Ještě silnější, ještě rychlejší a ještě dynamičtější se na jaře postaví Audi TT RS plus do startovních bloků. Kompaktní sportovní vůz dodávaný v karosářských variantách Coupé a Roadster zaujme svými impozantními výkony. Přeplňovaný pětiválec s výkonem zvýšeným na 265 kW (360 k) umožňuje jízdu rychlostí až 280 km/h.

Jednotka TFSI se zdvihovým objemem 2,5 litru v Audi TT RS plus je vysokovýkonným motorem. V porovnání s výchozí variantou dosahuje pětiválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem o 15 kW (20 k) vyššího výkonu. Maximum točivého momentu 465 N.m je o 15 N.m vyšší. Přenos hnací síly zajišťuje podle volby zákazníka buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo sedmistupňová převodovka S tronic s bleskově rychlým řazením. Dvouspojková převodovka je navíc vybavena funkcí Launch Control, která při rozjezdu z klidu optimalizuje akceleraci. Trvalý pohon všech kol quattro pracující s lamelovou spojkou přenáší hnací sílu motoru suverénně na vozovku za všech podmínek.

TT RS plus slučuje pozoruhodným způsobem dynamiku a hospodárnost. Za charakteristického zvukového doprovodu pětiválce „vystřelí“ verze Coupé s převodovkou S tronic z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (s manuálním řazením: 4,3 s). Roadster toto cvičení zvládne za 4,2 sekundy (s manuálním řazením: 4,4 s). Nejvyšší rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 280 km/h. Coupé s převodovkou S tronic vystačí v průměru s pouhými 8,5 litry paliva na 100 km, u verze Roadster to je 8,6 litru na 100 km.

 

Novinka Audi vděčí za tyto špičkové hodnoty nejen četným opatřením na zvýšení účinnosti, ale především také lehké karoserii s konstrukcí ASF (Audi Space Frame), u níž je přední část vozu zhotovena z hliníku a zadní část z ocelového plechu. Coupé s mechanickou převodovkou váží včetně pohonu všech kol quattro pouhých 1450 kilogramů a jeho výkonová hmotnost činí 5,5 kg/kW (4,0 kg/k). U verze Roadster to je 5,7 kg/kW (4,2 kg/k).

S výkonem motoru si v každé situaci hravě poradí vysokovýkonná brzdová soustava. Přední náprava je osazena odvrtávanými brzdovými kotouči s čtyřpístkovými pevnými třmeny. Audi TT RS plus jezdí na 19″ litých kolech s pětipaprskovým designem ve stylu rotoru. Kola jsou lakována černou barvou s kontrastními okraji ráfků v červeném odstín. Pneumatiky mají rozměr 255/35. Na přání je k dispozici systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride. Přítlak na zadní nápravě zvyšuje pevně montované přítlačné křídlo.

K vizuální diferenciaci přispívá také maska chladiče Singleframe, jejíž kosočtvercová mřížka má lesklou povrchovou úpravu v barvě antracitu, zatímco ozdobný rámeček má vzhled matného hliníku. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Obě větve sportovní výfukové soustavy, jejíž akustická klapka zesiluje zvukový projev motoru, jsou zakončeny oválnými černými koncovkami. Stylistický paket Carbon zušlechťuje vzhled motorového prostoru a hlavice řadicí páky, resp. páky voliče, je ozdobena prstencem se vzhledem hliníku a logem TT RS plus.

Model TT RS Plus přijde na český trh v květnu tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.