Musím přiznat, že když jsme před rokem a čtvrt přemýšleli o tom, že založíme portál o autech, ani ve snu nás nenapadlo, co všechno je s tím spojeno. Ani jsme nečekali, že se tak rychle dostaneme tam, kde už teď jsme (i když vlastně zase tak daleko nejsme… 😀 ).

Pokud vás zajímá, jak vlastně to rozhodnutí vzniklo, pak je to jednoduché. Já, jako správce vozového parku v jedné pražské společnosti, jsem přemýšlel, jak auta poznat ještě více. Jen tak chodit po dealerech a vozit se v rámci předváděcích jízd mi přišlo hloupé. A vlastně z několikaleté praxe prodejce nových aut si pamatuju, že během těch pár kilometrů s prodejcem na sedadle spolujezdce vedle sebe toho řidič stejně moc poznat nemůže. K tomu nerad sedím doma, takže každý víkend jsme někde jezdili. Tu to bylo automobilové muzeum v ČR, tu v zahraničí, občas nějaký veteránský sraz a dřív i srazy tuningové. Z těchto akcí jsem měl vždycky spoustu fotek, se kterými jsem se ale neměl s kým podělit. Nakonec mě k rozhodnutí PROSTĚ NĚCO UDĚLAT dokopala Anina. A to vlastně díky ní teď můžete číst i tyto řádky.

 

Stejně tak, jako jsme v počátcích nevěděli, co nás čeká, tak stejně tak jsem si nedokázali představit, jak časově náročné to bude. Začali jsme ve čtyřech. Bohužel, nepovedlo se a po krátké chvíli jsme zůstali ve třech: , Anina a Tomáš. Byli jsme v začátcích, moc článků jsme nepsali, učili jsme se. S tím, jak jste se nabalovali vy, naši čtenáři (za což vám opravdu všichni děkujeme) bylo potřeba zabrat. Začalo to být náročné, ale začátkem října jsme přibrali další posilu, mladého perspektivního a šikovného redaktora Filipa. A nejnověji naše řady rozšířil grafik Martin.

Za ten rok a něco nám rukama prošlo několik desítek aut a přinesli jsme vám 91 testů, rychlotestů a prvních jízdních dojmů – standardních, exkluzivních, ale i netradičních, kterými třeba bylo testování, jak obstojí Chevrolet Camaro SS coby svatební auto pro nevěstu nebo závod motokáry se Suzuki Swift Sport a podobně.

Dlouho jsem přemýšlel, které auto mě v roce 2012 bavilo nejvíc. Přiznám se, že jsem se nedokázal rozhodnout. Většina aut byla něčím zajímavá a bavila mě něčím jiným. Hodně jsem si užíval Toyotu Land Cruiser nebo úplně odlišné BMW M3 E92, hodně zajímavá byla i Lancia Thema, kterou jsme si ale moc neužili, protože od nás odjela na odtahovce. Po prvotních tragických scénářích šlo naštěstí pouze o uvolněný konektor od adaptivního tempomatu. Velmí příjemné bylo jezdit i s Volkswagenem Beetle, lidé na něj po celý týden reagovali velmi pozitivně a spousta z nich se odvážila nás oslovit, aby si auto prohlédli nebo si do něj mohli sednout. Nenudili jsme se ani na dovolené, kde jsme si půjčili postarší Fiat Panda. I o tom jsme pár řádků sepsali. Ale podlě mě to nej, co mi v právě končícím roce prošlo rukama a co mě bavilo nejvíc, byla všemi opěvovaná malá a lehká Toyota GT86. To, co Toyota se Subaru společně vytvořili, je opravdu neuvěřitelně zábavný auto! Dokonce auto, který si potřebuju koupit. Na víkendy. To, co s tímhle autem zažijete, je opravdové ŘÍZENÍ. To v dnešních autech už nepoznáte. Všudypřítomná elektronika, asistenční systémy, necitlivé posilovače řízení. Ano, je to super na denní ježdění, ale pro zábavu? Ne!

Dostali jsme se také na testování před sezonou s Vojtou Štajfem. Ten mě usadil na sedačku spolujezdce a projel se mnou jednu lesní erzetu. Musím říct, že takhle jsem v autě nikdy nejel. Stromy od auta dělily centimetry a ručička rychloměru při tom byla zaražená hodně doprava… Neskutečný zážitek oproti němuž působilo svezení ve zběsilém Nissanu Juke-R jako jízda v pohodlném rodinném SUV někde na okreskách…

A v poslední řadě nesmíme zapomenout ani na soutěž o svezení za volantem Porsche 911 Turbo. Tím jsme chtěli poděkovat vám – našim čtenářům – za přízeň. Výherce Ondra si to prý náramně užil. A za to jsme moc rádi!

To, jak se auto-mania.cz občas dělá, se můžete podívat na facebooku v albu Ze zákulisí. Jsem zvědav, co přinese příští rok. Pár plánů na začátek roku už máme. Jak jsme v polovině prosince psali, chystáme se na školu smyku, z níž vám přineseme reportáž a začátkem února chceme vytáhnout Subaru STI s dalšími auty na výlet do hor. Zachovejte nám tedy, prosím, přízeň a budete-li mít jakýkoliv nápad o tom, co napsat, případně byste se rádi do práce na auto-mania.cz jakýmkoliv způsobem zapojili, dejte nám vědět!

Pavel Srp
šéfredaktor

-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.