Existují lidé, kteří se během cesty snaží ekonomickou jízdou ušetřit co nejvíce paliva. Říká se jim „hypermilers“. Do této skupiny patří i švýcarský řidič Felix Egolf, který je kapitánem švýcarského Airbusu 330/340, a je jedním z nejzkušenějších „hypermilerů“ ve Švýcarsku.

Felix Egolf měl od Mitsubishi Švýcarsko jasné zadání výrazně snížit standardní spotřebu paliva (4,8 l / 100 km) za normálních jízdních podmínek a vytvořit tak nový dálkový rekord, přičemž cílem bylo minimálně 1 600 km. V crossoveru Mitsubishi ASX 1.8 DI-D MIVEC 2WD 6MT s pohonem předních kol s výkonem 86 kW / 117 k, točivým momentem 380 Nm, emisemi CO2 127 g / km a s nádrží plnou paliva až po okraj vyrazil Felix Egolf 25. července ze švýcarské centrály Mitsubishi ve městě Härkingen na cestu.

 

Trasa byla navržena tak, aby zahrnovala všechny podmínky, na které může člověk v každodenním provozu narazit, přičemž vycházela z Härkingenu a pokračovala přes Cham, St Gallen, průsmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Vídeň, Linz, Braunau, Mnichov, Bregenz a zpět přes St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Basilej, Moutiers až skončila ve výchozím městě Härkingen.

Většina trasy vedla přes dálniční úseky (74 %), menší část přes komunikace 1. třídy (23 %) a minimum v městském provozu (3 %). Felixi Egolfovi se za 25 hodin jízdy podařilo překonat neuvěřitelných 1 857 km a dosáhnout spotřeby 3,67 l / 100 km, což je o 23,5% méně než standardní výrobcem uváděná spotřeba (4,8 l / 100 km). Zaznamenaná průměrná rychlost byla 74,1 km / hod a překonané převýšení 8 600 m.n.m, přičemž nejnižší bod byl 170 m.n.m. ve Vídni a nejvyšší 1 800 m.n.m. v průsmyku Arlberg.

Felixi Egolfovi se tímto vynikajícím výsledkem podařilo s přehledem překročit cíl stanovený švýcarským importérem Mitsubishi, přičemž během jízdy nevyužíval žádnou speciální techniku na snižování spotřeby paliva, pouze dodržoval některé zásady. Jeho doporučení ostatním řidičům pro dosažení co nejnižší spotřeby je: nespěchejte, využívejte potenciál vznětového motoru při vysokém točivém momentu a včasným řazením převodových stupňů na základě indikátoru na palubním počítači, dodržujte dostatečnou vzdálenost mezi Vámi a vozidlem před Vámi, sundejte nohu z plynu v tom správném okamžiku a nevytáčejte motor do vysokých otáček, na svou cestu si naplánujte dostatek času, abyste nebyli pod tlakem a využívejte moderní technologie jako je automatické zastavení a nastartování motoru AS&G (v modelu Mitsubishi ASX již ve standardu) a v neposlední řadě vypněte motor, když stojíte na červené.

Tisková zpráva/-PS-

Čtěte také:

http://www.auto-mania.cz/test-mitsubishi-asx-maly-ale-sikovny-a-mozna-vic-nez-outlander/
Test Mitsubishi ASX: Prostorný interiér a vyšší posez ideální do města

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.