Opel zahájil sériovou výrobu své stylovky: Adam

Autor: Pavel Srp - 12. 1. 2013


Velká událost pro malý automobil: Včera se v továrně automobilky Opel v německém Eisenachu slavnostně spustila sériová výroba lifestylového malého modelu ADAM. Slavnostního momentu se zúčastnila řada čestných hostí. „Je to významný okamžik pro závod v Eisenachu i pro celou značku. ADAM je výrazný, inovativní a variabilní model, který načíná novou éru značky Opel,“ říká Steve Girsky, předseda dozorčí řady automobilky Opel, místopředseda představenstva GM a prezident GM Europe.

Matthias Machnig, ministr hospodářství spolkové země Durynsko i Dr. Thomas Sedran, místopředseda představenstva automobilky Opel, zdůraznili skutečnost, že Opel je jediným výrobcem který nejenom kompletně vyvinul, ale také vyrábí svůj malý automobil přímo v Německu. Thomas Sedran prohlásil: „ADAM je zřetelným příspěvkem pro náš závod v Eisenachu i pro celé Německo. Svými možnostmi extrémní individualizace je ADAM výzvou pro plánování, logistiku i výrobu. Vysoce kvalifikovaný tým pracovníků závodu v Eisenachu a každý, kdo se na tomto projektu podílel, mohou být hrdí na tento den,“ dodává Thomas Sedran.

A hrdá byla i Ariane Friedrichová, německá reprezentantka ve skoku do výšky a mistryně Evropy z roku 2009 a vícenásobná mistryně Německa měla čest přesně v den svých narozenin sjet s prvním sériovým modelem ADAM z výrobní linky. Jejím spolujezdcem byl Steve Girsky, předseda dozorčí rady automobilky Opel.

Investice 190 milionů EUR do výrobních zařízení

Základním rysem výroby modelu ADAM je flexibilita. Žádný jiný automobil této třídy nenabízí více než 61 000 variací exteriéru a téměř 82 000 kombinací interiéru – nabídka sahá od široké palety barev karoserie a kola až po speciální detaily v interiéru, jako jsou rozličné verze čalounění stropu kabiny.

„Každý zákazník, který si dnes objedná model ADAM, může mít jistotu, že nepotkají druhý zcela identický automobil,“ říká Dr. Sedran. „Téměř každý ADAM bude jedinečný, což dokládá enormní škálu variací, které budeme v Eisenachu vyrábět.“ Opel investoval asi 190 milionů EUR aby mohl vyrábět druhou modelovou řadu vedle úspěšné řady Corsa.

Malý Opel „Made in Eisenach“ udělal na veřejnost velký dojem již při své podzimní výstavní premiéře na autosalonu v Paříži. Oficiální uvedení modelu ADAM na německý se uskuteční 19. ledna, v ČR se ADAM objeví v únoru. „Už dnes evidujeme více než 16 000 objednávek z celé Evropy,“ říká Dr. Thomas Sedran. Na Vienna Autoshow 2013 je Adam od čtvrtka (až do zítra) k vidění hned v několika exemplářích a musíme uznat, ža nejen Fiatu 500 vyrostla velmi silná konkurence!

Extravagance a dostupné inovace

„ADAM není jen symbolem Eisenachu a spolkové země Durynsko – je zároveň symbolem celé své značky. Dnes má Opel nejatraktivnější modelové portfolio v celé své 150-leté historii – a ADAM je jeho neoddělitelnou součástí,“ rekapituluje ředitel závodu v Eisenachu Stefan Fesser, který zejména podtrhuje nové inteligentní a dostupné technologie, které si ADAM přináší. Infotainment IntelliLink, umožňující integraci řidičova smartfonu (s operačním systémem Apple iOS nebo Android) přímo do systémů vozu dělá z modelu ADAM nejlépe vybavený malý automobil svého segmentu.

Zanedlouho bude ADAM k dispozici i s inovativním systémem rozpoznávání hlasu Apple SIRI. Lifestylový model nabízí řadu dalších inovativních prvků, které dosud byly k dispozici pouze v modelech vyšších tříd. Jedinečnými prvky jsou například i automatický parkovací systém (Park Assist) nejnovější generace, vyhřívaný volant, systém monitorování mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek Side Blind Spot Alert nebo nosič jízdních kol FlexFix plně integrovaný do zadního nárazníku, který je exkluzivním prvkem výbavy modelů značky Opel.

Mnohomiliardová modelová ofenzíva značky Opel pokračuje. Další novinka – elegantní kabriolet Cascada – je již připravený ve startovních blocích. U prodejců automobilů Opel se Cascada objeví v první polovině tohoto roku. Od roku 2012 do roku 2016 Opel uvede na trh 23 nových modelů a 13 nových motorů.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru