Kia v Ženevě odhaluje zbrusu nový Stinger, Picanto a dva modely s technologií plug-in hybrid

Autor: Tisková zpráva - 7. 3. 2017


Společnost Kia Motors na letošním mezinárodním ženevském autosalonu odhaluje čtyři nové modely. Nový sportovní sedan Kia Stinger se šikmou splývavou zádí se v evropské premiéře ukáže po boku zbrusu nového městského modelu Kia Picanto. Na autosalonu se zároveň poprvé představují další dva nové modely Kia s vyspělou technologií pohonu – crossover Niro Plug-in Hybrid a Optima Sportswagon Plug-in Hybrid.

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Pestrost nabídky nových modelů Kia prezentovaných zde v Ženevě podtrhuje ambice a rostoucí atraktivitu naší automobilky a jejích produktů.“

„Stinger je nejvýkonnějším vozem v historii značky Kia, zatímco nové Picanto – jeden z celosvětově nejlépe prodávaných modelů Kia – oslovuje svým smělým a moderním designem, novými technologiemi a v dané třídě nejvyšší všestranností. Nové plug-in hybridní verze modelů Niro a Optima Sportswagon pomohou automobilce Kia snížit do roku 2020 průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti roku 2014.“

Všechny čtyři modely odhalené v Ženevě na stánku Kia se budou opět prodávat s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Záruka Kia pokrývá i lithium-iontové polymerové baterie dvou nových plug-in hybridů.

Odhalení evropské specifikace sedanu Kia Stinger se splývavou zádí

V Ženevě mohou zájemci spatřit evropskou specifikaci nového modelu Kia Stinger v návaznosti na světovou premiéru tohoto vozu na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu.

Nový výkonný sportovní sedan Kia se splývavou zádí vyznává atmosféru ikonických cestovních vozů – výkonných a elegantních automobilů, zprostředkujících stylové a rychlé přesuny do dalekých destinací. Ve všech fázích designu a konstrukčního návrhu modelu Stinger byl zohledněn cíl stvořit dokonalé gran turismo. Výsledný vůz se tak pyšní mimořádně atraktivním ztvárněním, velkorysým prostorem pro pětici cestujících se zavazadly, stabilní poklidnou jízdou a pohotovou ovladatelností s podmanivým pohonem upřednostňujícím kola zadní nápravy.

V Evropě se bude Stinger nabízet se třemi různými motory: přeplňovaným benzínovým motorem 2,0 litru (výkon 255 koní, nejvyšší točivý moment 353 Nm), turbo-dieselem 2,2 litru (200 koní, 440 Nm), resp. dvojitě přeplňovaným agregátem 3,3 litru V6. Motor 3,3 litru nabídne nejvyšší výkon 370 koní a točivý moment 510 Nm. Díky zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,1 sekundy se tak tento model stává nejrychleji akcelerujícím a současně nejvýkonnějším sériovým modelem Kia v historii.

V případě modelu Stinger budou zákazníci moci volit mezi pohonem zadních nebo všech kol. K dispozici bude i řada systémů aktivní bezpečnosti DRiVE WISE, elektronicky nastavitelný podvozek DSDC (Dynamic Stability Damping Control) a volič jízdních režimů Drive Mode Select s pěti různými nastaveními.

Stinger je výsledkem několikaleté oddané práce návrhářů a konstruktérů automobilky Kia. Šest let poté, co Kia odhalila svoji atraktivní studii GT Concept, se Stinger konečně dostává do sériové výroby a koncem roku 2017 vstoupí na evropský trh.

Zbrusu nový městský model Kia Picanto vyniká kvalitou, nabídkou technologií a všestranností

Ve světové premiéře se v Ženevě odhaluje zbrusu nová Kia Picanto, která představuje ve třídě minivozů nový, mladistvější a energičtější charakter.

Nové Picanto je výsledkem spolupráce návrhářských studií Kia v korejském Namyangu a německém Frankfurtu. Model se chlubí mladistvým a dynamickým vzhledem s využitím upravených rozměrů a smělých křivek karoserie, propůjčujících tomuto vozu sebevědomější postoj. Poprvé je k dispozici i specifikace GT-Line, inspirovaná sportovnějším vzezřením výkonnějších modelů.

Kvalitní a technicky propracovaná kabina nového modelu zaujme ‘plovoucím’ dotykovým displejem palubního infotainmentu o úhlopříčce 7″. Z nových palubních technologií a funkcí konektivity jmenujme podporu systémů Android Auto™a Apple CarPlay™ nebo funkci bezdrátového dobíjení pro smartphony. Nový model nabízí zájemcům i široké možnosti dalších zákaznických úprav, jako např. 11 různých barevných odstínů karoserie nebo řadu barevných schémat interiéru.

Nové Picanto disponuje větší kabinou než většina konkurentů, a navíc největším zavazadelníkem ze všech vozů v automobilovém segmentu A (minivozy): 255 litrů. Díky široké škále opatření ke snížení hladiny hluku, vibrací a chvění (NVH) se Picanto stává jedním z nejkultivovanějších vozů v dané třídě. Za lepšími parametry bezpečnosti stojí dvojnásobně vyšší podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) oproti odcházejícímu modelu. Picanto je v dané třídě prvním vozem, který nabízí nezávislý systém nouzového brzdění.

Již od zahájení prodejů ve druhém letošním čtvrtletí se bude nové Picanto nabízet s benzínovými motory 1,0 a 1,25 litru, jejichž emise CO2 začínají na úrovni 89 g/km. V posledním čtvrtletí roku 2017 bude Kia tento nový model dodávat i s novým přeplňovaným benzínovým motorem 1,0 litru s přímým vstřikováním paliva a výkonem 100 koní.

Niro Plug-in Hybrid: spojení praktičnosti crossoveru s ultra nízkými emisemi

Nové Niro Plug-in Hybrid, odhalené poprvé na autosalonu v Ženevě, spojuje všestrannost a atraktivní design crossoveru s maximální hospodárností provozu vyplývající z nového vyspělého pohonu typu plug-in hybrid. Niro bude vůbec prvním vozem na trhu, který těží ze dvou klíčových trendů: rostoucích prodejů vozů s pohonem plug-in hybrid (podle předpovědí by se koncem roku 2023 mělo prodávat více než 600 tis. vozů ročně) a rostoucího zájmu zákazníků o kompaktní crossovery.

Niro Plug-in Hybrid se na evropských trzích začne prodávat v průběhu třetího letošního čtvrtletí. Nabídne hospodárný motor 1,6 litru GDI (zkr. Gasoline Direct Injection) a lithium-iontovou polymerovou baterii o kapacitě 8,9 kWh. Tento nejnovější přírůstek do stáje hybridních crossoverů Kia nabízí podstatně nižší emise než klasický Niro hybrid – konstruktéři by rádi dosáhli emisí CO2 pod úrovní 30 g/km a dojezd čistě na elektřinu bez výfukových emisí přes 55 kilometrů.

Zástavba plug-in hybridního ústrojí má jen minimální dopady na vnitřní uspořádání a všestrannost modelu Niro – vysokokapacitní bateriový modul se nachází pod podlahou zavazadelníku (o objemu 324 litrů dle metodiky VDA) a za zadní lavicí. Prostor pro posádku zůstává zcela beze změny. Na přání dodávaný paket závěsného zařízení – mezi hybridními modely vídaný jen zřídka – umožňuje tahání brzděných přívěsů o hmotnosti až 1300 kg.

Niro Plug-in Hybrid využívá technologii rekuperačního brzdění ke zpětnému získávání kinetické energie a dobíjení bateriového modulu při jízdě setrvačností nebo brzdění. Nový asistenční systém na podporu hospodárné jízdy (Eco DAS) zase pomáhá řidiči inteligentními radami, jak jet za aktuálních podmínek co hospodárněji. Součástí systému Eco DAS je tzv. pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Cílem obou těchto technologií je co nejvíce omezit spotřebu paliva informováním řidiče o tom, kdy jet setrvačností a kdy brzdit, s využitím nebo ukládáním elektrické energie v závislosti na zvlnění krajiny ve směru jízdy. Na dotykovém displeji systému palubního infotainmentu se zobrazuje úroveň nabití baterie a rozmístění nejbližších dobíjecích stanic.

Všestrannost karoserie kombi a nízká spotřeba nového modelu Optima Sportswagon Plug-in Hybrid

Vedle modelu Niro se v Ženevě představuje ještě jeden vůz s vyspělým hybridním pohonem: nová Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid. Nová varianta, která se v Evropě začne prodávat ve třetím letošním čtvrtletí, spojuje všestrannost karoserie kombi klasického modelu Optima Sportswagon s mimořádně hospodárným hnacím ústrojím sedanu Optima Plug-in Hybrid, které se představilo ve 3. čtvrtletí roku 2016.

Nový model, určený výhradně pro evropské trhy, nabízí praktický zavazadelník o objemu 440 litrů (podle metodiky VDA) – to je o 133 litrů více než sedan Optima Plug-in Hybrid. Hnací ústrojí je kombinací hospodárného benzínového čtyřválce 2,0 litru ‘Nu’ GDI, elektromotoru o výkonu 50 kW a lithium-iontové polymerové baterie o kapacitě 11,26 kWh. Model Optima Sportswagon Plug-in Hybrid s celkovým výkonem 205 koní a nejvyšším točivým momentem 375 Nm nabízí řidiči dojezd na elektřinu přes 60 kilometrů a emise CO2 na úrovni pouhých 34 g/km (v kombinovaném cyklu, cílová hodnota vývojářů). Nízké provozní náklady a maximální všestrannost bezpochyby přispěje k ještě vyšší atraktivitě tohoto modelu v očích soukromých zájemců i správců vozových parků.

Vůz je vybaven 8″ dotykovým displejem palubního infotainmentu a podporou systémů Android Autoa Apple CarPla. K dispozici jsou i online služby Kia Connected Services s podporou navigace TomTom, zprostředkující nepřetržité dopravní aktualizace, informace o rychlostních kamerách a předpovědi počasí. Pro Optimu Sportswagon Plug-in Hybrid je k dispozici i systém bezdrátového dobíjení chytrých telefonů pro snadné dobíjení mobilních přístrojů na cestách. Sestava technologií aktivní bezpečnosti pomáhá řidiči zabránit nehodám, případně alespoň zmírnit jejich následky.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru