Nové Audi A6 allroad: Avant pro všechny silnice a cesty

Autor: Pavel Srp - 14. 1. 2012


Již obě první generace modelu allroad quattro představené v letech 2000 a 2006 dosáhly skvělých prodejních úspěchů a na tuto tradici nyní naváže třetí generace. Nové Audi A6 allroad quattro rozšiřuje svými univerzálními schopnostmi možnosti využití prostorného a elegantního kombi A6 Avant. V jízdě totiž může pokračovat i tam, kde asfaltovaná silnice končí. V porovnání s předchozí generací výkonové parametry vzrostly, ale spotřeba paliva klesla až o 20 procent.

Karoserie a vnější design

Nové Audi A6 allroad quattro je 4,94 metru dlouhé, 1,90 metru široké a 1,47 metru vysoké, což je vždy o několik milimetrů víc než u modelu Avant. Struktura karoserie je přibližně z 20 procent tvořena hliníkovými komponenty a podobně jako u Limuzíny v ní nalézá uplatnění koncepce lehké konstrukce Audi ultra. V porovnání s předchozím modelem se podařilo snížit hmotnost vozidla až o 70 kilogramů.

Audi A6 allroad quattro je díky svému sportovnímu designu na silnici nepřehlédnutelné. Vůz se vyznačuje vyváženými proporcemi, plochy karoserie jsou rozčleněny ostrými liniemi a střecha se svažuje do dynamicky skloněných střešních sloupků D. Světlomety a zadní svítilny jsou na přání k dispozici v provedeních s progresivní technologií Audi LED. Světlomety Xenon Plus mohou být na přání vybaveny systémem adaptive light, který zajišťuje dokonalé osvětlení vozovky v závislosti na měnících se podmínkách.

Karoserie nové generace A6 allroad quattro má o šest centimetrů větší světlou výšku, než je tomu u modelu A6 Avant. Další odlišnosti spočívají především v prazích s ozdobnými lištami, v širších podbězích kol a masce chladiče Singleframe s vertikálními lamelami. Kryty z ušlechtilé oceli chrání spodek vozidla vpředu a vzadu, zatímco výfuková soustava ústí do dvou velkých zploštělých koncovek. Podélné střešní nosiče stojí na dvojitých pilířích.

Hrany podběhů kol, nárazníky a prahy jsou lakované kontrastní barvou. Na přání nabízí Audi také kompletní lakování ve spojení s paketem vnějších ozdobných prvků se vzhledem hliníku. Pro nové Audi A6 allroad quattro je exkluzivně k dispozici barevný odstín hnědá Java.

Interiér a zavazadlový prostor

Interiér modelu Audi A6 allroad quattro nabízí díky dlouhému rozvoru 2,91 metru hodně místa pro cestující i jejich zavazadla. Štíhlý a elegantní design se vyznačuje příkladnou ergonomií a suverénní kvalitou zpracování. Ovládací systém MMI je rozšířen o funkci, která ukazuje úhel náklonu vozidla. Funkční klávesy (softkeys) jsou z leštěného hliníku. Systém MMI je součástí sériové výbavy stejně jako palubní počítač s programem pro hospodárnou jízdu. Následky nehody pomáhá zmírňovat rozsáhlý paket zádržných systémů.

Vizuálně se interiér modelu A6 allroad quattro odlišuje podlahovými koberci a kompletně černou přístrojovou deskou. Další nuancí jsou kromě barvy interiéru hnědá Santos na přání dodávané ozdobné prvky z hliníku, z něhož jsou vyrobeny rovněž ochranné lišty prahů bočních dveří s nápisy „allroad“.

Zavazadlový prostor nového A6 allroad quattro má objem 565 litrů. Zadní opěradla lze prostřednictvím odjišťovacích páček v zavazadlovém prostoru pohodlně sklopit, čímž vzroste objem zavazadlového prostoru na 1680 litrů. Praktický charakter novinky podtrhuje sériová výbava, která zahrnuje kolejnicový systém včetně fixační sady pro variabilní rozdělení zavazadlového prostoru, upínací pásy na levé boční stěně a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru.

Výbava a Audi connect

Audi nabízí pro nový model A6 allroad quattro široký výběr výbavy na přání. Head-up displej promítá na čelní okno důležité informace. Luxusní osvětlení zaplaví interiér decentním světlem z diod LED, mnohostranně nastavitelná komfortní sedadla vpředu mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže. Mezi další výjimečné prvky výbavy na přání patří čtyřzónová automatická klimatizace, panoramatické skleněné střešní okno a komfortní klíček, který může vždy zůstat v kapse nebo kabelce.

Na vrcholu modulární nabídky informačních a zábavních systémů stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem, ovládáním prostřednictvím touchpadu (MMI touch) a systémem celoslovního hlasového ovládání. Elektricky výsuvný osmipalcový monitor nabízí mimořádně ostrý a kontrastní obraz. Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System disponuje 15 reproduktory.

Rovněž co se týče propojení s okolním světem, nabízí nový A6 allroad quattro díky programu Audi connect nejaktuálnější stav techniky. Na přání dodávaný Bluetooth Autotelefon online zajišťuje prostřednictvím UMTS připojení k internetu a hotspot WLAN umožňuje cestujícím volné brouzdání po internetu a práci s elektronickou poštou. Nejmodernější komunikační technika přináší řidiči přímo do vozu služby šité na míru jeho potřeb, například aktuální online dopravní zpravodajství Audi nebo webové rádio Audi music stream. Kromě toho jsou k dispozici atraktivní služby portálu Google, jako například Google Earth, Google Street View a vyhledávání speciálních cílů na základě hlasových pokynů.

Asistenční systémy

Díky asistenčním a bezpečnostním systémům značky Audi je jízda ještě suverénnější. Radarový adaptivní tempomat adaptive cruise control s funkcí Stop & Go udržuje nový model A6 allroad quattro trvale ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Při rychlostech pod 30 km/h zahájí systém maximální brzdění, pokud hrozí náraz do překážky vpředu. Systém ACC Stop & Go spolupracuje s bezpečnostním systémem Audi pre sense, který je k dispozici v různých variantách.

Audi active lane assist podporuje řidiče při udržování vozu v jízdním pruhu, Audi side assist mu pomáhá při změně jízdního pruhu. S asistentem nočního vidění, který označuje rozpoznané chodce, je jízda za tmy méně unavující a více bezpečná. Informační systém řidiče s funkcí doporučování přestávky k odpočinku rozezná, kdy je řidič unavený, a navrhne mu, aby si udělal přestávku k odpočinku.

Díky rozmanitým technicky vyspělým systémům může zcela bez stresu probíhat také parkování. Parkovací asistent se zobrazováním okolí převezme řízení, parkovací asistent plus s obvodovou kamerou zase zajistí nejlepší možný přehled o situaci kolem vozidla ve všech směrech. Bezprostřední okolí vozidla přitom snímají čtyři malé širokoúhlé kamery. Výsledné obrazy lze v rozmanitých variantách náhledů sledovat na monitoru MMI.

Pohon

Nové Audi A6 allroad quattro přichází na start se čtyřmi výkonnými a vysoce kultivovanými motory V6 – jednou zážehovou jednotkou TFSI a třemi vznětovými TDI. Všechny agregáty mají zdvihový objem tři litry a pracují s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s přeplňováním. Dalším společným rysem je rozsáhlé využití modulárních technologií Audi pro snižování spotřeby paliva a emisí, mezi něž patří především systém Start-Stop a inovativní řízení chladicí soustavy. V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva až o 20 procent.
Motor 3.0 TFSI přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem dosahuje nejvyššího výkonu 228 kW (310 k) a maximálního točivého momentu 440 N.m. A6 allroad quattro s tímto motorem zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a v případě potřeby pokračuje až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Pro překonání vzdálenosti 100 km mu v průměru postačí 8,9 litru paliva.

Jednotka 3.0 TDI se dodává ve třech výkonových variantách vyladěných na nejvyšší výkon 150 kW (204 k), resp. 180 kW (245 k), resp. 230 kW (313 k) a maximum točivého momentu 450, resp. 580, resp. 650 N.m. Základní verze spotřebuje v průměru jen 6,1 litru nafty na 100 km (emise CO2: 159 g/km). Verzi o výkonu 180 kW (245 k) začne Audi zanedlouho nabízet také v mimořádně čisté verzi clean diesel. Nejvýkonnější turbodiesel 3.0 TDI dosahuje svého suverénního výkonu 230 kW (313 k) díky přeplňování dvěma turbodmychadly. Ohromující hnací síla tohoto motoru dokáže za příjemného zvukového doprovodu zrychlit model A6 allroad quattro z klidu na 100 km/h za 5,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Hnací sílu nejvýkonnějšího TDI přenáší jemně a rychle řadící osmistupňová samočinná převodovka tiptronic, zatímco ostatní tři motory spolupracují se sportovní dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny uvedené převodovky se samočinným řazením přispívají svým velkým rozpětím převodů významným způsobem k mimořádné hospodárnosti modelu A6 allroad quattro. Řidič může dle libosti řadit také manuálně, na přání dokonce pomocí pádel na volantu.

Trvalý pohon všech kol quattro spolupracuje se systémem regulace točivého momentu na jednotlivých kolech, který při dynamickém stylu jízdy přibrzďuje odlehčená vnitřní kola dřív, než se začnou protáčet. Tyto zásahy zlepšují trakci a ovladatelnost vozidla. Sportovní diferenciál dodávaný na přání plynule mění rozdělení hnací síly mezi zadní kola.

Podvozek

Podvozek modelu A6 allroad quattro spojuje sportovní vlastnosti s vynikajícím komfortem. Nový elektromechanický posilovač řízení pracuje citlivě a s nejvyšší účinností. Alternativně je k dispozici dynamické řízení, které přizpůsobuje převod řízení rychlosti jízdy.

Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič přizpůsobovat svým preferencím charakteristiku řízení, vzduchového odpružení, pedálu plynu, samočinné převodovky, sportovního diferenciálu, automatické klimatizace, osvětlení a adaptivního tempomatu adaptive cruise control. Nastavení individual přitom umožňuje zvolit konfiguraci uvedených systémů zcela podle vůle řidiče.

Vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízeného tlumení je součástí sériové výbavy. Ve vysoké rychlosti snižuje světlou výšku karoserie o 15 milimetrů, na povel tlačítka ji však může zvýšit o 35 mm v tzv. režimu allroad, který je vhodný do náročného terénu. Při pomalé jízdě si může řidič navíc zvolit režim lift, jenž ke světlé výšce přidá dalších 10 mm, díky nimž nové Audi A6 allroad quattro zvládne bez újmy i velké nerovnosti.

Audi A6 allroad quattro jezdí na 18“ kolech z lehké slitiny v pětipaprskovém designu, pneumatiky mají rozměr 235/55. Na přání dodává Audi a společnost quattro GmbH další kola s průměrem ráfku 18, 19 a 20 palců. Intenzivní zpomalení zajišťují velké kotoučové brzdy. Před prudkým klesáním může řidič aktivovat asistent pro sjíždění strmých svahů, který udržuje rychlost jízdy v závislosti na povrchu mezi 10 a 20 km/h.

Nové Audi A6 allroad quattro se začne na českém trhu prodávat v létě roku 2012. Ceny pro český trh nebyly prozatím stanoveny.

 

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru