ME Trucky 2012, Velká cena Francie : Le Mans, 13.10. – 14.10.

Autor: Pavel Srp - 14. 10. 2012


Sobota: Z pekla do ráje

Vylepšit pošramocenou pověst z Jarmy a uhájit pozice z loňské sezóny. S těmito cíli dorazili David Vršecký a spol. do dějiště konání závěrečného podniku letošního šampionátu v Le Mans. Úvodní den závodního víkendu byl ve znamení splněných předsevzetí.

Super pole: Dobrá práce

Po dvou čtvrtých časech z volných tréninků vyrazil David spolu s Jurijem Jegorovem do měřeného tréninku. Ten začal za vydatného deště, přičemž hned v prvním kole zajel Vršecký sedmý nejrychlejší čas. Vzápětí však přestalo pršet a náš jezdec se rozhodl vyjet na okruh s cílem pojistit si účast v super pole, do kterého nakonec postoupil pátým nejlepším časem. Jurij skončil jedenadvacátý.

Úvod super pole pojal David volněji a byl z toho sedmý čas. O kolo později již vedl. „Vzhledem k tomu, že trať osychala, jsem tušil, že na Jochena s Antoniem to nebude stačit, nicméně na druhou řadu jsem si věřil,“ prozradil náš jezdec. Jeho předpověď se nakonec vyplnila, když zajel čtvrtý nejrychlejší čas. A mohlo být ještě lépe. „V posledním kole jsem se docela hezky rozjel, nicméně pořadatelé vytáhli kvůli Lachezovi žlutou vlajku. Já měl v ten moment před sebou pomalého Makinena, což znemožnilo předjetí a případné vylepšení času. Na druhou stranu jsem porazil Östreicha s Bösigerem, takže dobrý.“

Cup Race 1: Jednička s hvězdičkou

Po dojezdu se přešťastný Vršecký nechal slyšet v tom smyslu, že asi začne mít Le Mans rád. Není se čemu divit. V sezóně 2009 si na slavném okruhu vytvořil ziskem 58 bodů osobní rekord. Loni slavil první pohárové vítězství jako konstruktér a jezdec v jedné osobě. A dnes ukázal, že pokud někdo zpochybňuje jeho příslušnost k absolutní evropské špičce, hluboce se mýlí.

Vše podstatné se z Davidova hlediska odehrálo v prvním a osmém kole. Nejdříve si po startu vychutnal Janieca a posunul se na třetí místo. „V jeho případě člověk nikdy neví, takže jsem se rozhodl neponechat nic náhodě,“ prozradil David, který dalších sedm kol odrážel bez větších obtíží ataky domácího jezdce. „Doufal jsem, že se doma nebude chovat tak šíleně, jako na Nürburgringu, kdy mě v sobotu vystřelil z trati. Jenom jsem si říkal, že na konci závodu mu musím poodjet, při vidině stupňů vítězů právě v Le Mans by totiž mohl ztratit hlavu.“

Leč k tomu nedošlo. V osmém kole se totiž David přímo vzorově dostal před Antonia Albaceteho a jel si pro druhé místo. Bohužel do konce zbývala pouhá tři kola, a byť již jistý šampión Hahn postupně ztrácel z desetisekundového náskoku, bylo z toho nakonec druhé místo. „Nádhera. Mám za sebou zřejmě nejpovedenější letošní závod. Celým tým si pohár za odvedenou práci zaslouží.“ Ruský jezdec v barvách Buggyry na rozdíl od mnoha zkušenějších jezdců (Lacko, Vojtíšek, Albacete) dokončil závod na patnáctém místě.

Cup Race 2: Sázka na jistotu

Na konci druhého závodu si mohl David odškrtnout další splněný cíl. Ve druhém závodě totiž dojel šestý a v důsledku odstoupení Markuse Bösigera narostl jeho náskok na pátém místě na deset bodů. Zejména v první části se však nejednalo o jednoduchý závod. „Hned na úvod se do sebe zaklesli Bösiger s Östreichem, měl jsem co dělat, abych se jim vyhnul a nestal se nevinnou obětí jejich souboje,“ popisoval David úvod, po kterém byl osmý. Již za čtyři kola ovšem konstatoval, že kromě Lachezeho se propadl právě Bösiger, který navíc odstoupil úplně. „Ocitl jsem se na šestém místě, vzhledem k vývoji závodu nemělo cenu riskovat.“ Přesto se David do konce závodu tak úplně nenudil. Ve druhé polovině byl jeho soupeřem Antonio Albacete. „Začalo mi to klouzat a Antonio není zrovna snadným soupeřem. O to větší radost mám z dílčí výhry.“

Spokojený mohl být i Jurij Jegorov, který nakonec dokončil závod na sedmnáctém místě. V cíli se nechal slyšet, že se na okruhu cítí čím dál tím lépe. A hlavně ho závodění baví. A o tom to je!

Neděle: Konec dobrý…

Po úvodním šoku hodně dobré body a dramatická obhajoba celkového pátého místa. David Vršecký a spolu s ním všichni členové týmu Buggyra mohli po posledním závodě sezóny v Le Mans spokojeně konstatovat splnění stanovených cílů.

Super pole: Jako na ledě

Zatímco v sobotu dopoledne pouze lilo, v neděli přišla po ránu průtrž mračen. A vzhledem k tomu, že pořadatelé naplánovali začátek měřeného tréninku na hodně časných 9:50 hod, závodilo se o cenné sekundy za podmínek na samé hraně regulérnosti. Na doslova promočený okruh bohužel doplatil David Vršecký, jehož čas z prvního kola nestačil na lepší, než třinácté místo. Brány super pole tak zůstaly v sobotu excelujícímu Vršeckému uzavřeny. „Vůbec nevím, co k tomu říct. První kolo se mi nepovedlo a pak už to prostě nešlo. Znovu jsem se cítil jako na ledě,“ řekl zklamaný David v depu. Druhý jezdec Buggyry Jurij Jegorov zajel jedenadvacátý čas.

Cup race 3: Spravedlnost nebyla slepá

Maximum z minima dokázal vytěžit David Vršecký z pohárového závodu, který byl opět poznamenán silným lijákem. Po startu z třinácté pozice totiž nakonec bral deset bodů za čtvrté místo! „Když mi řekli, že Östreich startující z druhé pozice předvedl opět divadlo a v době, kdy se nesmělo předjíždět, zdržoval celé závodní pole, aby si Bösiger mohl vytvořit co největší náskok, myslel jsem si svoje,“ prozradil David v cíli.

Výsledkem jeho zdravého nabuzení bylo nejdříve šesté místo. Vzhledem k dění na trati se ovšem daly očekávat korekce výsledků. A k těm nakonec opravdu došlo. Körber s Kissem byli penalizováni a David se posunul na čtvrté místo. A zároveň tak srovnal bodový stav s Bösigerem. „Jsem opravdu zvědav, co se bude dít na okruhu. I když Östreicha nakonec diskvalifikovali, vedle Bösigera bude startovat Lacko, kterému o nic nejde. A na trati se určitě potkám s Janiecem, který sice není oficiálně jezdec MKR Technology, ale s Markusem jezdí ve stejném týmu.“

Cup race 4: Dobrá věc se podařila

Ještě tři kola před koncem to vypadalo na hořký konec víkendu ve sladké Francii. Až do té doby totiž David Vršecký marně bušil do zdi jménem Adam Lacko, který kryl vzorně záda stájovému kolegovi Bösigerovi. Pak ovšem poslali pořadatelé Bösigera k průjezdu boxovou uličkou. „Už podruhé jsem si dnes řekl, že existuje spravedlnost,“ tvrdil Vršecký spokojeně po dojezdu, když se letos svezl poprvé v Le Mans na suchu.

Předtím se totiž děly na okruhu zajímavé věci. Závod musel být restartován! Důvod? Makinen způsobil kolizi mezi Bösigerem a Lackem. Jak se však vzápětí ukázalo, jejich speciály utrpěly pouze kosmetické vady. Markus tak dostal dárek v podobě další šance. Vzápětí po startu se navíc musel David vyhýbat roztočenému Vojtíškovi, který předvedl ukázkové hodiny. Toho využili oba jezdci MKR Technology, před Davidem tak rázem vznikl neprostupný val. „Zkoušel jsem to, jak se dá, ale Adam jel zkušeně svoje a nedal mi šanci k předjetí. Kromě toho mohl v klidu riskovat střet, případnou penalizaci. Musím říct, že nechápu, jak si může tak zkušený jezdec jako Bösiger prohrát závod nějakou banální chybou.“

S vystoupením v Le Mans i celkovým umístěním je David spokojený. „Vždycky může být lépe, člověk ale musí vycházet z reality. Vzhledem k mnohem početnější konkurenci zejména flotily vozů MAN lze uhájení vydobytých pozic považovat za úspěch.“

Stav ME tahačů po sobotě:

  1. Jochen Hahn (Německo/MAN) – 517
  2. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) – 468
  3. Adam Lacko (Česko/Renault) – 330
  4. Markus Östreich (Německo/Renault) – 311
  5. David Vršecký (Česko/Buggyra) – 284
  6. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) – 282

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru