Na začátku roku 2017 uběhlo již sedm let od přelomového rozhodnutí automobilky Kia nabídnout všem svým evropským zákazníkům sedmiletou tovární záruku, která je v prvních třech letech bez omezení kilometrů. Od čtvrtého roku platí omezení pouze na celkový nájezd, který činí maximálně 150 tisíc kilometrů.

„Rozhodnutí zavést sedmiletou tovární záruku na všechny nové vozy prodávané v Evropě a tudíž i v České republice bylo pro značku KIA přelomové. Jestliže před sedmi lety byla stále ještě jedním z hlavních důvodů pro nákup vozu KIA v ČR cena, nyní to již neplatí. Zákazníci si zvykli na skutečnost, že KIA vyrábí kvalitní, bezpečné a nadstandardně vybavené vozy a že si za svými produkty stojí. Z našich interních výzkumů vyplývá, že nejdůležitější důvody pro výběr našich modelů je v současnosti právě kvalita potvrzená délkou trvání záruky a také dynamický design,“ říká pověřený generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH Arnošt Barna s tím, že cena vozu je u zákazníků v současnosti až na třetím místě.

Z průzkumu evropského trhu s ojetými automobily, který vypracovala pro automobilku KIA společnost EurotaxGlass’s, vyplývá, že sedmiletá záruka, již tři roky od uvedení na trh, zvýšila zůstatkové ceny vozů Kia v průměru o šest procent. Na českém trhu je situace přitom podobná a v případě nejprodávanějšího modelu Kia cee´d ještě lepší. Společnost EurotaxGlass´s uvádí, že jen za poslední tři roky se průměrná zůstatková hodnota modelu cee´d v ČR zvýšila dokonce o 6,4 procentního bodu.

 

„Z našich zkušeností vyplývá, že zákazníci se svých vozů KIA zbavují neradi. Pokud obměňují vůz, častěji ten svůj starší model darují příbuzným. Důvodem jsou právě pozitivní zkušenosti se značkou KIA a bezproblémový servis spojený se spolehlivostí našich vozů. Nižší počet ojetých automobilů Kia na trhu a vysoká poptávka po nich potom drží jejich zůstatkové ceny výše než u konkurence,“ dodává Arnošt Barna.

Fakt, že po sedmi letech se žádná jiná automobilka neodvážila k podobnému kroku jako KIA, svědčí o tom, že takto široká garance klade vysoké nároky už na samotný vývoj a konstrukci vozů. „Z pohledu strojírenského výrobku je sedmiletá záruka souměřitelná se zárukou doživotní. Pokud například navrhujete výfukovou soustavu s životností dva nebo čtyři roky, jak je běžné u evropských výrobců, tak můžete přemýšlet o různé povrchové úpravě a tloušťce materiálu. Pokud za ni ručíte sedm let téměř bez jakýchkoli výjimek, musíte zvolit mnohem kvalitnější nerezové materiály a zpracování. To samé platí u jakýchkoli dalších komponentů,“ říká Michal Tolar, technický manažer KIA MOTORS CZECH.

Právě rozsah tovární záruky je přitom něco, co zákazníky dokáže překvapit i po sedmi letech, po které ji automobilka KIA poskytuje. „Zákazníci k nám často přicházejí se zkušeností s nejrůznějšími variantami prodloužených záruk, které obsahují řadu výjimek a omezení. Automaticky proto počítají s tím, že naše záruka bude podobná. Po prostudování záručních podmínek jsou proto mile překvapeni tím, že jde o plnohodnotnou tovární záruku,“ upozorňuje Arnošt Barna s tím, že záruka se vztahuje také na všechny modely s alternativními pohonnými jednotkami a také na pohonné akumulátory. Nejen privátní, ale především firemní zákazníci proto mají jistotu, že zůstatková hodnota zůstane vysoká i u vozů na alternativní paliva, což je jeden z faktorů, který pomáhá odbourávat rezervovanost zákazníků k modelům s alternativním pohonem. I díky sedmileté záruce se proto KIA chce stát jedním z lídrů českého trhu v oblasti hybridních a elektrických vozidel.