PSA zveřejnilo prohlášení a závazek k zveřejňování informací o reálné spotřebě paliva

Autor: Tisková zpráva - 28. 10. 2015


Řada nedávno zveřejněných zpráv o měření emisí zdůraznila důležitost dodržování a správného uplatňování postupů. V této souvislosti předseda představenstva PSA Peugeot Citroën požádal inženýrské týmy skupiny, aby v této oblasti provedly kontrolu a předložily doporučení ke zlepšení.

Peugeot 308 SW 004

Skupina důsledně přezkoumala svou situaci týkající se emisí a spotřeby paliva.

Co se týče emisí, skupina PSA potvrzuje, že její vozy nebyly nikdy vybaveny žádným softwarem nebo zařízením umožňujícím odhalit test shody a aktivovat zařízení pro likvidaci škodlivin včetně NOx (oxidy dusíku), které by bylo při řízení v reálném provozu nečinné. Skupina připomíná, že její vozy splňují normy a že v roce 2014 bylo náhodně vybráno z výrobních linek 4300 vozů za účelem ověření dodržování podmínek homologace při výrobě.

Skupina PSA Peugeot Citroën je prvním výrobcem automobilů, který začal do všech svých vozidel s dieselovým motorem Euro 6 používat technologii selektivní katalytické redukce (SCR) „BlueHDi“. Tento systém likvidace škodlivin, pro který skupina podala přibližně 100 patentů, je uznáván v mnoha publikacích jako nejúčinnější technologie zpracování NOx1. Díky zkušenostem získaným v této oblasti a již uskutečněným investicím do této technologie se skupina posunula blízko ke splnění požadavků budoucí normy WLTP, které má být zavedena v roce 2017. Skupina PSA Peugeot Citroën ve stejném duchu začala používat filtr pevných částic o 11 let dříve, než se stal po zavedení normy Euro 5 v lednu 2011 povinným pro všechny výrobce automobilů. Připomeňme, že prodeje dieselových vozidel představovaly v první polovině roku 2015 celkem 60,3 % tržeb PSA v Evropě a 41,9 % ve světě.

Pokud jde o spotřebu paliva, PSA zdůrazňuje, že v této oblasti drží vedoucí postavení opírající se o nové technologické novinky, jako je benzínový motor EB PureTech (zvolen motorem roku v roce 2015 ve své kategorii), dieselová technologie BlueHDi, vysoce výkonné automatické převodovky a odlehčené platformy. Stávající evropská norma NEDC2 se používá od roku 1992 a je považována za nedostatečně reprezentativní z hlediska reálného provozu. Jako všechny laboratorní zkoušky, je i toto testování předmětem optimalizací, a to i ve skupině PSA. Regulační orgány jsou si těchto optimalizací vědomy, ale nezávislé orgány a pozorovatelé je kritizují. Tyto optimalizace, včetně nenulové elektrické bilance (úroveň nabití baterie, využití alternátoru atd.), již nebudou při novém testování (WLTP3), které je v současné době projednáváno na evropské úrovni, možné. Skupina PSA zdůrazňuje, že plně podporuje myšlenku, aby byla od roku 2017 zavedena nová norma (WLTP a RDE4), která bude lépe odrážet reálné podmínky.

test-citroen-ds3-p3

Skupina PSA Peugeot Citroën, pro kterou je důvěra zákazníků prvořadá, se rozhodla:

  • Co nejdříve začít zveřejňovat u svých hlavních modelů reálnou spotřebu, kterou bude kontrolovat nezávislý orgán;
  • Přijmout technická opatření umožňující již předem splňovat budoucí postup WLTP, počínaje nulovou elektrickou bilancí u homologace všech nových vozů/motorů.

psa-peugeot-citroen-emise-prohaseni

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru