Opel představuje model Insignia 1,4 Turbo s pohonem na LPG

Autor: Pavel Srp - 19. 7. 2012


Opel Insignia je nyní k dispozici i s motorem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, který spaluje LPG. Mnohokrát oceněnou vlajkovou loď značky Opel lze objednat s motorem na LPG ve všech třech karosářských verzích: Sedan, liftback a kombi Sports Tourer. Nová Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkonu 103 kW/140 k a spotřebuje jen 7,6 l LPG na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 124 g/km. Oproti verzi se zážehovým motorem 1.4 Turbo, která má kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km, má čtyřdveřový sedan Insignia na LPG o téměř 40 procent nižší náklady na palivo. K objednání bude v České republice od srpna a za LPG si zákazníci připlatí 50 000 Kč.

Pro spalování LPG konstruktéři automobilky Opel adaptovali turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který mj. dostal zesilněné ventily a ventilová sedla a modifikovanou řídicí jednotku motoru. Motor LPG se kombinuje výhradně se 6-stupňovou manuální převodovkou. Palivová nádrž na LPG o objemu 42 litrů je perfektně integrovaná do prostoru pro náhradní kolo, takže základní objem zavazadlového prostoru zůstal nedotčený. Dojezd na LPG činí přibližně 500 kilometrů, pokud tedy řidič využije i objem benzinové nádrže, která zůstala nezměněná, činí celkový dojezd Insignia LPG až 1700 kilometrů (platí pro verze sedan/liftback).

Uzávěr palivové nádrže na LPG je umístěný pod společnou víčkem vedle uzávěru benzinové palivové nádrže. Opel dodává k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX standardně adaptéry na LPG čerpací pistoli, které umožňují tankovat LPG kdekoli v Evropě. Řidič může podle svého uvážení přepínat mezi pohonem na LPG a na benzin tlačítkem na palubní desce. Provoz na LPG signalizuje kontrolní LED dioda. Velmi prakticky je vyřešený ukazatel stavu paliva ve sdruženém přístroji: Zásobu LPG i benzinu zobrazuje ten samý indikátor.

LPG přímo od výrobce: Neomezený prostor, vysoká bezpečnost a záruky

Už nyní si mohli zákazníci vybírat z několika modelů Opel adaptovaných na pohon LPG. Nabídka obsahovala modely Corsa (s tří- i pětidveřovou karoserií), Meriva a Astra (pětidveřová verze i kombi Sports Tourer). Nabídku nyní rozšiřuje Insignia ve všech třech karosářských verzích. Pohon LPG přímo z výroby má řadu výhod oproti dodatečně montovaným systémům. Při vývoji modelů na LPG se věnuje maximální pozornost otázkám bezpečnosti. Například Opel provádí speciální bariérové testy plynových nádrží a ostatních komponentů, které jsou umístěny v chráněných zónách karoserie a dokonale začleněné do bezpečnostní struktury vozu.

Opel Insignia má nádrž na plyn LPG zabudovanou do prohlubně pro náhradní kolo, takže prostorný zavazadelník není nijak omezený. Ovládací a kontrolní prvky pohonu jsou integrované do přístrojového štítu. Celý systém je mimořádně kvalitní a Opel na něj poskytuje dvouletou záruku.

Stejně, jako všechny ostatní LPG modely značky Opel, také Insignia LPG se montuje v dceřiné společnosti Opel Special Vehicles GmbH (OSV) se sídlem v Rüsselsheimu, která se specializuje na výrobu zvláštních verzí a modifikací automobilů Opel.

LPG: Šetrný k životnému prostředí, ekonomicky výhodný a univerzálně použitelný

Pohon automobilů na LPG je stále populárnější. To není příliš překvapivé, protože cena LPG na čerpacích stanicích je přibližně poloviční oproti cenám benzinu. Provoz na LPG nemá jen ekonomické výhody, ale přispívá i k ochraně životního prostředí – motory na LPG produkují asi o 15 procent méně oxidu uhličitého než stejně výkonné zážehové agregáty. V Německu je LPG k dispozici na přibližně 6500 čerpacích stanicích, což představuje pokrytí 45 procent všech stanic. V celé Evropě lze LPG tankovat u více než 35 000 stanic.

Tisková zpráva/-PS-

Čtěte také:
SEAT Ibiza a Leon s pohonem na LPG

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru