Volkswagen představil v Berlíně zcela novou, v pořadí již sedmou generaci svého bestselleru. Nový Volkswagen Golf přináší do nižší střední třídy zcela novou úroveň dynamiky, hospodárnosti a bezpečnosti díky pokrokové technice, která se podílí na snížení hmotnosti až o 100 kilogramů a spotřeby paliva až o 23 procent.

„Šest generací Golfu – od roku 1974 do roku 2012. To je 38 let nepřetržitého úspěchu, 29,13 milionu prodaných exemplářů světového bestselleru, enormní ekonomický faktor, záruka pracovních míst a věrný obraz technického pokroku,“ poznamenal Prof. Dr. Martin Winterkorn, šéf koncernu Volkswagen AG. „Se sedmou generací Golfu,“ pokračoval Winterkorn, „nyní hodláme v nevídaně úspěšném příběhu pokračovat. Obrovský potenciál tohoto Volkswagenu demonstruje skutečnost, že jsme u něj dokázali zvrátit trend zvyšování hmotnosti. Přestože je nový Golf bezpečnější, komfortnější a prostornější než jeho předchůdce, váží až o 100 kg méně a – v případě nového modelu poháněného zážehovým motorem s vypínáním válců o výkonu 140 k, jehož hodnota spotřeby paliva je 4,8 litru na 100 kilometrů – spotřebuje až o 23 procent méně paliva.“

 

Finančně dostupný – Golf ve všem lepší a s nižšími náklady

Pouze 3,8 l/100 km. U nového Golfu nejsou hodnoty na této úrovni výjimkou, ale pravidlem. Základní zážehový model (TSI) spotřebuje 4,9 l/100 km a nejdostupnější turbodiesel (TDI) 3,8 l/100 km. Modely TSI se tak dostávají pod hranici emisí CO2 115 g/km, zatímco motory TDI zůstávají s hodnotou 99 g CO2/km pod limitem 100 g/km. Nejlepšími hodnotami se může opět pochlubit Golf BlueMotion, který díky nejúčinnějším systémům koncernu Volkswagen emituje pouze 85 g CO2/km a v průměru spotřebuje pouze 3,2 litru nafty na 100 kilometrů, čímž stanovuje nová měřítka pro modelovou řadu Golf. Prof. Dr. Winterkorn k tomu říká: „Ve společnosti Volkswagen jsme si byli vždy vědomi nutnosti vyrábět ekologické vozy ve velkých počtech. Proto bylo důležité, abychom vyrobili nejúspornější Golf všech dob, který zároveň musel zůstat cenově dostupným. A to se nám podařilo. Golf VII je extrémně hospodárný, v sériové výbavě má systém stop/start a režim rekuperace kinetické energie.“

Evropa – až o 119 000 tun méně CO2 za rok

V průměru o 13,9 % nižší emise CO2. Dr. Ulrich Hackenberg, šéf vývoje značky Volkswagen, k tématu ochrany životního prostředí dodává: „Odhadujeme, že v důsledku zavedení nové modelové řady Golf, jejíž emise CO2 jsme napříč všemi motory snížili v průměru o 13,9 procenta, bude jen v Evropě produkováno o 119 000 tun méně emisí CO2 za rok.“

Pokrokový – první Volkswagen s funkcí automatického brzdění při vícenásobných kolizích

Nová úroveň bezpečnosti a komfortu. Hon za každým ušetřeným gramem nesmí být v žádném případě veden na úkor ostatních oblastí. Volkswagen i v tomto ohledu ukazuje, že Golf je ještě více než kdy jindy symbolem demokratizace pokroku a dokonalosti v každém detailu. Mezi důkazy patří větší vnitřní prostor (více prostoru pro nohy vzadu a o 30 litrů větší objem zavazadlového prostoru), dále inovativní bezpečnostní systémy, jako je například funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích (v sériové výbavě) nebo aktivní systém ochrany cestujících (PreCrash) včetně adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí Front Assist a systému nouzového brzdění City, nový mechanismus řízení s variabilním převodem, zadní náprava, volič jízdních režimů, dotykový displej v sériové výbavě všech modelů a kompletně přepracované informační a zábavní systémy, jejichž vrcholné verze mají displej, který reaguje na pohyby ruky snímané senzorem.

Sebevědomý – další vylepšení jednoho z nejznámějších designů

Nezaměnitelné prvky. Sedmá generace Golfu se ohlíží na úspěšnou kariéru svých předchůdců nejen v oblasti techniky a obchodních úspěchů, ale i v oblasti průmyslového designu. Vnější tvary Golfu se dnes řadí mezi nejznámější produktové designy na světě. Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen AG, k tomu říká: „Jeden z klíčových faktorů úspěchu Golfu spočívá v nepřetržité kontinuitě. Na světě má jen hrstka automobilů design, který byl jako v případě Golfu po celá desetiletí zušlechťován a vylepšován, a tím se stal nadčasovým.“ Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu dodává: „Mezi nezaměnitelné produktové znaky Golfu patří typické střešní sloupky C, dlouhá linie střechy, typická linie oken a charakteristické přední a zadní partie s horizontálními prvky. Díky těmto detailům je nový Golf unikátnějším, cennějším a odolnějším vůči působení času než většina ostatních kompaktních vozů. Mohli bychom také říci, že design Golfu je ve své podstatě stabilní.“

Prémiové proporce. „Stylistické výrazové prostředky,“ říká Bischoff, „jsou logické, solidní, produktově cílevědomé, čisté a precizní a odrážejí DNA designu značky jako dokonalý vzor kreativity. Základní architektura nového Golfu je proto nezaměnitelná. Působí nekomplikovaně, silně, srozumitelně, spolehlivě a bezpečně. Na základě této ryzí architektury se detaily, jako je šetrné využití a rozmístění sošných linií, jeví jako jemné rozdíly. Extrémně důležitá je rovněž skutečnost, že se výrazně změnily proporce Golfu VII, takže vůz má nyní ještě prémiovější charakter.“ Marc Lichte, vedoucí vnějšího designu, vysvětluje: „Proporce se změnily tak výrazně, protože jsme využili výhod nové modulární platformy pro motory uložené napříč. Například přední kola byla posunuta o 43 milimetrů více dopředu. Přední převis je proto kratší a kapota zároveň vypadá delší.“ Klaus Bischoff to potvrzuje: „Vizuálně se prostor pro cestující posunul směrem dozadu. Vůz tak dostal proporce prémiového vozu, u něhož je kapota dlouhá a prostor pro cestující je protažen daleko dozadu. U nového Golfu máme tedy proporce, které se jinak vyskytují pouze ve vyšších segmentech trhu.“

Silueta s výraznými liniemi. Marc Lichte říká: „Snažili jsme se zdůraznit tyto upravené proporce vhodnými stylistickými prvky. Pod klikami dveří nyní prochází jasně viditelná, velmi ostrá charakterová linie. Tuto linii protínají oblouky podběhů kol, ale jinak je nepřerušovaná a stylisticky na ni navazují chromované lišty masky chladiče a světlometů a vzadu bílé boční pruhy zadních skupinových svítilen. Tato nízko umístěná linie probíhající po celém obvodu vozidla snižuje optické těžiště vozu, který tak vypadá na silnici ještě solidněji. Dalším důležitým prvkem je nová linie podél bočních ramen přímo pod okny. Tato linie vychází z předních světlometů, poté prochází pod vnějšími zpětnými zrcátky, která jsou hned u ní, a pokračuje až k zadnímu oknu, čímž podtrhuje prémiové proporce nového Golfu.“

Jeden z nejznámějších střešních sloupků C na světě. Klaus Bischoff k tomu dodává: „Charakter siluety je definován zejména dvěma dalšími prvky, které jsou pro Golf typické: střešním sloupkem C a linií střechy. Při pohledu na vůz ze strany pozorovatele okamžitě zaujme precizně tvarovaný střešní sloupek C, který připomíná nataženou tětivu luku, jež Golfu dodává dynamický vzhled i u stojícího vozu. Zároveň tento detail odkazuje na druhou a čtvrtou generaci Golfu, které jsou považovány za designérské ikony. Také průběh linie střechy byl kompletně přepracován. I zde – nad bočními okny – ukazuje Golf další linii, která probíhá od střešního spoileru až ke střešním sloupkům A. Vzájemná souhra linií, na nichž se láme světlo, vytváří společně se zdánlivě se vznášejícími vnějšími zpětnými zrcátky ve tvaru malých křídel a pozoruhodnými střešními sloupky C velmi svalnatý, sportovní a sebejistý dojem.“

Příď Golfu se zřetelným stylem značky Volkswagen. DNA designu značky Volkswagen se projevuje ve „tváři“ s přitažlivými rysy. Příď je navíc, podobně jako u prvního Golfu, vybavena horizontálně vyváženými prvky, které podtrhují dojem šířky. V kombinaci s mírně vzhůru protaženými světlomety nového Golfu vznikla přední partie, kterou ve zpětném zrcátku každý okamžitě pozná jako příď Volkswagenu. V porovnání se svým předchůdcem má nový Golf zcela nově strukturovanou úpravu vnějších ploch. Týká se to například přechodu mezi blatníky a kapotou motoru.

Záď zaujme svým vzhledem i detaily. Také záď je zcela nová a zároveň důvěrně známá. Mezi typické prvky patří jasné tvary zadních světel, zadní okno protažené až ke střešním sloupkům C a velká homogenní plocha kolem loga Volkswagenu. Ve snaze o dokonalost by to však v typickém stylu značky Volkswagen bylo příliš málo, pokud by v designu zádě nespočívaly také velmi hmatatelné přednosti. A mezi ně v případě nového Golfu patří to, že se i navzdory skvělému vzhledu podařilo designérům snížit výšku prahu zavazadlového prostoru na pouhých 665 mm nad zemí. To je nejlepší hodnota v celém segmentu a další příklad dokonalosti až do nejmenších detailů – marginálie, která získá na významu v okamžiku, kdy zákazník vyrazí ve svém novém Golfu poprvé na nákupy.

Video:

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.