Uvedením zcela nového modelu Yaris Hybrid si zájemci o vůz v segmentu B (malé vozy) budou moci vychutnat velmi tichý chod a hospodárný provoz s nízkými emisemi díky dlouhodobě prověřené technologii Hybrid Synergy Drive® (HSD) automobilky Toyota.

Yaris Hybrid využívá nejnovější technologii pohonu HSD s klíčovými komponentami hybridního pohonu, které prodělaly downsizing. Například nově vyvinutý zážehový motor 1,5 l s Atkinsonovým cyklem je o 16,5 kg lehčí a o 10 % menší než jednotka 1,8 l používaná v modelu Auris Hybrid. Kombinace zážehového motoru a elektromotoru nabízí celkový výkon 74 kW (100 k) a přináší zájemcům o vůz v segmentu B výhody v podobě nízkých emisí CO2, NOx a pevných částic (v dané třídě rekordní hodnota), výrazně nižší spotřebu paliva a celkově nízké pořizovací a provozní náklady.

Snižování hmotnosti a rozměrů se příznivě podepsalo i na dalších klíčových komponentách pohonu HSD, např. elektromotoru, jednotky řízení energie a hnané nápravy. Elektromotor je nyní o 20 % kompaktnější a jednotka řízení energie (PCU) je o 12 % menší než podobné zařízení v modelu Auris Hybrid. Konstruktéři Toyoty rovněž o 6 % zkrátili hnanou nápravu, která je nyní dokonce o 11 kg lehčí.

 

Zvláštní pozornost pak byla věnována umístění a rozměrům NiMH akumulátorů a palivové nádrže, aby zůstal zachován prostor v kabině pro zadní cestující i zavazadla. Nové prostorové uspořádání znamená umístění akumulátorů a palivové nádrže pod zadní sedadla, bez jakýchkoli negativních dopadů na velikost zavazadelníku.

Díky intenzivnímu úsilí na poli výzkumu a vývoje se tak Yaris s plně hybridním pohonem dokázal držet své tradiční koncepce: „malý zvenku, velký uvnitř“. Chytře řešeným prostorovým uspořádáním nabízí nový Yaris Hybrid plnohodnotnou kvalitu plně hybridního pohonu bez jakýchkoli kompromisů.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.