chevrolet corvette zr1

Když se ve spojitosti s modelem Corvette mluvilo o verzi ZR1, bylo jasné, že končí veškerá legrace. Chevrolet Corvette ZR1 je totiž takové kladivo na zaběhnuté evropské supersporty. Vždy ostré, extrémně hlučné a šíleně rychlé… 

Chevrolet tuhle bestii představil o víkendu. Pohání ji vidlicový osmiválec LT5 o objemu 6,2 litru, který je přeplňovaný kompresorem. Ten je schopen do motoru dostat až o 52 % více vzduchu než tomu bylo u slabší verze, kterou známe pod označením Z06. Inženýři navíc nové „vette“ přidali duální vstřikování paliva, přímé a nepřímé, takže ve výsledku se po přidání plynu strhne apokalypsa.

Nevěříte? Pak vás přesvědčí několik následujících hodnot. Nová ZR1 má poháněná výhradně zadní kola, na která přes sedmistupňový manuál s automatickými meziplyny nebo za příplatek možný osmistupňový automat putuje 766 koní výkonu a točivý moment 969 Nm. Bez speciálního příplatkového balíčku, tedy bez mohutného přítlačného křídla, je pak maximální rychlost auta omezena na 338 km/h. A co znamená onen příplatkový balíček? Nabídne úpravu auta do fáze, kdy generuje přítlak až 400 kilogramů. Může za to hlavně velké přítlačné křídlo na zádi, do detailu nastavený přední splitter nebo speciální adaptivní podvozek.

 

Pokud jste se právě rozhodli rozbít prasátko, pak vás asi zklameme. Výrobce ještě nestanovil cenu, nicméně až se tak stane, nepočítejte, že nová Corvette ZR1 bude standardně k dostání na našem území a nebo vůbec v Evropě. Tak jako tak se pro tuhle krásku budete muset vydat za velkou louži.