Nové modely SEAT Leon a Toledo dosáhly pětihvězdičkového hodnocení podle nejnovějších výsledků nárazových testů zveřejněných nezávislou organizací Euro NCAP (New Car Assessment Programme).

Ochrana dospělých cestujících byla jak u nového Leonu, tak i u nového Toleda ohodnocena 94%. Maximální počet bodů byl oběma modelům udělen v náročném bočním nárazu, v němž oba vozy poskytují své posádce dobrou ochranu všech částí těla.

V oblasti ochrany dětí získal Leon celkem 92 % – to je nejlepší výsledek v kategorii, dosažený v tomto kole nárazových zkoušek Euro NCAP – včetně maximálního počtu bodů za hodnoty zatížení zaznamenané na figurínách dětí během dynamického testu. Organizace Euro NCAP poznamenala, že airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo spolujezdce namontovat dětskou sedačku proti směru jízdy, a že stav tohoto airbagu je pro řidiče jasně viditelný.

 

Při zkouškách ochrany chodců obdržel nárazník Leonu nejvyšší počet bodů za ochranu nohou chodce. Podle organizace Euro NCAP poskytuje také kapota dobrou ochranu ve většině oblastí, které by mohly přijít do styku s hlavou chodce.

V dynamických testech získalo Toledo maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Podobně jako Leon obdrželo i Toledo maximální počet bodů za ochranu nohou chodce poskytovanou nárazníkem.

V hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů vyzdvihla organizace Euro NCAP skutečnost, že elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) patří k sériové výbavě všech modelů Leon a Toledo.

Inovativní systémy SEAT Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a SEAT Multi Collision Brake (funkce automatického brzdění pro prevenci vícenásobných kolizí) získaly navíc ocenění Euro NCAP Advanced vyhrazené pro technologie, které poskytují spotřebitelům a společnosti vědecky ověřené přínosy z hlediska bezpečnosti.

SEAT Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) je inovace, která při rychlosti nad 65 km/h pomáhá řidiči zůstat v daném jízdním pruhu. Kamera umístěná ve vnitřním zpětném zrcátku sleduje podélné značení na vozovce a systém prostřednictvím posilovače řízení zasahuje do řízení, pokud zjistí, že trajektorie pohybu vozidla směřuje mimo daný jízdní pruh.

SEAT Multi Collision Brake (funkce automatického brzdění pro prevenci vícenásobných kolizí) je systém, který zabrzdí vozidlo po prvotním nárazu, aby zmírnil intenzitu následných nárazů nebo jim zcela zabránil. Je-li při prvotním nárazu aktivován airbag, začne elektronicky řízený stabilizační systém brzdit vozidlo a zapnou se varovná i brzdová světla.

Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj, k výsledkům nového Leonu a Toleda v testech bezpečnosti Euro NCAP řekl: „U všech vozů značky SEAT se snažíme realizovat nejvyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, abychom splnili nejvyšší očekávání našich zákazníků. Jsme proto velmi potěšeni, že toto naše úsilí bylo potvrzeno vynikajícími výsledky nového Leonu a Toleda v náročných testech bezpečnosti Euro NCAP. Velkou radost máme rovněž z ocenění v kategorii Euro NCAP Advanced pro systémy SEAT Multi Collision Brake a SEAT Lane Assist nabízené v novém Leonu.“

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.