Nosič kol: Je lepší dát nosič na tažné zařízení nebo na střechu? + anketa

Autor: Tisková zpráva - 2. 7. 2016


Dnešním dnem začaly oficiálně prázdniny, které doslova vybízejí k realizaci nejrůznějších výletů do přírody a za poznáním. Ve stále větší oblibě jdou tzv. „cyklodovolené„, v rámci kterých mohou výletníci poznávat nejen krásy našich krajů, ale držet se i v dobré fyzické kondici. Často kladené otázky se týkají nosičů kol a rozdílů mezi nimi. Který z nich je tedy nejhodnější?

František Vavřík, manažer náhradních dílů a doplňkového sortimentu společnosti Auto Palace Spořilov radí: „Při výběru střešního nosiče je vhodné zamyslet se nad tím, jak často budou milovníci kol na své cesty vyrážet. Uživatelsky příjemnější je pořídit si nosič za páté dveře automobilu, ovšem za předpokladu, že na svém voze již mají nainstalované tažné zařízení nebo jeho pořízení mají v plánu. Cenově vyjde varianta nosiče pro čtyřčlennou rodinu na zhruba 13 500 korun. V případě, že ovšem nemáte nainstalované tažné zařízení, je třeba počítat s vícenáklady okolo 20 000 korun. Investice se tím prodraží, ovšem vy získáváte sekundární bonus v již nainstalovaném zařízení, zejména pak v situacích, kdy potřebujete přepravit rozměrný náklad, k jehož přepravě je nutný přívěsný vozík.“

„Pořízení střešního nosiče na čtyři kola pak stojí obdobně, zhruba 13 500 Kč. Znovu je ovšem třeba myslet na to, že i tato varianta skýtá dodatečné náklady. K instalaci je třeba střešních podélníků (hagusů) a příčníků, jejichž pořízení se pohybuje od 1 000 Kč do 10 000 Kč, podle typu vozu,“ shrnuje obě varianty František Vavřík.

„Všeobecně uživatelsky pohodlnější variantou je nosič kol za auto – na páté dveře nebo na tažné zařízení. Byť kola částečně zamezují ve výhledu vzad a znesnadňují přístup do zavazadlového prostoru, nejste při svých cestách omezováni výškou vozu ani doporučovaným omezením rychlosti jízdy,“ dodává František Vavřík.

[poll id=“31″]

 

Výhody a nevýhody jednotlivých variant:

[table caption=“Nosič na tažné zařízení:“ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
pro,proti
Snadná instalace – tažné zařízení vždy připraveno k použití,Pořizovací cena tažného zařízení
Jednoduchá a komfortní aretace kol,Délka vozidla se prodlužuje – může zhoršovat parkování
Parkování bez výškových limitů – možnost zajet do garáží bez rizika poškození kol nebo automobilu,Obtížnější přístup do zavazadlového prostoru – nosič lze zpravidla sklápět a páté dveře lze otevřít
Malý aerodynamický odpor nosiče a kol,Zhoršený výhled vzad
Spotřeba paliva se nenavyšuje,Nutnost další RZ nebo přendání RZ z pátých dveří
Lepší ochrana kol – povětrnostní vlivy,
Zanedbatelný hluk,
[/table]

auto-nosic-jizdnich-kol-tazne-zarizeni

[table caption=“Střešní nosič:“ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
pro, proti
Výhled vzad,Nutnost opakované montáže a demontáže střešních příčníků
Parkování na komunikacích jako bez kol,Obtížná manipulace a aretace kol
Nárůst aerodynamického odporu
,Zvýšení hluk
,Horší dynamika vozidla
,Zvýšená spotřeba paliva
[/table]

auto-nosic-jizdnich-kol-strecha

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru