizují. Karoserie Range Roveru projde důkladnou renovací, nedostane však žádné moderní doplňky ani nebude jinak změněna. Nejvýraznějším odlišením je jen dvojice koncovek výfuku vykukující v obou rozích zadního nárazníku. Karoserie se pak následně nainstaluje zpět rám, ale ten je zcela nový, pochází totiž z mnohem novějšího Land Roveru Discovery třetí generace. S tím přichází vzduchové odpružení, jenž zajistí nejen zlepšení jízdních vlastnosti a schopností v terénu, ale také výrazně vylepší jízdní komfort. 

Pod přední kapotu se nastěhuje vidlicový osmiválec, ovšem nikoliv ten, který se tam montoval z výroby, ale ani žádný jiný z dílny Land Roveru. Nainstalován sem bude motor LSA 6.2 V8 z Cadillacu CTS-V, jehož výkon je 564 koní a točivý moment 747 Nm. Přenos síly na všechna čtyři kola probíhá přes šestistupňový automat GM.

Cenu ani další podrobnosti neznáme, ale po osmiválcovém Land Roveru Defender je další opravdu stylový počin. Takových jen více… :)

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru