Nová Honda Civic 5D byla v nezávislých nárazových testech podle nové metodiky Euro NCAP vyhodnocena jako jeden z nejbezpečnějších evropských automobilů. Kromě toho organizace Euro NCAP oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic.

Nová Honda Civic v testech Euro NCAP obdržela nejvyšší hodnocení – pět hvězdiček. Systém hodnocení se zaměřuje na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládán snadno srozumitelný a jednoduchý výsledek. Tento systém bere v úvahu ochranu cestujících, ochranu dětí, ochranu chodců a dostupnost podpůrných systémů řidiče. Od zavedení nového systému hodnocení Euro NCAP (v únoru 2009) získaly všechny testované modely značky Honda pět hvězdiček.

Michiel van Ratingen, generální tajemník organizace Euro NCAP, k tomu uvedl: „9. generace modelu Civic udělala velký dojem a dosáhla výborných výsledků ve všech oblastech hodnocení, čímž se vyrovnala svým rivalům v tomto konkurenčním tržním segmentu. Automobil dosáhl dobrého hodnocení díky dostupnosti bezpečnostních asistenčních systémů a může být navíc volitelně vybaven systémem pro zmírňování následků kolize (CMBS).“

 

Organizace Euro NCAP také dnes oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic. Ocenění hodnotí technologii CMBS značky Honda jako jednu z nejlepších dostupných bezpečnostních inovací, která nabízí výzkumem potvrzené výhody. Euro NCAP Advanced je iniciativa reagující na rychlý rozvoj nových bezpečnostních technologií, které nepodléhají žádnému nezávislému hodnocení.

Společnost Honda byla oceněna za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS (Collision Mitigation Brake System), což je autonomní radarový systém umožňující nouzové brzdění. Účelem CMBS je pomáhat předcházet kolizím se stojícími vozidly a s vozidly pohybujícími se stejným směrem. Cílem systému je upozornit řidiče na hrozící srážku jak při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městech, tak při vyšších rychlostech na běžných silnicích a dálnicích. Na základě studia statistik nehod v Německu a po přepočtu získaných údajů na celou Evropskou unii Honda odhaduje, že pokud by systémem CMBS byly vybaveny všechny automobily, bylo by možné každý rok zcela předejít 200 000 až 250 000 nehodám nebo alespoň zmírnit jejich následky.

Vynikající hodnocení bezpečnosti nové Hondy Civic a ocenění Advanced NCAP jsou důkazem pozornosti, kterou značka Honda věnuje problematice bezpečnosti vozidel. Zkušební nárazové středisko značky Honda ve výzkumném a vývojovém centru ve městě Tochigi umožňuje analýzu nárazů mezi různými modely vozidel různých velikostí a hmotností. Na základě výsledků těchto testů konstruktéři společnosti Honda vyvíjejí řešení, která pomáhají zmírňovat následky nehod pro posádky vozidel i pro chodce. Toto univerzální středisko pro nárazové zkoušky bylo uvedeno do provozu v roce 2001 a je prvním uzavřeným zařízením svého druhu na světě.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.