První jízda – Ford Tourneo Connect Grand 1,6 TDCi: Jezevčík

Autor: Pavel Srp - 7. 4. 2014


Ford před nějakou dobou zahájil prodej nové generace své malé dodávky, modelu Connect. Nabízí se, podobně jako větší transit v provedení osobním, tedy Tourneo Connect, nebo nákladním, tedy Transit Connect. My jsme pro naši trasu dlouhou 1 100 km sáhli po sedmimístném prodlouženém provedení Tourneo Connect Grand 1,6 TDCi.

Tohle auto jsme si nevybrali náhodou. Cesta na letošní Retro Classic Stuttgart byla dlouhá a jelo nás šest. Do obyčejného osobního auta se nenaskládáme a jezdit dvěma auty bylo zbytečné. Neberte tedy tento článek jako klasický test, ale spíše jako první dálniční jízdní dojmy.

test-prvni-jizda-ford-connect-p1

Do auta se vejde celkem sedm lidí, dva vpředu, tři uprostřed a dva vzadu. Věřte tomu nebo ne, všech sedm míst nabízí takřka stejný komfort. Vpředu, uprostřed i vzadu je místa dostatek a to nejen pro hlavu a ramena, ale i pro nohy. To se o mnoha jiných sedmimístných autech říci nedá. Jenže na prostřední ani zadní místa nejsou vyvedeny ofuky topení ani klimatizace. Na předních sedadlech se budete potit horkem, ale na těch zadních budou mít pasažéři omrzlé nohy.

Interiér bude forďákům dobře známý, zachovává totiž tvary a rozmístění přístrojové desky modelů Fiesta i Focus – včetně umístení volantu i posezu. Podobné mohou být také prvky výbavy. Do nového Connectu si můžete naporoučet automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu, automatického parkovací asistenta, couvací kameru se zobrazením obrazu ve zpětném zrcátku, navigaci, zrcátka i všechna okna (okna v zadních posuvných dveřích se dají stáhnout také) v elektrice a mnoho dalšího. Ještě donedávna tak bohatá výbava pro dodávky možná nebyla.

V interiéru je při jízdě překvapivý klid. Hluk od motoru i aerodynamický hluk by se dal srovnat s běžnými auty nižší střední třídy, a tak se žádné nepříjemné překvapení nekoná. Řízení i řazení nejsou premianty v přesnosti, nicméně svůj účel splní s naprostou jistotou.

test-prvni-jizda-ford-connect-p2

Pod kapotou pracoval nejsilnější (ze dvou) naftový motor 1,6 TDCi o výkonu 85 kW/115 koní a s točivým momentem 270 Nm. Při pohotovostní hmotnosti dlouhého Connectu lehce přes 1,5 tuny nelze čekat zázraky. Auto působí letargickým dojmem. Zrychlovat se mu moc nechce, ale když už se rozjede, rychlost si udrží. Na německých dálnicích jede 150 km/h na tempomat kopec-nekopec. Silnější naftový motor by však Connectu v nabídce zcela jistě prospěl.

Na dálnici je auto stabilní i ve vyšších rychlostech a ani výraznější poryvy větru mu nezpůsobí krizové situace a kdyby přece jen náhodou, je tady sériově stabilizace. Při sjezdech z dálnice bylo ale poznat, že auto se výrazněji nakloní. Je to daň za vcelku komfortní podvozek a vyšší stavbu karoserie.

Více než tisícikilometrovou dálniční jízdu jsme ujeli se spotřebou lehce nad 8,0 litru nafty na 100 km, což je vzhledem k rychlosti, která se pohybovala přibližně mezi 130 a 150 km/h, pěti stům najetým kilometrům při převzetí a šestimístném obsazení docela slušný výsledek. Věřím, že při klidnějším tempu bychom se dostali minimálně klidně k 7 l/100 km.

test-prvni-jizda-ford-connect-p3

Pokud si z Connectu Tourneo neuděláte minibus tak jako my, můžete využít jeho obrovský zavazadlový prostor. Obě zadní řady sedadel se dají sklopit do roviny a vznikne tak prostor pro odstěhování takřka čehokoliv. Šířka nákladového prostoru je 1 477 (mezi podběhy 1 149) mm, výška 1 234 mm a délka 1 264 cm při nesklopené druhé řadě sedadel (při sklopených sedadlech se prodlouží na 2 metry). Objem zavazadelníku je 1 530 litrů při pětimístném provedení a 2 760 při dvoumístném provedení. Při sedmimístném provedení zbyde za sedadly místo tak akorát na dvě svačiny.

Musím přiznat, že mě Ford Tourneo Connect Grand velmi mile překvapil. Nejezdí se s ním jako s dodávkou, spíše jako s opravdu velkým a dlouhým kombíkem. Pokud máte velkou rodinu, zvažte nejen koupi vozů MPV, ale třeba i tohohle Forda… Ani cena není špatná, první Connect ve výbavě Ambiente s motorem roku 1,0 EcoBoost začíná na částce 464 350 Kč s DPH.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti FordAMB

P.S. Ta cena za dodávku roku asi nebude jen tak… ;)

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Ford
Typ:,Tourneo Connect Grand
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 560 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,85 kW/115 koní
Točivý moment:,270 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,13.8 s
Maximální rychlost:,165 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.6 / 4.6 / 4.9
Délka:,4 818 mm
Šířka:,1 835 mm
Výška:,1 836 mm
Rozvor:,3 462 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 529 kg
Objem zavazadlového prostoru:,1 530 / 2 760 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru