Revoluční a mnohokrát oceněný elektromobil Opel Ampera je stále na špičce žebříčku prodejů elektromobilů v Evropě (údaje za období leden až říjen 2012). Tuto pozici si drží i přes velmi složité podmínky na trhu elektromobilů, kde všichni výrobci registrují nižší než začátkem tohoto roku předpokládané prodejní výsledky. Opel Ampera (úřadující evropský „Automobil roku 2012“) dosáhl na evropském trhu elektromobilů podílu přes 21 procent a je prakticky jisté, že se stane i celkovým lídrem svého segmentu za celý rok 2012.

„Ampera je stále králem evropského trhu elektromobilů,“ říká Alfred E. Rieck, viceprezident automobilky Opel odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Při zohlednění skutečnosti, že poptávka po elektromobilech je nižší než původně předpokládali analytici i výrobci automobilů, jsme velmi rádi, že jsme upevnili svoji pozici lídra trhu.“

 

Ampera kraluje řadě evropských trhů

Ampera je lídrem svého segmentu v celé řadě zemí. Například v Nizozemsku se tržní podíl modelu Ampera zvýšil na 66 %. V Německu zůstává Ampera lídrem segmentu s podílem 28 % a podobně je tomu i v Belgii (podíl 22 %) nebo ve Švýcarsku (podíl 31 %).

I přesto, že prodeje elektromobilů v Evropě meziročně vzrostly asi o 130 procent (leden – říjen 2012 versus leden – říjen 2011), jsou prodeje nižší, než experti na automobilový trh předpokládali. Prodeje elektromobilů v jednotlivých zemích se výrazně liší – zatímco například v Německu připadá na 1000 nově prodaných automobilů jen 1 elektromobil, v sousedním Rakousku jsou to 3 elektromobily na 1000 konvenčních automobilů, ve Francii 5 a v Nizozemsku 8. Špičkovou pozici si drží Norsko, kde na 1000 nových registrovaných automobilů připadá asi 30 elektromobilů. I přes takto rozdílné výkony jednotlivých trhů se značce Opel podařilo zvýšit prodeje modelu Ampera dvojnásobně oproti růstu celkového evropského trhu elektromobilů.

V listopadu Opel oznámil, že se mu v případě modelu Ampera podařilo během šesti měsíců výrazně zvýšit podíl flotilových zákazníků, a to z přibližně 700 (březen 2012) na téměř 2000 (říjen 2012). To představuje zvýšení o více než 180 procent.

Opel Ampera s revolučním systémem elektrického pohonu

Elektromotor modelu Ampera o výkonu 111kW (150 k) napájí lithio-ionový akumulátor o výkonu 16 kWh. Podle způsobu jízdy a provozních podmínek dokáže Ampera v čistě elektrickém režimu (a tedy zcela bez emisí) ujet 40 až 80 kilometrů. V režimu prodlouženého dojezdu E-REV, který se samočinně aktivuje po vyčerpání akumulátoru, se spustí spalovací motor 1.4 l o výkonu 63 kW/85 k, který slouží výhradně k pohonu generátoru, jenž dále dodává elektrickou energii trakčnímu elektromotoru. Režim prodlouženého dojezdu dovoluje ujet celkem více než 500 kilometrů bez dobíjení baterie z vnějšího zdroje či doplňování paliva.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.