Všichni motoristé aktuálně řeší otázku přezutí svého automobilu. Pokud letní pneumatiky připravené k výměně nedosahují minimální hloubky dezénu nebo jsou jinak znehodnocené, budou se jejich majitelé muset zabývat také výběrem nových. Málo známou okolností takové koupě je stáří pneumatiky, přestože je kupována jako nová. U některých prodejců může ležet na skladu i několik let! V takových případech mají pneumatiky zhoršené jízdní vlastnosti i trvanlivost.

Již po třech letech uskladnění se mění charakteristika pneumatik, která s sebou přináší především zhoršení jízdních vlastností. Jedná se především o zhoršenou přilnavost jak na suché, tak i na mokré vozovce. Pečlivý zákazník by proto měl po prodejci chtít informaci o roce výroby nakupované pneumatiky. Přestože to není běžné, někteří prodejci stáří pneumatik uvádí. „Uvádění informací o stáří a původu pneumatik je pro nás samozřejmostí a otázkou transparentnosti. Přináší to sebou jisté administrativní zatížení, přesto si myslíme, že tento přístup k prodeji pneumatik bude v České republice brzy běžnou záležitostí,“ uvedl Václav Částka ze společnosti zabývající se prodejem pneumatik.

Dle zákona jsou zimní pneumatiky povinné od 1.listopadu do 31. března, ale ani po tomto datu není nezbytně nutné výměnu provést. Ideální čas pro přezutí zimních pneumatik na letní je tehdy, když se dlouhodobě změní provozní podmínky, jedná se nejenom o teplotu vzduchu, ale také o teplotu vozovky.

 

 

Sedmero pro správný výběr pneumatik:

  • Sledujte informace o nájezdnosti – tedy na kolik km vám kola vydrží (sportovní kola sice „dobře řežou zatáčky“, nicméně nevydrží vám tak dlouho jako běžné, tj. nájezdové
  • Zajímejte se o dosavadní uskladnění a o informaci, jak jsou kola stará (přestože kupujete nové) více jak 3 roky se již odrazí na kvalitě
  • Dejte pozor na valivý odpor – čím nižší, tím více ušetříte za pohonné hmoty
  • Volte ověřeného prodejce
  • Nekupujte to nejlevnější zboží
  • Kupujte ideálně nová kola
  • Pokud kupujete starší, dávejte si pozor na hloubku dezénu (pod 1,6 mm je již kolo nepoužitelné)

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.