Nejprodávanějšími značkami v březnu 2017 jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen 

Autor: Tisková zpráva - 5. 4. 2017


V březnu bylo prodáno 22 675 osobních a 1 611 užitkových vozů. Nejprodávanějšími značkami osobních aut byly Škoda, Hyundai a Volkswagen. Mezi osobními vozy byl největší zájem o modely Škoda Octavia, Fabia, Rapid, Superb, Hyundai i30 a Hyundai ix20. Domácnosti projevovaly největší zájem o vozy Škoda a Hyundai.

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o zmanipulované účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do 150 dnů registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. Ve zveřejňovaných reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Statistiky popisující reálnou situaci na trhu

Podle reálných čísel se prodalo v březnu o 34 % vozů více v předešlém měsíci. Nejvíce prodala Škoda (7 551, o 31 % více než v únoru), následována značkou Hyundai (2 019, o 41 % více než v únoru) a Volkswagen (1 652, o 11 % více než v únoru). Za nimi následuje s odstupem Dacia (1 255, +11 %), Opel (1 031, +110 %), Renault (976, – 20 %), Peugeot (901, +39 %), KIA (869, + 23 %), Ford (837, +187 %) a Mercedes-Benz (785, +31 %). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stále Škoda Octavia s 2 756 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé, třetí a čtvrté místo – Fabia (1 820), Rapid (997) a Superb (797). Následují dva modely značky Hyundai – i30 (639) a ix20 (589).

V meziročním březnovém srovnání výrazně nejvíce posílil segment SUV-D (+160 %) a MPV VAN (tj. osobní verze LUV 2-3,5 t, +99 %). Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída (aktuálně 25 % všech prodejů), druhé nejprodávanější jsou malé vozy (21 % prodaných aut).

Mezi užitkovými vozy byla v březnu 2017 nejúspěšnější značka Ford s 230 prodanými vozy, následuje Peugeot a Fiat (225), Volkswagen (208) a Renault (160). Celkově se v minulém měsíci v Česku prodalo 1 611 užitkových vozidel (LUV).

Domácnosti nejčastěji kupují vozy Škoda a Hyundai

Celkem bylo v březnu registrováno 7 072 automobilů fyzickými osobami, z toho 99 % registrací (7 027 vozů) tvoří osobní auta. Domácnosti si nejvíce kupují osobní vozy Škoda (1 372 registrovaných vozů) a Hyundai (1 083 vozů).

S odstupem následuje Dacia (564 vozů), Opel (470 vozů), KIA (443 vozů), Toyota (350 vozů) a Peugeot (337 vozů). Mezi deseti nejsilnějšími značkami má nejvyšší podíl registrací v domácnostech z celkových registrací Hyundai (53 %) a Toyota (52 %).

Volkswagen, Ford a SEAT nejvíce využívají zmanipulovaných prodejů formou účelových registrací

Médea Research vedle statistik reálných prodejů uvádí i statistiku účelových registrací, dále registrace v neprůhledné kategorii, statistiku prodejů fyzickým osobám a zpracovává i celkové registrace. V březnu 2017 bylo takto účelově zaregistrováno 2 471 vozů (10 % z celkových registrací), jde zejména o osobní vozy (2 418).

Nejčastěji jsou účelově registrovány osobní modely automobilky Volkswagen (645 vozů, tj. meziroční nárůst o 108 %), následuje Ford (562 vozů), SEAT (382 vozů), BMW (122 vozů) a Škoda (114 vozů). Nejvyšší podíl účelových registrací na celkových registracích a tedy nejvíce zkreslené registrace tímto způsobem mají Lada (220 %), Chevrolet (100 %), Jeep (93 %), SEAT (74 %) a Fiat (52 %).

Zmanipulované prodeje formou registrací na neidentifikovatelné zákazníky nejvíce vykazují Volkswagen, Ford a SEAT

Dalším způsobem zkreslování prodejů je využívání registrací v tzv. neprůhledné kategorii, kde značky sice auta registrují, ta si však nekupují koncoví zákazníci. Právě v této kategorii bylo v březnu 2017 registrováno 1 720 osobních automobilů.

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka Volkswagen s celkovým počtem 561 vozů (meziroční nárůst +108 %). Neidentifikovatelné registrace Volkswagenu tvoří v březnu 22 % všech registrací této značky. Mezi další značky, které kategorií využívají, patří SEAT s 345 vozy, Ford s 316 auty a Škoda se 109 vozy.

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru