Nový Golf obdržel nejvyšší pětihvězdičkové ocenění od evropské organizace pro ochranu spotřebitele Euro NCAP. Sedmá generace Golfu získala rovněž prestižní ocenění „Euro NCAP Advanced Awards“ za inovace v oblasti integrované bezpečnosti. Jako průkopnické inovace na poli bezpečnosti byly oceněny kromě asistenčních systémů Lane Assist a Front Assist také klíčové systémy aktivní preventivní ochrany cestujících a standardně dodávaná funkce brzdění při vícenásobných kolizích. Golf tak opět potvrdil své výjimečné postavení v rámci svého segmentu.

Evropská organizace pro ochranu spotřebitele Euro NCAP ocenila celkovou bezpečnostní koncepci nového Golfu, který díky ní dosáhl vynikajících výsledků v náročných testech. Golf si i ve své sedmé generaci zakládá na důkladné ochraně cestujících, dětí a chodců a na nabídce inovativních asistenčních systémů, čímž potvrzuje své výjimečné postavení, které mu v Evropě náleží již po několik desetiletí.

 

Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za výzkum a vývoj značky Volkswagen, k tomu uvedl: „Jsme velmi potěšeni, že náš nový Golf úspěšně splnil náročné požadavky organizace Euro NCAP a získal od ní nejvyšší hodnocení. Obzvlášť hrdí jsme na hned čtyři ocenění Euro NCAP, jimiž byl nový Golf vyznamenán za excelentní bezpečnostní inovace. Tento úspěch není dílem náhody, protože odráží filozofii naší společnosti: bezpečnost musí být cenově dostupná pro každého. Hned od začátku jsme s našimi inženýry intenzivně pracovali na vývoji bezpečnostního konceptu, jehož rozsah je v kompaktní třídě dosud jedinečný.“ Hackenberg dále dodal: „Tyto výsledky potvrzují, že jsme na správné cestě. V budoucnosti budeme systematicky pokračovat ve vývoji s ohledem na nejlepší zájmy našich zákazníků.“

Nový Golf získal nejvyšší hodnocení za ochranu cestujících při čelních a bočních nárazech, při bočním nárazu do sloupu i při testu ochrany krční páteře, v němž se sleduje zatížení krční páteře při nárazu zezadu. V novém Golfu se mohou cítit bezpečně nejen dospělí, ale i děti. To bylo ověřeno v testech na figurínách odpovídajících batoleti ve věku 18 měsíců a tříletému dítěti. Nový Golf přesvědčil zkušební techniky rovněž svými schopnostmi v oblasti ochrany chodců.

Vynikající ochranu cestujících doplňuje v sedmé generaci Golfu také široká nabídka asistenčních systémů. Kromě sériově dodávané funkce pro automatické brzdění při vícenásobných kolizích (multikolizní brzda), sledování únavy řidiče a na přání dodávaného systému aktivní preventivní ochrany cestujících si mohou zákazníci rozšířit a přizpůsobit bezpečnostní paket vlastním potřebám na přání dodávaným adaptivním tempomatem, systémem Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, a asistentem Lane Assist pro jízdu v jízdním pruhu. Nový Golf nabízí tedy celkem sedm asistenčních systémů, které výrazně zvyšují bezpečnost silničního provozu.

Funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích, která již získala od německého autoklubu ADAC ocenění „Žlutý anděl“ za inovaci, automaticky brzdí vozidlo po prudkém nárazu, aby snížila zbývající kinetickou energii. Cílem je zcela zabránit sekundárním nárazům, nebo alespoň výrazně snížit rychlost dalšího nárazu. Statistiky nehodovosti ukazují, že k obávaným sekundárním kolizím dochází přibližně v jedné čtvrtině všech nehod. Následné nárazy jsou velmi nebezpečné, protože cestující při nich již nejsou chráněni airbagy a předpínači bezpečnostních pásů. Stejně jako u všech asistenčních systémů ve vozech Volkswagen má řidič kdykoli možnost zasáhnout do dění a vyřadit „multikolizní brzdu“ z činnosti.

Volkswagen převzal systém aktivní preventivní ochrany cestujících a sledování únavy řidiče do výbavy Golfu z prémiového segmentu. První jmenovaný systém detekuje na základě sledování různých parametrů jízdní dynamiky vozidla mimořádně nebezpečné jízdní situace a reaguje buď zásahem ESC, nebo maximálním brzděním. V případě bezprostřední hrozby kolize automaticky přitáhne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce vpředu, aby byla zajištěna nejlepší možná ochrana cestujících systémem airbagů a bezpečnostních pásů a připraví brzdovou soustavu tak, aby byla okamžitě schopna maximálního brzdného účinku v případě nutnosti. Pokud se vůz dostane do smyku, systém téměř zcela uzavře boční okna a uzavře posuvné střešní okno, aby bezpečnostní systémy, jako jsou hlavové a boční airbagy, mohly poskytnout optimální podporu a nejúčinnější ochranu. Jakmile nebezpečí pomine, dojde k uvolnění bezpečnostních pásů. Je to jeden ze způsobů, jimiž Volkswagen realizuje svůj cíl nabízet vyspělou bezpečnostní techniku, která je cenově dostupná pro široké vrstvy zákazníků.

Od představení v březnu 1974 bylo po celém světě prodáno více než 29 milionů vozů Golf. Díky svému nadčasovému a nezaměnitelnému designu ovlivňuje Golf historii automobilu víc než kterýkoli jiný vůz. Golf definoval dokonce celou třídu vozidel, která byla pojmenována po něm. Společně se svými rovněž velmi úspěšnými a oblíbenými variantami, mezi něž patří například Cabriolet nebo Variant, je Golf jedním z nejúspěšnějších automobilů na světě.

 

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.