Přichází nová verze mimořádně úspěšného vozu Nissan Juke, která stojí na vrcholu celé řady a rozšiřuje nabídku pro zákazníky hledající skutečně osobitý automobil.

Akční model Juke Shiro, který byl poprvé představen na bruselském autosalónu, nezískal své jméno náhodou. V japonštině výraz „shiro“ označuje bílou barvu a interiéru nové verze skutečně dominuje celá řada bílých prvků. Středová konzola inspirovaná tvarem palivové nádrže motocyklů byla doposud dostupná pouze v červené či šedé barvě. Model Shiro ji nyní nabízí také v bílé. Totéž platí pro loketní opěrky, které mají bílé koncové kryty.

Volant s koženým čalouněním, řadicí páka a okraje kožených sedadel vynikají bílým obšitím. Sedáky a opěradla sedadel jsou navíc čalouněna dvouvrstvě, takže zpod perforovaného koženého potahu atraktivně prosvítá bílá podkladová látka.

 

Bílé prvky v převážně černém a tmavě šedém interiéru vytvářejí elegantní kontrast a zákazníkům poskytují další možnosti, jak automobil Juke přizpůsobit vlastnímu vkusu.

Exteriéru modelu Shiro dominují stylové 17palcové ráfky v tmavě šedé barvě, saténově stříbřitý povrch klik dveří a zpětných zrcátek, a lesklý B-sloupek. Juke Shiro je dostupný ve všech barvách, které mají v nabídce i ostatní verze Juke, nabízí ale také jeden zcela unikátní odstín: Nightshade, sofistikovanou lilkově temnou fialovou barvu.

„Juke znamená především individuální volbu. Od ostatních vozů ve své třídě se odlišuje a tuto osobitost oceňují zákazníci po celé Evropě. S modelem Juke Shiro a jeho unikátně řešeným interiérem s bílými prvky získají zákazníci další příležitost, jak model Juke přizpůsobit vlastnímu stylu a vkusu,“ prohlásil Gareth Dunsmore, produktový manažer automobilu Juke v Evropě.

Juke Shiro vychází z nejvyšší úrovně výbavy Tekna a nabízí všechny tři varianty motorů – 1,5litrový dCi s výkonem 81 kW (110 k), 1,6litrový zážehový motor o výkonu 86 kW (117 k) a 1,6litrový zážehový motor DIG-T s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který dosahuje výkonu 140 kW (190 k). Všechny verze mají pohon předních kol a jsou vybaveny pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou podle typu motoru.

Juke Shiro s 1,6litrovým motorem DIG-T je rovněž dostupný s pokročilým systémem Nissan All-Mode 4×4-i s pohonem všech kol, který zahrnuje technologii rozdělení točivého momentu a dodává se s převodovkou CVT poslední generace. Systém distribuce točivého momentu (Torque Vectoring System – TVS) je navržen tak, aby omezoval nedotáčivost. Ovládání vozu Juke je díky tomu prvotřídní, navzdory jeho větší světlé výšce, přičemž zachovává plný komfort jízdy.

V rozsáhlé nabídce technologií ve standardní verzi najdeme například systém Nissan Connect – pokročilé mediální, komunikační a navigační centrum Nissan – barevnou parkovací kameru, inteligentní klíč, startovací tlačítko motoru, vyhřívaná přední sedadla, klimatizaci, automatické stěrače a světla, sklopná zpětná zrcátka a zadní kouřová skla.

Ve standardu je také rozhraní Nissan Dynamic Control System, které řidiči umožňuje optimalizovat dynamické funkce vozidla. Mezi bezpečnostní výbavu patří ESP, šest airbagů, ABS s EBD a brzdový asistent a tři hlavové opěrky vzadu.

Juke Shiro také využívá pečlivě zvolenou nabídku příslušenství, která přidává řadu užitečných prvků. Všechny jsou navíc navržené tak, aby doplňovaly bílé akcenty interiéru. Jde například o středovou loketní opěrku s bílým obšitím, která navíc slouží jako další úložný prostor, chromované lišty prahů předních dveří, které jsou navíc bíle podsvícené, a sametové koberečky s logem Juke vpředu i vzadu.

Od svého uvedení na trh v roce 2010 dokázal model Juke zcela změnit situaci ve vysoce konkurenčním segmentu B. Spojením odolnosti SUV a sportovního stylu se odlišuje od konkurentů ve své třídě. Jedinečný design oslovuje individualisty, kteří hledají netradiční vůz – a s příchodem modelu Juke Shiro mají nyní daleko větší možnost ukázat svůj styl.

Juke, který vzniká ve výrobním závodě Nissan ve Velké Británii, inspiroval zákazníky po celé Evropě. Právě díky němu dosáhla v roce 2011 továrna v Sunderlandu historického rekordu v dosaženém objemu výroby – 480 485 vozů. Juke kráčí ve stopách nesmírně úspěšného modelu Qashqai, svého staršího bratra z rodiny crossoverů.

V souladu s filosofií neustálého vývoje provedla automobilka Nissan v roce 2011 u vozu Juke zásadní konstrukční změnu. Úpravou nápravového převodu se u motorů snížily emise. Pokles hlučnosti zajistil kultivovanější jízdu, aniž by tím utrpěla pružnost a akcelerace vozu. Manuální verze 1,6litrového zážehového motoru s výkonem 117 k nyní produkuje 139 g/km emisí a verze s 1,5litrovým vznětovým motorem pouze 129 g/km, čímž se zařadila mezi vozy se značkou Nissan PURE DRIVE, která označuje vozy produkující méně než 130 g/km emisí.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.