S ostrou verzí vozu Mazda MX-5 GT pro okruhové závody, postavenou společností Jota Sport, přišla britská Mazda už na konci března tohoto roku. Ale vozidlo pro otestování bylo médiím k dispozici až minulý týden na okruhu Anglesey v severním Walesu.

Okruhový speciál vypadá zvenku, kromě výrazného bezpečnostního rámu, téměř jako standardní MX-5. Ale už při prvním bližším pohledu je patrné, že tohle bude trošku jiná Mazda… Mazda MX-5 GT, okruhový speciál upravený firmou Jota Sport, v první řadě váží jen 850 kg! I díky tomu akceleruje z 0 na 100 km za hodinu jen za 3 vteřiny. Maximální rychlost je 250 km v hodině a výkon 275 koní. Nechybí závodní sedadla, volant ale třeba i speciální nádrž na 120 litrů paliva.

 

Společnost Jota Sport, která se o auto bude v sezóně 2011 při závodech Britcar MSA British Endurance Championship starat, věnovala 400 hodin práce tomu, aby bylo auto sedmnáctkrát pevnější, než jsou požadavky FIA. Během vývoje tohoto vozu museli zaměstnanci Jota Sport čelit mnoha inženýrským výzvám – jako například při úpravách odpružení, integrování šestistupňové sekvenční převodovky nebo umístění motoru níže. Na autě byla aplikována Mazda strategie snižování hmotnosti – byly odstraněny některé interiérové komponenty, byla snížena hmotnost některých dílů.

            
		
        

Mazda MX-5 GT má modifikovaný motor o výkonu 275 koní, šestistupňovou manuální sekvenční převodovku s řazením pod volantem, závodní diferenciál, nastavitelné odpružení, karbonové dveře a přístrojovou desku a polykarbonátová okna. Zvenčí je lehce rozeznatelná díky jasně zelené metalické barvě Spirited Green doplněné barvami společnosti Jota Sport, šedou a oranžovou.

A co na Mazdu MX-5 GT říká český jezdec, který ji testoval? „Mazda MX-5 GT prvoplánově neohromí výkonem 275 koní nebo zrychlením z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, ale tím, jak funguje v ostrém tempu na okruhu. Přilnavost daná vyvážením 45:55 a sofistikovaným nastavitelným podvozkem Eibach/Öhlins je skvělá stejně jako pneumatické sekvenční řazení či ovladatelnost daná hmotností 900 kg. Za 100 tisíc liber konkurenceschopné závodní nářadí!“

Mazda se snaží vzdorovat konvencím a stavba závodního speciálu v Anglii tak přichází zcela přirozeně. Navíc se tak děje v době, kdy Mazda MX-5 dosáhla několika významných výročí. Oslavila 21. narozeniny, po celém světě se vyrobilo už 900.000 kusů tohoto ikonického roadsteru, od začátku výroby v roce 1989. Ve Velké Británii se navíc prodalo 10% celkového objemu vyrobených Mazd MX-5! Mazda MX-5 stále drží rekord v Guinessově knize rekordů, pro nejprodávanější roadster planety.

Společnost Jota Sport dokáže samozřejmě Mazdu MX-5 GT postavit na zakázku kdekoliv – a to i na autě s levostranným řízením. V případě zájmu o tento okruhový speciál stačí kontaktovat autorizovaného prodejce značky Mazda.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.