Hyundai Motor a společnost Aurora, lídr v oblasti autonomní automobilové technologie, oznámily uzavření strategického partnerství. Do roku 2021 plánují uvést na trh vozy s autonomním řízením. Partnerství zahrnuje zavedení technologií společnosti Aurora do vozů Hyundai a následné testování ve vybraných městech. V delším časovém horizontu budou Hyundai a Aurora usilovat o komercializaci vozidel s autonomním pohonem po celém světě.

Partnerství má za cíl pokračovat ve vývoji hardwaru a softwaru pro autonomní jízdu a datové služby požadované pro automatizaci úrovně 4. Autonomní vozidla úrovně 4 jsou podle Společnosti Automobilových Inženýrů (SAE) za definovaných podmínek schopná fungovat bez lidského vstupu a dohledu.

„Víme, že budoucnost dopravy je právě v autonomních vozidlech. Aby mohla být úspěšně a široce uváděna do praxe, musí se samozřejmě tato technologie nejdříve osvědčit v reálných podmínkách,“ uvedl dr. Woong Chul Yang, místopředseda společnosti Hyundai Motor. „Jsme rádi, že Hyundai je aktivním hybatelem této počínající revoluce v mobilitě, která kombinuje pokročilé autonomní technologie úrovně 4 s těmi nejnovějšími bezpečnostními prvky.“

Dr. Chris Urmson, generální ředitel společnosti Aurorak tomu poznamenal: „Ze spolupráce s Hyundai Motor jsme nadšení. Je to partner, který má na to učinit technologie autonomního řízení dostupné široké veřejnosti na celém světě. Toto partnerství je spojením silných stránek společnosti Hyundai v oblasti designu, bezpečnosti a výroby vozidel s odbornými znalostmi společnosti Aurora v oblasti technologií autonomního pohonu.“

Hyundai již dříve testoval autonomní vozidla na veřejných komunikacích v USA poté, co v roce 2015 obdržel příslušnou licenci ve státě Nevada. V loňském roce na veletrhu CES automobilka představila své výsledky testování v městském provozu a předvedla vlastní technologie autonomních modelů IONIQ.

Na letošní přehlídce CES představí Hyundai nejnovější generaci vozu s pohonem na vodíkové palivové články Fuel Cell, který se ještě letos stane prvním testovaným modelem zmíněných autonomních technologií. Palivové články nabízejí ideální platformu pro využití těchto technologií vyžadujících značné množství energie na podporu přenosu a zpracování velkého objemu datové komunikace i provozu hardwaru, jako jsou například citlivé senzory. Vůz s vodíkovým pohonem tak bude schopen zajistit stabilní dodávku elektrické energie, aniž by nějak omezoval potřebný dojezd.