Kia slaví 10 let designu své „tygří masky“

Autor: Tisková zpráva - 2. 11. 2017


Před deseti lety Kia představila svůj koncept sportovního kupé s označením Kee. Netrpělivě očekávané premiérové dílo Petera Schreyera, nového šéfdesignéra automobilky Kia, které představila na mezinárodním autosalonu ve Frankurtu IAA 2007, zhmotňovalo základní esence nové designové vize značky Kia a současně přineslo jednu typickou signaturu, která se etablovala coby klíčová součást tváře každého vozu Kia od té doby: ‘tygří masku’.

Dnes již ikonická maska chladiče propůjčuje modelům Kia markantní a sebejistý výraz. Vzhledem k úspěšnému růstu značky Kia v posledních letech je tato sebejistota bezpochyby oprávněná. Prodejní čísla od roku 2006 narostla bezmála na trojnásobek a Kia během tohoto období získala celkem 30 prestižních ocenění Red Dot a iF v oblasti designu. Tygří maska chladiče tak přispěla k designové evoluci značky a celkové změně jejího vnímání v očích zákazníků po celém světě.

Již v roce 2007 se mohla Kia pochlubit vysokými kvalitativními standardy a přidanou hodnotou svých vozů. O tom vypovídala i sedmiletá tovární záruka modelu cee’d, který Kia uvedla v roce 2007. Značka však potřebovala jasnou designovou filozofii a charakteristický výraz vozů, který by zákazníkům pomohl okamžitě rozeznat příslušnost každého z modelů Kia.

Studie Kia Kee - IAA Frankfurt 2007
Studie Kia Kee – IAA Frankfurt 2007

V otázkách vývoje designové filozofie dostal Peter Schreyer naprostou svobodu. „Dostat volnou ruku v nadefinování kompletního designového jazyka automobilky je velice ojedinělé a zároveň jde o mimořádnou poctu. Na koncept Kee se bude jednou nahlížet jako na výchozí bod nové designové vize značky Kia.“

Komplexní designovou filozofii značky Kia označil Peter Schreyer slovy „jednoduchost přímky“. K ikonické ‘tygří masce’ uvedl: „Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia.“

Peter Schreyer kromě pozice vedoucího návrháře Kia zastává i funkci jednoho ze tří prezidentů společnosti. Je šéfem týmu návrhářů Kia, jenž zahrnuje bezmála 300 lidí pracujících ve třech návrhářských centrech Kia v korejském Namyangu, kalifornském Irvine a německém Frankfurtu.

Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic, který posouvá značku do prudce rostoucí kategorie trhu. V současnosti, v nově vytvořené síti Business center Kia v České republice, je k vidění i nejnovější sportovní model Kia s patrně nejzuřivější „tygří maskou“: fastback Stinger, nejrychleji akcelerující vůz (z 0 – 100 km/h za 4,9 s) automobilky Kia v její dosavadní historii.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru