Porsche 918 Spyder: Supersportovní vůz budoucnosti

Autor: Pavel Srp - 27. 3. 2012


Supersportovní Porsche 918 Spyder má více než polovinu svého vývoje za sebou a je tedy na přímé cestě stát se opravdovým vozem budoucnosti. Jako vozidlo s hybridním pohonem typu plug-in, tedy s možností vnějšího dobíjení, spojuje vysokovýkonný spalovací motor s nejpokrokovějšími elektromotory. Českým zákazníků nabídne tento model společnost Porsche Inter Auto CZ, která je výhradním dovozcem a projedcem vozů Porsche v České republice.

Spojení vysokovýkonného motoru s nejpokrokovějšími elektromotory dodává vozu Porsche 918 Spyder dynamiku závodního stroje o výkonu přes 566 kW (770 k) při spotřebě paliva, která je s hodnotou zhruba tři litry na 100 kilometrů nižší než u většiny současných malých vozů.

Porsche využívá speciální technická řešení, jako je karoserie z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, plně variabilní aerodynamika, adaptivní řízení zadních kol a výfuková soustava s nahoře vyvedenými koncovkami výfuku. Porsche 918 Spyder je tak skvělou ukázkou toho, co si Porsche představuje pod inteligentním výkonem budoucnosti.

Typ 918 Spyder je koncipován jako supersportovní vůz a legitimní nástupce typu Carrera GT. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne Spyder za necelé tři sekundy (Carrera GT: 3,9 sekundy. Spotřeba zhruba tři litry na 100 kilometrů a dojezd v elektrickém režimu více než 25 kilometrů jsou jedinečné.

Základem konceptu typu 918 Spyder je rozdělení pohonu mezi tři motory, jejichž spolupráce je řízena inteligentní jednotkou s pěti volitelnými režimy.

Standardně nastaveným provozním režimem po spuštění vozidla je při dostatečném stavu nabití akumulátoru režim „E-Power“. V ideálním případě dokáže 918 Spyder překonat s čistě elektrickým pohonem více než 25 kilometrů. Spalovací motor je v tomto režimu využíván pouze v případě nezbytné potřeby.

V režimu „Hybrid“ pracují elektrické stroje a spalovací motor kombinovaně se zaměřením na nejvyšší hospodárnost a nejnižší spotřebu paliva. Obvykle přichází ke slovu při pomalé jízdě orientované na spotřebu, například v městském provozu.

V režimu „Sport Hybrid“ využívá 918 Spyder své motory s větším důrazem na dynamiku. Spalovací motor je nyní hlavním zdrojem hnací síly. Tento režim je zaměřen na výkon a sportovní jízdu.

„Race Hybrid“ je režimem pro nejvyšší možný výkon a obzvlášť sportovní jízdu. Spalovací motor pracuje převážně pod vysokým zatížením a dobíjí akumulátor, pokud řidič nevyžaduje maximální výkon.

Tlačítko „Hot Lap“ uprostřed přepínače režimů aktivuje i ty nejposlednější výkonové rezervy typu 918 Spyder a lze ho zapnout pouze v režimu „Race Hybrid“. Podobně jako v kvalifikačním režimu je trakční akumulátor po dobu několika rychlých kol provozován na hranici maximálního výkonu.

Hlavním zdrojem hnací síly je osmiválcový motor 4,6 litru s výkonem přes 419 kW (570 k), který byl přímo odvozen z motoru úspěšného typu RS Spyder. Výsledkem jsou maximální otáčky až 9000 min-1.

Na přední nápravě se nalézá další samostatný elektromotor o výkonu zhruba 80 kW, který pohání přední kola prostřednictvím pevného převodu. Spojka zajišťuje odpojení elektromotoru ve vyšších rychlostech, aby se zabránilo jeho přetočení. Hnací síla je na každé nápravě regulována nezávisle.

Ukládání elektrické energie pro elektrické stroje zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový akumulátor složený z 312 jednotlivých článků s energetickou kapacitou zhruba 7 kWh. S typem 918 Spyder bude kromě toho dodávána kompaktní nabíjecí stanice, jež může být pevně nainstalována v domácí garáži. Jejím prostřednictvím trvá rychlé a pohodlné dobití nezávisle na regionálních podmínkách přibližně dvě hodiny.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru