ME Trucky 2012, Velká cena Belgie: Zolder (22.9. – 23.9)

Autor: Pavel Srp - 23. 9. 2012


Sobota: Ve znamení pohárové bedny

Dva odlišné závody prožil David Vršecký na okruhu v Zolderu. Zatímco v pohárové jízdě dojel třetí a zaznamenal tak letošní druhé umístění na stupních vítězů, v závodě s hendikepem doplatil na kolizi méně úspěšných závodníků.

Super pole: Letošní klasika

Po dvou třetích místech z volných tréninků nezačal měřený trénink pro Davida nejlépe. Po odjetí jediného kola, ve kterém zajel čtvrtý nejrychlejší čas, totiž zamířil do boxů s podezřením na technickou závadu. „Jsem jezdec, který dá hodně na pocity a něco se mi prostě nezdálo,“ vysvětloval David náznaky obav, které se nakonec ukázaly jako liché. „Vzhledem k zajetému času se nic nestalo, postup do super pole byl jistý a já mám rád jistotu.“

V souboji desítky nejrychlejších jezdců, do které se tradičně neprobojoval Vojtíšek a netradičně až devatenáctý Bösiger, skončil David za kvartetem Hahn, Albacete, Lacko, Östreich. „Letošní klasika. Před začátkem jsem chtěl do druhé řady, nevyšlo to. Nedá se nic dělat. Budeme bojovat v závodě,“ hodnotil Vršecký bezprostředně po dojezdu svůj výkon.

Cup race 1: Konečně bedna

Jak napovídá titulek, vybojoval David v Zolderu druhé letošní pohárové umístění na stupních vítězů, když v zajímavém závodě dojel třetí. „Jak jsem říkal, s výsledky měřeného tréninku jsem nebyl dvakrát spokojený, cítil jsem ale, že v závodě by to mohlo být lepší. Shodli jsme se, že do toho půjdeme hned po startu,“ naznačil David taktiku. A jak řekl, tak učinil a ještě v průběhu prvního kola se dostal před Markuse Östreicha. „Určitě nechci, aby to vyznělo vychloubačně, ale očekával jsem tužší odpor. Každopádně než jsem mohl tento dílčí úspěch vstřebat, najednou jsem se dozvěděl, že skončil Albacete.“

David se tak ocitl během jediného kola na třetím místě a před ním byl najednou těžký ořech k rozlousknutí v podobě druhého Adama Lacka. „Adam patří mezi jezdce, kteří nedělají chyby. Jet za ním je právě o čekání na chybu. Navíc z depa přišel příkaz držet třetí místo a útočit pouze v případě jasné pozice,“ vysvětloval dvojnásobný mistr Evropy. Jasná pozice se nekonala, ke konci se navíc dostavily problémy s chlazením brzd. Kromě toho, jak vyšlo v cíli najevo, jel většinu závodu s proraženou zadní pneumatikou, což v zápalu boje snad ani nepostřehl. „Třetí místo beru. To, co jsem ztratil na Adamovi, jsem vlastně vydělal na Markusovi. Ještě zvládnout poslední závod.“

Cup race 2: Smůla a Krokodýl

Bohužel poslední jízda nevyšla Davidovi zcela podle jeho představ. Vše začalo již na startu. „Reinert a Lacheze byli asi přehnaně nabuzení a hned v první zatáčce se do sebe opřeli. Musel jsem je objíždět a byl z toho propad na sedmé místo. Navíc byl přede mnou Makinen, který dovedl taktiku blokování dle mého názoru za hranou pravidel k dokonalosti,“ popisoval David úvod. Vrchol trápení přišel v desátém kole, kdy se po nezdařilém útoku dostal mimo trať, na kterou se vrátil na osmém místě. Před ním však jel Antonio Albacete. Vzhledem k tomu, že oba jezdci závodí na MAN, bylo pravděpodobné, že Finův odpor nebude tak tuhý. A tak se David dostal do těsné blízkosti Antonia. „Dopadlo to, jak jsem čekal. Antonio šel před Miku a já se vyvezl za ním. Uvažoval jsem o druhé bedně, ale více toho udělat skutečně nešlo.“

Zhruba hodinu po konci závodu vynesla jury verdikt, na základě kterého byl viníkem kolize z úvodu závodu určen Maďar Kiss. David se tak posunul na šesté místo, což komentoval slovy, že každý bod je dobrý.

Neděle: Po hostině půst!

Základ úspěchu v motoristickém sportu spočívá v kombinaci schopného jezdce a funkční techniky. Dnes se o tomto pravidle přesvědčil David Vršecký bohužel v negativním slova smyslu.

Super pole: Opět třetí řada

Do měřeného tréninku vyrazil David dvacet minut před polednem s předsevzetím vylepšit včerejší výsledek. Do super pole postupoval druhým nejlepším časem, lépe si vedl jen Markus Östreich. Všeobecně ovšem převládal názor, že Hahn s Albacetem pojali úvodní část měřáku vskutku tréninkově a skutečné možnosti předvedou v super pole.

Tak se pak opravdu stalo, v ostrém souboji nakonec udolal Albacete průběžného lídra o pouhou tisícinu. Bohužel, před Davida se posunuli Lacko s Bösigerem, což se rovnalo šestému místu. S tím se David nechtěl smířit, útok si naplánoval na závěrečné kolo. „První dva sektory to vypadalo na druhou řadu. V poslední zatáčce mi to ale uklouzlo. Žádná velká spokojenost, ale i to k závodění patří,“ řekl David v depu.

Cup race 3: Předčasný konec

Velmi brzo, po necelých třech kolech, skončil pro Davida Vršeckého nedělní pohárový závod. Ještě předtím stihnul podniknout hned v prvním kole „testovací“ útok na Markuse Östreicha, který zkušený Němec tentokrát odrazil. V době, kdy se David chystal na další atak, vypověděl jeho závodní speciál poslušnost. Jak vyšlo posléze najevo, za předčasným koncem stála porucha řízení. „Co k tomu říci, smůla. Celou sezónu fungovalo auto bez problémů. Nedá se nic dělat,“ konstatoval evidentně zklamaný Vršecký. Navíc pořadatelé nahustili program natolik, že se na pořad dne najednou dostala otázka, zdali mechanici stihnou vůz zprovoznit do posledního závodu? „Uvidíme. Kluci v minulosti ukázali, že umí zázraky. Snad to bude stačit,“ doufal David.

Cup Race 4: Srdce závodníka

Jak vyšlo najevo v průběhu tradičně excelentní práce mechaniků, důvodem odstoupení z pohárového závodu byl proražený chladič řízení. David se tak musel vyrovnat se startem z poslední třiadvacáté pozice. Před startem projevil smysl pro suchý britský humor, když se nechal slyšet, že se na závod docela těší, neboť si v něm může jen polepšit a horší to být nemůže.

Hned po startu pak začal David bojovat o body, v pátém kole byl devátý za krajanem Vojtíškem, před kterého se dostal bez většího obtíží. Náskok sedmého Janieca se zdál být v té chvíli nedostižný. „Musím přiznat, že ten hoch mě dokáže vyhecovat. Před cílem jsem byl těsně za ním, dvakrát mě vyblokoval,“ popisoval David Vršecký v cíli. Nakonec souboj o sedmé místo ztratil o necelé tři desetiny. Vzápětí po závodě analyzoval management týmu dostupné obrazové materiály a zvažoval protest. „Každý bod je dobrý, důležitější ale je, aby si někteří lidé uvědomili, že náš sport má nějaká pravidla,“ komentoval celou událost týmový manažer Jan Kalivoda.

Stav ME tahačů po závodě v Zolderu:

  1. Jochen Hahn (Německo/MAN) – 430
  2. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) – 411
  3. Adam Lacko (Česko/Renault) – 274
  4. Markus Östreich (Německo/Renault) – 266
  5. David Vršecký (Česko/Buggyra) – 244
  6. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) – 216

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru