ME Trucky 2014, Most: Buggyra vyjela double, Vršecký s Lackem posbírali 8 pohárů – foto + video

Autor: Tisková zpráva - 1. 9. 2014


Šestý podnik evrospkého poháru tahačů přivedl závodníky na mostecký autodrom, a to znamená jediné: domácí závod týmu Buggyra a jezdců Adama Lacka a Davida Vršeckého je za námi!

Cup race 1: Červené vlajky zhatily Lackovi naděje na stupně vítězů

Nad ránem v Mostě zapršelo, a tak jezdci absolvovali patnáctiminutový warm-up na osychající trati a za husté mlhy. Tyto podmínky seděly Adamu Lackovi, který zajel nejrychlejší čas a jako jediný se dostal pod hranici dvou minut a čtyř sekund.

Dopoledne byl na programu tradičně měřený trénink, který musel být zásluhou výpadku elektrické energie přerušen červenou vlajkou. Dvojice jezdců týmu Buggyra však přesvědčivě postoupila do Superpole, když David Vršecký zajel pátý nejrychlejší čas a Adam Lacko na tom byl o jednu pozici hůře. V Superpole se o startovním roštu první závodní jízdy rozhodlo hned po prvním kole, když se v dalším průběhu už nikdo nezrychlil. Lacko vybojoval druhou řadu, Vršecký startoval do závodu o řadu dále.

Před prvním pohárovým závodem se nad autodromem prohnala další dešťová přeháňka, která početné zástupy fanoušků nahnala pod krytou tribunu naproti boxům. Start se ale už odehrál za slunného počasí. Výborně odstartoval Vršecký, který se protlačil na páté místo, a chvíli to vypadalo, že se na třetí pozici dostane Lacko, ale zkušený Albacete si svoji pozici uhlídal. Ve středu startovního pole však došlo ke srážce pěti tahačů, které zůstaly v první šikaně. Ředitelství závodu tak vyvěsilo červené vlajky.

Druhý start, který přišel na řadu po dvacetiminutové pauze, se opět podařil Adamu Lackovi. Jezdec Buggyry se tentokrát probojoval před Albaceteho na třetí pozici. Mohutný aplaus fanoušků však nevydržel příliš dlouho, když zůstal v první zatáčce stát Gerd Korber a přišlo další přerušení závodu.

Do třetice se podařilo závod odstartovat, ovšem jeho délka byla z původních jedenácti kol zkrácena na sedm. Antonio Albacete si tentokrát za svými zády pohlídal Adama Lacka, který zůstal na čtvrté pozici. Také pátý Markus Bösiger před sebe nepustil Davida Vršeckého a jezdci Buggyry si podrželi své startovní pozice.

Zatímco v čele uháněl Norbert Kiss za vítězstvím, o druhé místo se rvali Jochen Hahn, Antonio Albacete a Adam Lacko, který držel krok s nejrychlejšími. Zkrácený závod nedával příliš příležitostí, a tak Lacko zkusil několik útoků na Albaceteho, ten se však nenechal znervóznět.

„Chtěl jsem samozřejmě na stupně vítězů, ale soupeři byli proti. Možná při druhém opakování to mohlo vyjít, ale závod byl znovu zastaven. Důležité je, že jsme v cíli a máme body. Ještě je před námi jeden závod,“ uvedl čtvrtý Lacko.

„Škoda, že se závod protáhl kolizemi na začátku. V obou předchozích jízdách se mi podařilo dostat o jednu pozici dopředu, ale zrovna při tom třetím startu si páté místo Bösiger pohlídal. V závodě se ukázalo, že jsme stejně rychlí, tak uvidíme, co dokážeme vytěžit z druhého závodu, kde budu startovat třetí,“ uvedl po závodě šestý David Vršecký.

Cup race 2: Lacko vybojoval v dramatickém závodě vítězství, Vršecký třetí

Obloha se před druhým pohárovým závodem opět zatáhla, ale i tentokrát se závod odjel na suché trati. Zaplněný divácký svah tak očekával další napínavou bitvu pěti a půl tunových monster.

Po otočení pořadí první osmičky z první jízdy se David Vršecký postavil do druhé řady a záda mu hlídal Adam Lacko. Po startu bylo v první šikaně mosteckého okruhu opět hodně těsno, tentokrát se ale vše obešlo bez větší strkanice. Pole position uhájil Anthony Janiec, za kterého se dostal výborným startem David Vršecký. Ještě lépe odstartoval Adam Lacko, který se z pátého místa posunul hned za Davida na třetí příčku.

David Vršecký za obrovského aplausu českých fanoušků zkoušel útok na francouzského závodníka téměř v každé zatáčce, ovšem úzká mostecká trať nedávala českému jezdci příliš příležitostí. Na konci pátého okruhu Vršecký zaútočil a byl z toho nevyhnutelný kontakt a zdržení. Z něho vytěžil maximum týmový kolega Adam Lacko, který se tak dostal do vedení závodu. V úvodní šikaně se pak před Vršeckého dostal ještě Antonio Albacete a Buggyra se startovním číslem 33 se propadla na třetí pozici.

Lacko si na čele závodu vybudoval dvousekundový náskok, který do cíle stále navyšoval. Pod šachovnicovou vlajkou projížděl za obrovského jásotu hlavní tribuny, která kompletně stála. Výborný výsledek domácího týmu podtrhl třetí pozicí David Vršecký.

„Přestože je za první místo stejně bodů v Itálii nebo tady, tak toto vítězství samozřejmě těší více. Podařilo se nám po startu prosadit dopředu, což bylo hodně důležité. David pak zkusil v poslední zatáčce útok na Janieca, ale úplně mu to nevyšlo, čehož jsem využil a dostal se na první místo. Je to fantastický pocit, vyhrát před našimi partnery a fanoušky,“ uvedl po závodě šťastný Lacko.

„Po vydařeném startu jsem pomýšlel na to, že tady zopakujeme náš double z Itálie. Ovšem ne vždy jde vše podle plánu. Můj útok na Janieca nevyšel tak, jak jsem chtěl, což mě stálo jedno místo. Jsem ale rád, že jsme před domácím publikem oba na stupních vítězů,“ řekl bronzový Vršecký.

Cup race 3: Buggyra má double na domácí půdě!

I přes dopolední vytrvalý déšť se hlavní tribuna a divácký svah zaplnily diváky. A voda evidentně přinesla českým barvám štěstí i v neděli. Už v měřeném tréninku zajel nejrychleji Adam Lacko a druhý skončil David Vršecký. V Superpole se sice před jezdce Buggyry dostal Norbert Kiss, ten však byl po technické kontrole vyloučený.

Tým Buggyra tak obsadil v hlavním nedělním závodě kompletně první řadu v pořadí David Vršecký, Adam Lacko. Start závodu byl odložený kvůli olejové skvrně v poslední zatáčce okruhu a start následně proběhl pod žlutými vlajkami. Už ve druhém kole se ale začalo naplno závodit. Vršecký s Lackem udrželi bez problémů své pozice, ale v průběhu úvodních kol se Lacko musel vypořádat s dotírajícím Jochenem Hahnem. Adam útok odrazil a Hahn měl po zbytek závodu problémy se čtvrtým Antoniem Albacetem.

V posledních kolech závodu tak o první místo bojovali týmoví kolegové. V jednu chvíli připomínaly útoky Adama Lacka situace týmových kolegů v šampionátu formule 1. Lacko s Vršeckým však udrželi chladné hlavy a závod ovládli způsobem start – cíl.

„To, co jsem si přál už včera, se dnes podařilo! Double na domácí půdě, co více si můžeme přát. Je to naprosto fantastický. Měl jsem problémy na olejové skvrně v poslední zatáčce okruhu, ale Adam mi výborně kryl záda,“ uvedl po závodě Vršecký.

„Bylo to hodně náročné, protože jsem věděl, že David lehce ztrácí v závěrečné části okruhu. Jochen na mě neustále tlačil, ale podařilo se mi situaci ustát. Nakonec jsme s Davidem poodjeli a naše prvenství v pohodě kontrolovali. V posledním závodě to ale budeme mít hodně těžké,“ řekl na stupních vítězů druhý Lacko.

Cup race 4: Famózní víkend zakončil Vršecký třetím místem, Lacko těsně pod stupni vítězů

Do čtvrté víkendové jízdy nastupovali jezdci v opačném pořadí, což znamenalo pro Buggyru čtvrtou řadu. Fanoušci na zaplněných tribunách však věřili v úspěch a na trati zůstali až do podvečerního závodu.

Po startu, který se neobešel bez komplikací, si jezdci Buggyry pohlídali své pozice, tedy sedmé a osmé místo v pořadí Vršecký, Lacko. Nejprve z první pozice kvůli technickým problémům odstoupil Norbert Kiss, a pak dvojice českého týmu zahájila k útoku. Kolo za kolem se propracovávala dopředu, až se v pátém okruhu jedenáctikolového závodu dostal Vršecký za záda druhého Albaceteho. Po zbytek závodu Vršecký útočil, ale zkušený matador se nenechal znervóznět.

„Druhý závod byl samozřejmě daleko těžší, protože jsme startovali až ze čtvrté řady. Takový to boj už dlouho nepamatuji. Přes pět kol jsem tlačil na Albaceteho, ale nikde to nešlo. I tak je to ale senzační víkend. Jedno vítězství a dvě třetí místa mluví za vše,“ uvedl třetí Vršecký.

„Získali jsme s Davidem nejvíce bodů, a to každý po dvaačtyřiceti, což je v letošním roce náš rekord. Byl to opravdu víkend snů. Tlačili jsme na to v poslední jízdě hodně, což dokazuje rozdíl čtyř jezdců v cíli, který byl osm desetin,“ řekl po závodě spokojený Lacko.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru