Land Rover Freelander 2 prodělal facelift pro modelový rok 2013

Autor: Pavel Srp - 22. 10. 2012


Automobilka Land Rover představila novinku pro příští rok – model Freelander pro rok 2013, který je možné již nyní zakoupit i s vnitřní výbavou Range Roveru Evoque. LR Freelander 2 nabídne svým zákazníkům nové barvy karoserie, designové prvky exteriéru, bohatší výbavu či úsporný dvoulitrový benzinový motor Si4 GTDi s výkonem 240 koní.

Vnitřní výbava LR Freelander nabídne tři nové barvy (Aintree Green, Havana a Mauritius Blue), které jsou součástí stylu Dynamic, nový středový panel, sedmipalcovou dotykovou obrazovku, audiosystémy Meridian, sedmidenní časované nastavení teploty a volitelnou satelitní navigaci. Novinkou je také bezklíčkový vstup a start. Motor stačí nastartovat stisknutím tlačítka. Další novinkou je elektrická parkovací brzda, která upravuje brzdnou sílu podle svahu, ve kterém vůz parkuje.

Také exteriér doznal několika změn. Proměnou prošly přední i zadní světla či světla denního svícení. V základní výbavě Freealnder 2 nabídne 17‘‘ litá kola. Šestiválcový motor Si6 byl nahrazen přeplňovaným čtyřválcem Si4. Tento motor je totožný s motory v Range Roveru Evoque, zároveň je úspornější a produkuje o 14 % méně emisí CO2 (cca 224 g/km).

Luxusnější interiér

Pokud se posadíte do LR Freelanderu 2, na první pohled si všimnete nového středového panelu. Původní otočný volič Terrain Response byl nahrazen přepínači jízdních režimů a pod novými dvířky se ukrývá další úložný prostor.

Volitelné provedení Dynamic je založeno na modelu SE a zákazník má na výběr ze tří barev interiéru: Ebony, Ivory a Pimento. Ke každé barvě jsou sladěné výplně dveří a prošívání.

Pětipalcový displej zobrazoval primární informace spojené s vozem (např. teplotu, kontrolku paliva, aktuální převod a režim Terrain Response), nyní, v rámci zcela nového uskupení ovládacích prvků, se všechny tyto údaje nalézají mezi tachometrem a otáčkoměrem a doplňují je páčky pod volantem, které pomáhají s celkovým ovládáním systému.

Systém inteligentní parkovací brzdy zohledňuje sklon svahu a to, zda jsou brzdy studené nebo zahřáté. Elektrická brzda se ovládá jedním tlačítkem, a tak ji lze také použít jako nouzovou brzdu. V tomto případě se zvolí nejstabilnější metoda brzdění s použitím protismykových technologií. Brzdu nelze uvolnit, pokud na sedadle řidiče nikdo nesedí.

Ve Freelanderu 2 byla zabudována zadní kamera. Na displeji se zobrazuje zadní pohled s dynamickými křivkami, které představují okraje vozu a předpokládanou trajektorii při couvání. Systém také disponuje grafickou funkcí na zobrazení tažného zařízení.

Řidič může systému udělovat hlasové povely a ovládat tak zvukové funkce, satelitní navigaci nebo systémy klimatizace a bluetooth handsfree. Rychlejší systém na bázi pevného disku obsahuje navigaci a další prvky jako: plánovač tras ECO, dynamický zoom, vizualizaci navigace, správu uložených navigačních bodů a navádění na základě dopravního zpravodajství TMC. Navigační a průjezdové body lze ukládat podle názvu.

Infotainmenty v LR Freelanderu 2 2013

V základní výbavě je k dispozici systém Meridian s osmi reproduktory a pětipalcovou obrazovkou. Audiosystém Meridian ve Freelanderu 2 je nyní také dostupný ve variantách s výkony 380 W nebo 825 W.

Audiosystém Meridian se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou poskytuje výbornou stereo kvalitu v provedení 380 W a 11 reproduktorů. Pokud si zákazník vybere druhou variantu 825 W, může poslouchat svou oblíbenou hudbu dokonce ze 17 reproduktorů s technologií Trifield.

Obě varianty doplňuje kalibrační systém Audyssey MultEQ. Hudební přehrávače jsou vybaveny tunerem pro příjem AM/FM a DAB a také podporují CD, DVD, virtuální CD, iPod a USB, 3,5 mm vstup pro sluchátka a bluetooth. Samozřejmě umožňují také zapojení dalších podpůrných zařízení. Virtuální CD je pevný disk s kapacitou odpovídající až deseti audio CD, která jsou identifikována pomocí Gracenote.

Výkon benzinového motoru Si4 2,0 GTDi

Si4 GTDi se poprvé objevil v Range Roveru Evoque. Jeho výhodami je např. vysokotlaké přímé vstřikování a proměnlivé časování sacích i výfukových ventilů. Turbodmychadlo zaručuje okamžitou reakci bez prodlení a ocelové výfukové potrubí podporuje rychlejší zahřátí katalyzátorů za účelem snížení emisí. Pístní kroužky a zdvihátka ventilů jsou potaženy speciální vrstvou s nízkým třením, které šetří palivo. Vůz tak dokáže ušetřit až 0,9 litru paliva na 100 km. Dvě vyvažovací hříděle pak zajišťují plynulou odezvu.

Z mechanického hlediska je Si4 GTDi stejný jako jeho protějšek v RR Evoque. U LR Freelanderu 2 došlo pouze k drobné změně uchycení motoru a výfuková soustava byla přepracována tak, aby se dosáhlo minimálních hodnot hluku uvnitř vozu. Systém řízení motoru byl sice mírně přizpůsoben velikosti a aerodynamice Freelanderu, parametry točivého momentu a výkonu se ale oproti RR Evoque nezměnily.

GTDi doplňuje šestistupňová automatická převodovka Aisin AWF21 s pohonem všech kol a diferenciálem zadní nápravy se spojkou Haldex. Oproti roku 2011 byla převodovka přepracována a získala pokročilou verzi technologie logického řízení, které slouží k automatickému přeřazení na neutrál, pokud je vůz v klidu a snižuje tak vnitřní tření.

„Downsizing ze šestiválce na účinný a výkonný čtyřválec kombinuje výkon a kvalitu s hospodárností, kterou naši zákazníci u modelů s benzinovými motory očekávají. Další výhodou je značné snížení váhy, což zvyšuje jízdní dynamiku.“ dodává David Mitchell, který projekt Freelander řídil.

Úsporné dieselové motory

Zákazníci si nadále mohou vybrat ze dvou dalších kvalitních dieselových motorů: TD4 2,2 l (150 koní) a SD4 (190 koní) s pohonem všech kol. Pro větší úspornost si zákazníci mohou samozřejmě vybrat 2,2l motor o výkonu 150 koní v provedení eD4. Díky šestistupňové manuální převodovce a systému Stop/Start dosahuje eD4 zajímavých hodnot: 47,1 mpg (6,0 l/100 km) a 158 g/km (emise CO2)

Dieselové motory prošly menší proměnou a nové turbodmychadlo v motorech zvyšuje rychlost reakce a maximální točivý moment o pět procent – na 420 Nm. Motory mají také standardní filtr pevných částic, jenž pohlcuje více jak 80 % škodlivin. Zároveň jsou emise o 28 % nižší a doba odezvy systému Stop/Start o 22 % kratší. Účinnost dále zvyšuje strategie řazení automatické převodovky, motorové oleje s nízkým třením a upravená ložiska. Hladina hluku se snížila o dva dB.

Všechny Freelandery mají zabudované inteligentní řízení systémů energie od Land Roveru (IPSM), které obsahuje funkci inteligentního nabíjení Smart Regenerative Charging. Díky této vymoženosti alternátor, pokud to okolnosti dovolí, dobíjí baterii jen v případě zpomalování vozu a nakládá tedy šetrně s kinetickou energií a neplýtvá palivem.

LR Freelander 2 je doplněn další řadou stabilizačních systémů: protiblokovací systém (ABS), elektronické řízení trakce (ETC), elektronické rozdělování brzdných sil (EBD), kontrola brzd při zatáčení (CBC), asistent nouzového brzdění (EBA), dynamická kontrola stability (DSC), kontrola stability proti převrácení vozidla (RSC) a řízení vnitřního tření v motoru.

Freelander 2 získal pět hvězdiček od organizace Euro NCAP za ochranu dospělých a dětí při nárazů. Tuto ochranu zajišťuje celkem sedm airbagů: dva hlavové, dva čelní, dva hrudní a jeden kolenní u řidiče.

LR Freelander 2 MY2013 je v prodeji od října a k zákazníkům se první vozy dostanou na začátku roku 2013. Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř variant motorizace za následující ceny:

LR Freelander 2 2,2 eD4 2WD od 599 760 Kč (150 koní, 2WD)
LR Frelander 2 2,2 TD4 4WD od 789 840 Kč (150 koní, 4WD)
LR Freelander 2 2,2 SD4 4 WD aut. od 973 680 Kč (190 koní, 4WD, automat)
LR Freelander 2 2,0 Si4 4WD aut. od 888 600 Kč (240 koní, 4WD, automat)

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru