Mansory 4XX Siracusa: Je libo „FXX“?

Autor: Jan Karlík - 4. 3. 2016


Není to tak dávno, co jsme tu měli Ferrari 458 Italia předělané poměrně vkusným bodykitem do vozu, který dost nápadně připomínal jednoho ze svaté trojice – Ferrari LaFerrari. Dnešní výtvor jde ještě dál.

Mansory 4XX Siracusa 1

Německý tuner Mansory má většinou dost šílené kreace a v tomto duchu se svým způsobem drží i toto Ferrari. Co se názvu týče, nechal se tuner z německého Brandu inspirovat hlavně maranellskými okruhovými speciály, svou kreaci nazval 4XX Siracusa. Prozrazuje to i číslo 01 na bocích prvního prototypu. Mansory 4XX Siracusa vychází z nástupce modelu 458 Italia, tedy z nového modelu Ferrari 488 GTB. Byl doplněn o hodně výrazný bodykit, který je samozřejmě z karbonu. Z uhlíkových vláken byly vyrobeny všechny spoilery včetně dvojitého zadního křídla, zvětšené vstupy vzduchu, nástavce prahů, difuzor. To se podle úpravce má také příznivě projevit na celkové váze vozu.

Nová jsou také kola v desetipaprskovém designu. Vpředu jsou dvacítky s gumami o rozměru 255/30, vzadu pak o palec větší obuté do rozměru 325/25. Další extrém pak najdeme v úpravách podvozku. Celý vůz je teď o podstatné dva centimetry blíže k zemi. V Mansory mysleli také na interiér, který ctí barevnou koncepci zevnějšku. Žlutou nití jsou třeba prošívány sedačky, keré jsou kompletně přečalouněné. Tradičně přihodili také něco karbonu. Sériový nezůstal ani motor. Vidlicový osmiválec  objemu 3,9 l s dvojicí turbodmychadel nyní disponuje dechberoucím výkonem, rovných 800 koní (589 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 870 Nm. Aby dosáhli takových hodnot, bylo třeba přeprogramovat software ECU a nainstalovat sportovní výfuk. To je kupodivu vše. 4XX Siracusa se z klidu na stovku dostane během 2,9 s a jede maximálně 341 km/h. A teď ta zásadní otázka, líbí se vám?

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru