Italské automobilové skvosty, které se podařilo zachránit před válkou na jednom místě

Autor: Anina Russová - 11. 6. 2014


Ach, ty dlouho utajované sbírky klasických vozů… Ty nám prostě nedají spát, ale nemůžete se nám divit. Jen si připomeňte tuhle dokonalou, i když dost rozpadlou sbírku klasických vozů, sbírku v tak dokonalém stavu, že se tají dech nebo třeba sbírku zesnulého herce Paula Walkera. To pak jeden přemýšlí, jestli prodávat ledvinu nebo třeba začít sázet. :)

Nedávno jsme narazili na další takovou unikátní sbírku vozů. Není sice na prodej, ale možná o to lépe. Sbírku už několik let vlastní italská rodina Righini, která ji pečlivě opečovává na malém hrádečku z 15. století kousek od Modeny.

Sbírku založil během druhé světové války Mario Righini, který měl v té době na starosti likvidaci různých automobilů, strojů nebo i motocyklů.Válka byla zlá a všechny automobily a motocykly byly něco jako spotřební zboží.  Mario ale měl pod čepicí a už v té době ho napadlo některé kousky prostě zachránit a schovat před případnou kontrolou úřadů. K tomu dobře posloužily stáje, kde by asi nikdo ukrytý vůz nehledal. Navíc to, co za záchranu nestálo nebo zachránit už nešlo, prostě rozebral. To jako takový výkaz práce stačilo.

Na místo, kde se všechny klasické krásky nachází, se vydal profesionální fotograf Rémi Dargegen, aby zachytil zašlou krásu zbytků, ale i skvěle zrenovované automobilové stařečky. Ve sbírce se ukrývají třeba takové kousky jako BMW 328, Mercedes-Benz 300 SL, ale především vozy z italské provenience, například Targa Florio z roku 1933, Alfa Romeo 8C 2300, Auto Avio Construzioni Typ 815 – první vůz, který vyrobil Enzo Ferrari poté, co opustil Alfu Romeo – nebo třeba Ferrari 312 T4.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru