Nový Lexus GS: Řízení ušité na míru s funkcí Lexus Drive Mode Select

Autor: Pavel Srp - 19. 4. 2012


Jedním z hlavních cílů konstruktérů nového GS bylo zlepšení jízdní dynamiky při zachování vysoké úrovně jízdního pohodlí. Za tímto účelem zvýšili tuhost karoserie vozidla, přepracovali systém zavěšení předních i zadních kol, zlepšili účinek brzd a doplnili celou řadu pokrokových technologií.

Z technických vylepšení lze vytěžit maximum prostřednictvím funkce Drive Mode Select (volba jízdního režimu), s preferencí buď ekonomických a ekologických parametrů jízdy, nebo naopak dynamických schopností vozidla, v závislosti na prioritách řidiče a aktuálních jízdních podmínkách.

Řidič může volit mezi režimy ECO, NORMAL a SPORT S; u verzí s adaptivním variabilním odpružením se nabízí i režim SPORT S+. Jako výchozí jízdní režim slouží mód NORMAL.

V jízdním režimu ECO se automaticky reguluje výkon motoru, otevření škrticí klapky a funkce klimatizace s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva. Kromě regulace hnacích sil se upravují funkce klimatizace tak, aby se zamezilo ztrátám v systému ventilace. Při teplotách od 20 °C výše se klimatizace automaticky přepíná na recirkulaci a je snížen objem proudícího vzduchu v režimu na maximum. Režim ECO lze nastavit otočením voliče proti směru hodinových ručiček. Po navolení tohoto režimu se ukazatele a indikátor ‘ECO’ podsvítí v modrém tónu.

V režim SPORT S se upraví řízení pohonné jednotky s ohledem na dynamickou akceleraci. U verze se zážehovým motorem se mění načasování změny převodových stupňů; u verze s hybridním pohonem se tohoto dosahuje pomocí zvýšení hnací síly a rychlejších reakcí motoru při částečném i úplném sešlápnutí plynového pedálu. Režim SPORT S lze nastavit otočením voliče po směru hodinových ručiček. Po navolení tohoto režimu se přístroje podsvítí v červeném tónu.

Režim SPORT S+ nabízený u GS s adaptivním variabilním odpružením (AVS) spojuje zvýšený výkon hnacího systému s koordinovaným řízením systému VDIM (systém integrovaného řízení dynamiky vozidla – VDIM 5. generace), včetně adaptivního variabilního odpružení (systém AVS) a elektrického posilovače řízení (EPS). U vozů se systémem LDH (Lexus Dynamic Handling) je k dispozici i řízení s proměnným převodovým poměrem (VGRS) a dynamické řízení kol zadní nápravy (DRS).
Všechny uvedené systémy zlepšují stabilitu a celý systém řízení nového GS, aby si řidič mohl do posledního doušku vychutnat skutečně sportovní jízdní dynamiku. Režim SPORT S+ lze nastavit otočením voliče dvakrát po směru hodinových ručiček, načež se přístroje podsvítí v červeném tónu.

Funkce Lexus Drive Mode Select umožňuje řidiči upravit chování GS v závislosti na jízdních podmínkách a osobních preferencích řidiče.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru