Zcela nový Ford Ranger se zapsal do historie motorismu jako vůbec první automobil typu pick-up, který absolvoval nárazové testy organizace Euro NCAP s maximálním možným počtem pěti hvězdiček.

Za celkovou úroveň bezpečnosti získal Ranger od komisařů Euro NCAP skóre 89 %. To je nejvyšší hodnota mezi všemi dosud testovanými pick-upy a jedna z nejvyšších napříč všemi kategoriemi automobilů. A co víc, Ranger si připsal také historicky nejvyšší hodnocení za ochranu chodců – 81 %.

 

„Bezpečnost našich vozů patří k základním hodnotám Ford Motor Company a výsledky těchto nezávislých testů potvrzují, že Ranger je nejenom nejvýše hodnoceným modelem ve své třídě, ale také jedním z nejlépe hodnocených vozů, jež Euro NCAP kdy posuzovala,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Nikdo se netouží stát účastníkem nehody, avšak když dojde na nejhorší, nový Ranger prokazatelně poskytuje vynikající ochranu cestujícím jakéhokoli věku, stejně jako chodcům.“

Organizace Euro NCAP byla založena v roce 1997 za podpory několika vlád, spotřebitelských a motoristických sdružení a pojišťovacích ústavů. V oblasti bariérových testů představuje největší a nejuznávanější nezávislou autoritu v Evropě.

Komisaři označili výsledky Rangeru za „pozoruhodné“ s „působivým“ skóre ve všech hodnocených oblastech.

Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP, řekl: „Tak dobrou ochranou chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku bezpečnosti v kategorii užitkových pick-upů, které dosud nepatřily k nejbezpečnějším.“

Vyspělé ochranné systémy

            
		
        

Základem pro vysokou úroveň ochrany posádky v novém Rangeru je pevná bezpečnostní buňka okolo prostoru pro cestující, tvořená z velké části vysokopevnostní ocelí. Energie střetu je rozváděna pryč od lidí ve voze několika předdefinovanými cestami. Celá deformační struktura i nový žebřinový rám podvozku byly optimalizovány tak, aby účinně pohlcovaly energii nárazu v nejrůznějších scénářích dopravních nehod. Předtím, než poslali proti překážce první ze 110 prototypů Rangeru, vykonali vývojáři Fordu více než 9 000 virtuálních bariérových testů za pomoci nejmodernějších počítačových technologií.

„Při vývoji nového Rangeru jsme provedli více simulovaných kolizí než kdykoli předtím, abychom si byli jisti, že všechny součásti vozidla související s bezpečností budou mít optimální vlastnosti,“ řekl Adam Frost, šéfkonstruktér organizační složky Digital Innovation, Ford Asia Pacific and Africa. „Na to navazoval vyčerpávající program reálných bariérových zkoušek. Na výsledek jsme velmi pyšní.“

Všechny karosářské varianty nového Rangeru pro evropský trh jsou sériově vybaveny novými okenními airbagy, které jsou uloženy ve stropní výplni a pomáhají ochránit hlavy cestujících při bočním nárazu. Tento bezpečnostní vak sahá od A-sloupku až k C-sloupku, což znamená, že poskytuje účinnou ochranu cestujícím na obou řadách sedadel v modelech Double Cab a Super Cab.

K dispozici jsou rovněž boční airbagy pro přední sedadla, které se rozvíjejí z boční části opěradel a chrání zejména hrudník. Do sériové bezpečnostní výbavy všech modelových variant nového Rangeru dále patří čelní airbagy vpředu a dokonce i kolenní airbag řidiče.

Všechna sedadla jsou osazena tříbodovými bezpečnostními pásy, vpředu navíc s předpínači a omezovači tahu, zatímco systém Ford Belt Minder připomíná cestujícím vpředu, aby si zapnuli pás.

Dokonalejší ochrana chodců

            
		
        

Při vývoji nového Rangeru dbal Ford vedle bezpečnosti samotné posádky také na bezpečnost chodců. Je to vůbec poprvé, kdy se do modelu typu pick-up dostávají technická řešení vzešlá z globálního výzkumného projektu Fordu, zaměřeného na vývoj automobilů šetrných k chodcům. Patří sem „plástvová“ struktura kapoty, omezující riziko poranění hlavy, nebo přední nárazník s materiály pohlcujícími energii.

Inovativní systémy aktivní bezpečnosti

Ranger disponuje také mnoha asistenčními systémy a technologiemi aktivní bezpečnosti, které pomáhají nehodám předcházet. Klíčovým prvkem je zde elektronický stabilizační program ESP, jenž v sobě zahrnuje řadu specializovaných elektronických systémů.

Například systém dynamické stabilizace přívěsu v případě počínajícího rozkývání přívěsu selektivně vyvine brzdný účinek na některá kola tak, aby jízdní soupravu plynule zpomalil a stabilizoval. Zatímco systém dynamické adaptace na aktuální zatížení pomáhá zachovat stabilitu a ovladatelnost bez ohledu na hmotnost a rozložení nákladu – obojí je totiž schopen rozpoznat a přizpůsobit tomu intervence asistenční elektroniky.

Dále je zde systém samočinné regulace rychlosti při sjíždění prudkého klesání a naopak asistent pro rozjezd ve svahu, který zabrání nežádoucímu couvnutí vozu.

V České republice se nový Ford Ranger začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2012

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.