Opel se s modely Astra OPC a Adam vrací do motoristického sportu

Autor: Pavel Srp - 22. 11. 2012


S novým modelem Opel ADAM se automobilka Opel vrací do automobilového sportu formou mezinárodního programu automobilových soutěží – a s novým modelem Astra OPC vstupuje i na okruhové závody v Německu. „Tyto nové aktivity v oblasti motoristického sportu hrají důležitou roli v nové strategické orientaci společnosti; jsou fundamentálním prvkem profilu naší značky,“ říká Dr. Thomas Sedran, viceprezident Adam Opel AG. Opel má v oblasti masového automobilového sportu dlouhou a velmi úspěšnou tradici. Cílem společnosti je vytvoření nového programu automobilového sportu, který by oslovil zákazníky technickou sofistikovaností i rozumnými náklady, přičemž by současně vytvořil platformu pro mladé ambiciózní jezdce a umožnil jim rozvíjet jejich talent.

Automobilové soutěže: Profesionální rozvoj talentů v kooperaci s ADAC

V oblasti automobilových soutěží se Opel orientuje na Evropu. Vedle Německa je o automobilové soutěže velký zájem na všech hlavních evropských trzích. Mezinárodní automobilová federace FIA svými předpisy vytvořila základní mantinely s možnostmi rozvoje mladých jezdců. Na jejich základě připravil Opel pro sezonu 2013 soutěžní verzi nového modelu Opel ADAM, která odpovídá propozicím skupiny FIA R2. V rámci seriálu „ADAC Rallye Masters“ budou zákaznické vozy Opel soutěžit ve značkovém poháru „ADAC Opel Rallye Cup“. Atraktivitu soutěže zvyšuje skutečnost, že nejúspěšnější jezdci značkového poháru mohou získat významné peněžité ceny. Kromě toho je připravený speciální bodovací systém „junior rallye“ pro piloty do 27 let. Celkový vítěz finálních závodů získá navíc speciální odborný manažment pro další sezonu.

Opel jako silný partner automobilového sportu dokázal získat spojence v německém automotoklubu ADAC, který má podobnou vizi podpory nových talentů. Proto ADAC poskytne do společného projektu svoji organizační a sportovní infrastrukturu. Strategie značky Opel je stanovena do roku 2016. V jejím rámci byl vytvořen modulární program rozvoje jezdeckých talent, na jehož základě mohou talentovaní piloti z „ADAC Opel Rallye Cup“ postoupit až na mezinárodní úroveň. V prvních dvou stupních se budou používat soutěžní modely Opel ADAM, ve třetím a čtvrtém stupni bude soutěžním vozem Opel Corsa příští generace.

Okruhy: „Astra OPC Cup“ jako součást vytrvalostního mistrovství

Opel se s novým modelem Astra OPC vrací do seriálu okruhových závodů cestovních vozů. Astra OPC bude od sezony 2013 k dispozici v závodní verzi pro zákaznický sport. Pohárové automobily jsou upravovány v souladu s propozicemi vytrvalostního mistrovství „VLN“, které je nejpopulárnějším okruhovým seriálem v Evropě. Astry OPC budou závodit i v rámci vlastního značkového poháru „Astra OPC Cup“. Vrcholným podnikem sezony bude vytrvalostní závod na 24 hodin na okruhu Nürburgring.

Pro soukromé jezdce je připravený velmi atraktívní program, který není limitovaný z pohledu výkonnosti a poskytuje nejmodernější závodní technologie za dostupnou cenu. Projekt automobilových soutěží je navíc dotovaný zajímavými finančními cenami. Kromě toho budou klienti Opelu profitovat v oblasti automobilového sportu i díky konkurenceschopným cenám náhradních dílů a technické a organizační podpoře výrobce přímo na závodech.

Historie motoristického sportu: Opel tvořil milníky

Nejúspěšnější éra Opelu v historii automobilových soutěží začala v polovině 70. let dvacátého století. Vedl ji německý pilot Walter Röhrl, jeden z nejlepších jezdců historie. V roce 1974 vybojoval s Opelem Ascona A titul mistra Evropy A, a tento titul znovu získal v roce 1979 s vozem Opel Ascona B. Korunou úspěchů jezdce z Regensburgu byl jeho světový titul z roku 1982, který Walter Röhrl vybojoval s legendárním speciálem Ascona 400.

Opel je stejně tak doma jak na rally, tak i na závodních okruzích. V šampionátu cestovních vozů se Opel může pochlubit množstvím úspěchů na „domácí“ aréně – na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring. V roce 1993 byl miláčkem fanoušků Manuel Reuter, tovární pilot značky Opel, jezdící s okruhovým speciálem Calibra V6. Nejprve startoval v seriálu DTM, v roce 1996 získal dvojnásobný mistrovský titul v nástupnickém šampionátu ITC – v hodnocení jezdců i značek. K dalším sportovním milníkům značky Opel patří mistrovský titul z roku 1998 v hodnocení značek v mistrovství cestovních vozů STW (Vectra) a absolutní vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu v roce 2003 (Astra V8 Coupé).

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru