Ferrari FXX K Evo je ultimativní verzí Ferrari LaFerrari, která je určená výhradně na okruhy. Můžete si toto auto koupit, ale stejně ho nemůžete mít doma, Ferrari ho má stále u sebe. Na vaše přání vám ho však připraví, doveze na okruh, kde se o něj také postará. I díky tomu s ním ale nemůžete trénovat tolik, kolik byste chtěli a nebo možná i potřebovali. A to se vám může vymstít.

Vyprávět by o tom mohl jeden z majitelů, který s autem v minulém týdnu jezdil na italském závodním okruhu v Monze. Podle popisku u videa prý podcenil studené pneumatiky. Při příjezdu do jedné ze zatáček šlápl na brzdy tolik, že zablokoval všechna čtyři kola a auto se nekontrolovatelně řítilo do svodidel na jedné straně, od nichž se odrazilo a skončilo ve svodidlech na druhé straně. Poškození auta jsou velká, uletělo i kompletní zavěšení levého předního kola. Důležité ale je, že je řidič zdravý a odneslo to jen auto. Nehoda ve videu začíná přibližně od 6:22.

Kromě toho si můžeme poslechnout brutální zvuk těchto speciálů. Ve videu je nejen startování, ale také jízda po závodním okruhu, při níž ze sebe motor dostává to nejlepší nejen co do pohonu, ale právě také co do zvukového projevu. Také se vám ježí chlupy i na zádech? Mimochodem, na tomto italském okruhu se s Ferrari FXX K Evo prohání také „obyčejná“ FXX K, ale také 599XX.

 

Ferrari FXX K Evo pohání atmosférický dvanáctiválec se systémem KERS, jenž je doplněn o elektromotor. Benzinový motor má výkon 633 kW /860 koní a točivý moment 750 Nm, elektromotor přidává 140 kW/190 koní. Celkový výkon je 773 kW/1050 koní, točivý moment vrcholí nad 900 N. Celá tahle porce se dostává přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola.