Toyota Motorsport GmBH (dále jen TMG) je sportovní divize Toyoty a má na svědomí navrhování, výrobu a nasazování vozů do závodů napříč celým motoristickým světem, např.: F1, WRC, LMP, atd. Jedno odvětví si však ještě nepodmanila a tím jsou tuningové úpravy silničních vozů. Společnost oficiálně přiznala, že přejímá funkci na půl samostatné tuningové firmy zaměřující se na značky Toyota a Lexus, podobně jako AMG upravuje Mercedes-Benz. Své výtvory právě vystavuje na probíhající Essen Motor Show.

TMG označuje koncept upraveného Lexusu LS 460 jako TMG650 Sport. Sport 650 je sice postaven na základech modelu LS460, ale podobnosti byste hledali již celkem obtížně, TMG se totiž do úpravy pustilo hezky od podlahy. Na první pohled zaujmou velmi široké blatníky, v nichž se schovávají 20″ kola, navíc blatníky rozšiřují vůz o plných 100 mm! Změny se přední části vozu dotkly velmi výrazně. Přední světlomety byly osazeny technologií LED a přední nárazník byl značně přiostřen a dostal přední lízátko, které ladí s bočními prahovými nástavci a novým zadním difuzorem. Zadní nárazník je atypicky osazen čtveřicí koncovek výfuků. Navíc každá exteriérová úprava od předního nárazníku, přes blatník až po zadní křidélko, byla navrhována za pomoci větrného tunelu, aby byla zaručena perfektní aerodynamika.

 

Co se týče techniky, TGM není žádný troškař a namísto standardního motoru V8 o objemu 4,6 litru s výkonem 380 koní a s točivým momentem 497 Nm, zakomponovalo do konceptu 650 Sport nový motor. Jde o V8 o objemu 5 litrů dopovaný dvěma turbodmychadly s výsledným výkonem 641 koní a točivým momentem 765 Nm. Takové hodnoty nemůže nabídnout ani Ferrari 458 Italia! Tento monstrózní výkon je přenášen čistě na zadní kola za pomoci osmirychlostní automatické převodovky a zadního samosvorného diferenciálu. Podvozek je řešen stavitelnými tlumiči od firmy Sachs a karbonkeramické brzdy dodala věhlasná značka Brembo.

Pokud si myslíte, že takto nadupaný motor musí podávat neskutečné výkony na silnici, máte pravdu. TMG 650 Sport zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost je 318 km/h! Pro porovnání sériové LS 460 zvládá stovku za 5,4s a maximální rychlost má omezenou na 208 km/h. Navíc si musíte ještě představit, že 650 Sport váží 2050 kg a to je o plných 90 kg víc než LS460.

Ohromující výsledky, co říkáte? Vyvstává tu však jedna otázka – je tenhle koncept víc než jenom showcar? TMG zatím neuveřejnilo cenu, ale všechny ostatní parametry se stanou skutečností. Zároveň musím připomenout, že TMG 650 Sport je stále v testovací fázi a není vůbec jisté, kdy (a jestli vůbec) se dostane do prodeje. Věřím však, že to nebude dlouho trvat, protože je zapotřebí vehnat čerstvý vzduch mezi tovární úpravce AMG, Quattro a M. Myslím si, že toyota Motorsport GmBH kartami hodně zamíchá.

-TJ-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.