Pravděpodobně nejvíce očekávané auto na autosalonu v New Yorku byl nový SRT Viper. Po ukončení výroby „starého“ modelu v roce 2010 se původně tvrdilo, že další generace už nebude. Později naštěstí prosákly na povrch informace, že nový bude a na trh přijde již zanedlouho.

První Viper světlo světa spatřil již před dvěma desítkami let a včera byla představena již jeho třetí generace. Technika postoupila mílovými kroky, a tak kapota, střecha a některé další části jsou z karbonu, ale například dveře zůstaly hliníkové.

Vůz  pohání motor V10 o objemu 8,4 litru, který nabídne výkon 640 koní a 812 Nm! To jsou hodnoty, kterými se nemůže pochlubit žádný jiný sériový atmosféricky plněný motor na světě… Takový výkon má na svědomí mnoho nestandartních součástí motoru, mezi které bychom mohli zmínit například lehké kompozitní vysoce výkonné sací potrubí, vysokopevnostní kované písty, speciální sodíkové výfukové ventily a mnoho dalšího. Motor pohání zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku Tremec TR6060.

 

Oproti předchozí generaci se inženýři podívali také na podvozek. Ten byl přepracován a nabízí nyní 50% nárůst torzní tuhosti a i přesto byla jeho hmotnost snížena o 45 kg. Vylepšeno bylo také zavěšení zadních kol a celá náprava.

Do standartní výbavy nové „zmije“ patří stabilizační systém s protiprokluzem, čtyřkanálové ABS, které má na starosti kotouče o průměru 352 mm, na než tlačí čtyřpístkové třmeny Brembo.

Pokud jde o design, je to něco jako Porsche 911. S každou generací se trochu pozmění, ale jeho základ je vždy stejný a jasně rozpoznatelný. Viper má opět dlouhou přední kapotu, za předními koly výdechy a výústění výfuku v boku před zadními koly.

Jak se vám nový Viper líbí? Která generace je podle vás nejlepší? Podělte se s námi na našem facebooku! 😉

Video:

-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.