Jeho Veličenstvo král Mohammed VI dnes slavnostně zahájil provoz v továrně aliance Renault-Nissan v Tangeru za přítomnosti Carlose Gnosna, prezidenta a generálního ředitele Renaultu a Nissanu.

Renault, který působí v Maroku již více než 80 let, staví na strategické pozici přístavu Tanger mezi Atlantikem a Středozemním mořem, rozvinuté a konkurenceschopné struktuře dodavatelů a na pracovní síle vyškolené pro nejlepší technologie v automobilovém průmyslu.

Carlos Ghosn při slavnostním zahájení provozu prohlásil: „Renault a Nissan sdílejí s Marockým královstvím v oblasti průmyslového rozvoje velmi ctižádostivé cíle. Se závazky Renaultu a jeho partnerů a s plnou podporou marocké vlády je naše továrna na dobré cestě k tomu, aby se stala novou referencí v oblasti celosvětového automobilového průmyslu.“

 

Výrobní kapacity umožňující pokračovat v úspěchu řady Entry

Továrna zahajuje výrobu dvou nových modelů řady Entry: modelu z rodiny Lodgy a malého užitkového vozidla, které je rovněž ve verzi osobního vozidla. Toto pracoviště umožní zvýšit objem výroby a rozšířit nabídku platformy M0 jako doplnění modelů vyráběných v továrně v Pitesti (Rumunsko) a továrně SOMACA (Casablanka v Maroku), které mají v současnosti omezenou kapacitu. Skupina Renault tak bude moci uspokojit silnou poptávku zákazníků po vozidlech nižší třídy, která jsou oceňovaná pro jedinečný poměr poskytovaných služeb a ceny.

Výkonný průmyslový nástroj pro bezvadnou kvalitu

Továrna v Tangeru spolu s továrnou Chennai v Indii se podílejí na rozšiřování Renaultu a Nissanu po celém světě. Továrna je řízena Renaultem a opírá se o alianci Alliance Production Way (APW), která shromažďuje nejlepší výrobní postupy Renaultu a Nissanu.

Aby byla továrna v Tangeru v oblasti kvality a výkonnosti na nejlepší úrovni, byl zaveden významný systém odborné přípravy. Renault ve spolupráci s marockou vládou vytvořil v Tangeru pro zaměstnance továrny a dodavatele Vzdělávací institut pro potřeby automobilového průmyslu (IFMIA), 100% financovaný marockým státem. Školicí středisko Global Training Center (GTC) ve francouzském Flinsu přijalo 168 osob pracujících na tomto projektu v rámci odborné přípravy školitelů, vedoucích pracovníků a techniků továrny.

Dopady na životní prostředí u továrny montáže karoserií sníženy na rekordní úroveň

Továrna v Tangeru je zcela nové konstrukční pracoviště, které je součástí politiky životního prostředí skupiny Renault. Je výsledkem jedinečného partnerského vztahu mezi Marockým královstvím, Renaultem a společností Veolia Environnement.
Emise CO2 byly sníženy o 98 % (oproti továrně se srovnatelnou výrobní kapacitou 400 000 vozidel ročně), čímž se sníží tvorba emisí o přibližně 135 000 tun CO2 ročně. Továrna nebude do přírodního prostředí vypouštět žádné průmyslové odpadní vody a odběr z vodních zdrojů při realizaci průmyslových postupů byl snížen o 70 %. Těchto výsledků bylo dosaženo inovacemi v jednotlivých výrobních fázích, využíváním energie z obnovitelných zdrojů a optimálním řízením cyklu vody. Za tyto výsledky byla Renaultu udělena cena v pátém ročníku soutěže „Sustainable Energy European Awards 2011“, organizované Evropskou unií, v kategorii „výroba“.

Renault v Maroku

Renault, který zaujímá vedoucí postavení na trhu, působí v Maroku již od roku 1928. V roce 2011 dosáhla skupina Renault se svými dvěma značkami Dacia (č. 1 na trhu) a Renault (č. 2 na trhu) 37% podílu na trhu. Skupina vlastní nejvýznamnější automobilovou síť v Maroku s obchodní sítí 64 pracovišť. Renault má rovněž k dispozici výrobní závod Somaca v Casablance (dceřinou společnost s 80% podílem Renaultu).

 

Historie prodejů Renaultu a Dacie v Maroku:

 

Aliance Renault-Nissan

Aliance Renault-Nissan představuje pro Renault (se sídlem v Paříži ve Francii) a Nissan (se sídlem v Yokohamě v Japonsku) strategické partnerství. Ve světovém měřítku je jedno nové auto z deseti prodáno právě aliancí. V roce 2011 Renault a Nissan, k jejichž strategickému spojení došlo v roce 1999, prodaly 8,03 milionu vozidel, včetně vozidel prodaných jejich ruským partnerem AVtoVAZ. Za 12 let od vytvoření tohoto mezikulturního svazku se aliance Renault-Nissan významným způsobem rozšířila, zejména na nově vznikající trhy.

 

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.