Jak si stojí užitkové Volkswageny na Dakaru?

Autor: Pavel Srp - 5. 1. 2012


Rallye Dakar je považována za jednu z nejnáročnějších akcí ve světě motoristického sportu. Je to extrémní zatěžkávací zkouška pro lidi i techniku. Již jste si u nás mohli přečíst, že užitkové vozy Volkswagen se potřetí v řadě podílí na zdárném průběhu této soutěže poskytnutím rozsáhlého vozového parku. Díky tomu mohou být v extrémních podmínkách prověřeny kvality nejnovějších produktů značky Volkswagen Užitkové vozy.

Letošní ročník Rallye Dakar je v mnoha ohledech odlišný. Místo startu se přesunulo z argentinského hlavního města Buenos Aires do přímořského letoviska Mar del Plata vzdáleného přibližně 500 kilometrů směrem na jih. Na rozdíl od minulosti se karavana soutěžních vozidel nebude probíjet dvakrát napříč kontinentem zpátky do Argentiny, ale jede z Chile dál směrem na sever až do Limy, hlavního města Peru. Navíc se letošního ročníku slavné rallye již neúčastní v uplynulých třech letech vítězný tým značky Volkswagen, protože se její závodní oddělení plně připravuje na vstup do mistrovství světa v rallye, který byl ohlášen na rok 2013 (s vozem Polo R WRC).

Všechno ostatní je ovšem jako obvykle. Potřetí za sebou je Volkswagen Užitkové vozy oficiálním dodavatelem vozidel pro organizační tým Rallye Dakar, který tak má k dispozici 30 vozů Amarok včetně nových verzí se samočinnou převodovkou a jednoduchou kabinou SingleCab a osm modelů Multivan Panamericana. Další novinkou v doprovodné karavaně je Crafter 4Motion s pohonem všech kol od společnosti Achleitner.

Všechna vozidla bez problémů absolvovala tzv. technickou přejímku. Kontrole byla podrobena předepsaná výbava pro případ nouze (mimo jiné satelitní systém pro nouzové volání) a bezpečnostní výbava, která je důležitá zejména pro náročné pouštní etapy. Díky tomu smí většina Amaroků jet přímo po trase soutěže. V jejich výbavě proto nechybí ochranný rám pro případ převrácení, skořepinová sedadla a čtyřbodové bezpečnostní pásy. Týmy mají za sebou také kontrolu nezbytných dokumentů, která zkoumá například řidičské průkazy a zdravotní pojištění.

Na dakarskou karavanu čeká přibližně 9000 kilometrů. Trasa vede nejprve napříč Argentinou. Po pampě čekají na účastníky Andy, v nichž přejedou přes 4800 metrů vysoký průsmyk San Francisco do Chile, kde si budou moci v polovině trasy v hornickém městě Copiapo 8. ledna jeden den oddychnout.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru