SEAT dodal magistrátu Barcelony tři elektricky poháněné vozy – dva hybridní modely Leon TwinDrive Ecomotive s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid) a jeden elektromobil Altea XL Electric Ecomotive s nulovými emisemi.

Magistrát Barcelony bude tato vozidla zkušebně provozovat ve svém vozovém parku nejprve po dobu šesti měsíců. SEAT přitom bude sbírat informace a sledovat provozní vlastnosti, aby tyto poznatky mohl využít v dalším vývoji směrem k velkosériové výrobě elektricky poháněných vozů. S hybridními vozy a elektromobily vyvíjí SEAT dvě různé technologie, aby mohl optimálně reagovat na tržní poptávku.

Podle Dr. Matthiase Rabeho, výkonného viceprezidenta společnosti SEAT zodpovědného za výzkum a vývoj, „představuje dodání těchto elektricky poháněných vozidel pro vozové parky institucí novou fázi naší strategie v oblasti elektrické mobility“. „Budoucnost SEATu je elektrická a my jsme se rozhodli pro diversifikaci alternativních technologií, abychom uspokojili různé potřeby motoristů,“ řekl Dr. Rabe.

 

SEAT v rámci této strategie zapůjčil v uplynulých několika týdnech jeden vůz e-Altea XL energetické společnosti Endesa a druhý Katalánskému energetickému institutu (ICAEN). V následujících týdnech budou oběma zmíněným organizacím poskytnuty další dva modely TwinDrive. V současnosti probíhá první fáze představení elektricky poháněných vozů. SEAT přitom pro následující měsíce počítá s pronájmem dalších vozidel různým vládním úřadům, institucím a soukromým společnostem se zájmem o ekologické vozové parky.

E-Altea a Leon TwinDrive, první elektricky poháněné vozy SEAT

Modely Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive využívají dvě rozdílné, ale vzájemně se doplňující technologie. Prvním vozem SEAT s čistě elektrickým pohonem je Altea XL Electric Ecomotive, kterou lze využívat v rozmanitých podmínkách. Má dojezd 135 kilometrů, nejvyšší výkon 85 kW, maximální točivý moment 270 N.m a nejvyšší rychlost 135 km/h. Z několika nových konstrukčních prvků je nejpozoruhodnější umístění akumulátoru pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru, aniž by se zmenšil vnitřní prostor pro cestující, a fotovoltaické panely na střeše, které snižují nároky klimatizační soustavy na odběr elektrické energie z akumulátoru.

Leon TwinDrive Ecomotive spojuje přednosti jízdy bez emisí s dojezdem automobilu poháněného konvenčním zážehovým motorem. TwinDrive umožňuje jízdu v plně elektrickém nebo hybridním režimu, takže od zákazníků nevyžaduje žádné změny motoristických zvyklostí, ani životního stylu. V elektrickém režimu má dojezd 52 kilometrů a nejvyšší rychlost 120 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je 1,7 litru na 100 km, emise CO2 jsou pod hranicí 39 g/km a nejvyšší rychlost činí 170 km/h. SEAT má ve výrobě automobilů s nízkými emisemi dlouhou tradici – například 70 % vozů prodávaných ve Španělsku má emise nižší než 130 g CO2/km.

Prodloužení smlouvy LIVE

SEAT před předáním elektricky poháněných vozů podepsal s magistrátem Barcelony smlouvu o prodloužení projektu LIVE (Logistics for the Implementation of the Electric Vehicle) i na letošní rok 2012. Programu zahájeného v roce 2010 se účastní další klíčové společnosti, jako je Endesa a Siemens, s cílem podpořit využívání elektricky poháněných vozů v Barceloně. Účastníkem smlouvy jsou také barcelonské technické služby B:SM.

SEAT se účastní řady dalších projektů na podporu elektrické mobility ve Španělsku. SEAT například řídí projekt CENIT VERDE, společnou iniciativu veřejného a soukromého sektoru podporovanou španělskou vládou a složenou ze společností z různých oborů, univerzit a výzkumných center. Tento projekt zkoumá z globálního hlediska předpoklady pro úspěšné uvedení elektricky poháněných vozů ve Španělsku.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.