Pro někoho je Fiat 500 příliš malý a v denním používání nevyužitelný. Pro ostatní je liliputí velikost přesně to pravé, aby se mohl vmáčknout do jakékoliv mezery při parkování nebo v městském provozu. Hodně lidí miluje jeho přeslazenou retro-roztomilost. Ovšem ne každému může těch pár tváří Fiatu 500 stačit. Proto Fiat přišel s koncepty Cattiva a Tonebra, které jistě zaručí hodně vykloubených krků. 🙂

Ve Fiatu si nejspíš řekli, že již tak dosti extrovertní Abarth je pro některé lidi stále moc přišlápnutý. Kvůli tomu chtěli vytvořit ze svého malého škorpióna něco maximálně výrazného. Fiat tímto představil koncept Tenebra. Mechanicky je Tenebra naprosto shodná se standardním Abarthem, ovšem designově? To je zcela jiná káva. Tenebra má mnoho vylepšení a parádiček, aby se mohla odlišit od Abarthu. První, čeho si nejspíš všimnete, je dokonalé matně šedivé lakování Grigio kontrastující s prvky z černého chromu jako jsou přední a zadní světla, mlhovky a superlehká 16″ kola. Rychlé pruhy na bocích a zrcátka jsou lakované lesklým lakem Grigio, stejně jako obří znak Abarthu na střeše.

Uvnitř lze najít sedačky, volant a další doplňky vyvedené v černé kůži prošívané šedivou nití barvy Grigio. Palubní deska je provedena v matně šedivé barvě a dotváří jí doplňky z uhlíkových vláken.

 

Oproti tomu Fiat 500 Cattiva je postavn na solidním základě nedávno představeného Fiatu 500 Turbo. Stejně jako Tenebra má chromově černé přední a zadní lampy. Aby se Cattiva mohla řádně odlišit, dostala dokonalé lakování barvy mědi pod jménem Rame,  kontrastující s černě lesklou lakovanou střechou v barvě Nero spolu se zadním spoilerem. Celek pak dotváří šedivá litá kola.

Interiéru vévodí matně černá přístrojový panel, kůží a stříbrnou nití obšitý volant, řadící páka a ruční brzda.

Co říkáte na tyto malé koncepty? Já sy myslím, že se celkem vydařily, obzvláště pak Cattiva.

-TJ-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.