Porsche zanechalo na štítku motoru zprávu pro vývojový tým Hondy NSX

Autor: Jan Karlík - 28. 7. 2016


Poměrně úsměvná situace nastala v jednom Porsche servisu, kam byl dopravena vcelku standardní 911 GT3. Jakmile technici napíchli supersportovní Porsche na diagnostiku, začali mít lehké podezření, že se nejedná o úplně běžný kousek, který má své královské místo v garáži nějakého petrolheada. Prvním signálem, že je na tomhle autě něco zvláštního, byl fakt, že maximální dosažená rychlost byla 330 km/h…

V dnešní době je zcela normální, že automobilky při vývoji a zejména finálním testování svých modelů používají konkurenční modely jiných automobilek. Pokud se s ostatními chtějí srovnávat a z takového duelu vzejít vítězně, je důležité se poučit z chyb jiných a nebo, co si budeme povídat, občas nějaký ten šikovný nápad okopírovat. Mezi poslední známé příklady tak patří třeba Tesla Model X, která se za nemalé peníze objevil v laboratořích a na okruzích Fordu a dokonce i Audi. Nic zvláštního, takhle to funguje téměř v každém segmentu.

V tomhle případě se jedná o Porsche 911 GT3, tedy řidičsky velmi zajímavý supersport, který se stal členem testovací garáže Hondy. Jak jinak, než kvůli finálnímu vývoji dlouho očekávaného modelu NSX. Hondu údajně na tomto voze nejvíce zajímá sofistikovaný systém natáčení kol zadní nápravy a nebo řízení. Němci pochopitelně o takovém dárcovství neměli ani zdání. Auto si samozřejmě neobjednala Honda jako taková. Bylo zaplaceno a dodáno soukromému subjektu, na tom přeci není nic zvláštního. Jenže pak se Porsche dostalo do servisu na svolávací akci. Při tomto servisním zásahu byly vyměněny některé problémové části motoru a k tak rozsáhlé operaci je samozřejmě nutné připojit k vozu diagnostiku.

Položkou, která zaujala servisního technika, se stala maximální dosažená rychlost. V tomto řádku svítila hodnota 330 km/h. Servis se ptal člověka, který byl vůz vyzvednout, kde se na takovou rychlost dostal. Jednalo se o prázdné letiště nebo snad závodní okruh? Jaké odpovědi se technikům dostalo, to bohužel nevíme. Nicméně to stačilo k tomu, aby se dali do pátrání. Porsche se nakonec dopátralo toho, že jména lidí (ať už servisujících či kupujících) spjatých s touhle GT3 mají vazby také na Hondu, a že ona maximální rychlost byla dosažena na soukromém testovacím polygonu Hondy. Tohle zjištění však nevyvolalo žádnou přehnanou reakci. Lidé od Porsche dokázali svůj důvtip a zanechali pracovníkům Hondy na krytu motoru vzkaz: “Good luck Honda from Porsche. See you on the other side.” Tedy: „Hodně štěstí, Hondo, od Porsche. Uvidíme se na druhé straně.” S úsměvem to přiznal Nick Robinson z Hondy, který má na starosti dynamiku nového NSX.

Honda NSX

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru