Hyundai ix35 Fuel Cell s nulovými emisemi získal na Bruselském autosalonu 2013 prestižní ocenění FuturAuto. Model ix35 Fuel Cell byl zvolen vítězem, protože se stal prvním komerčně nabízeným a sériově vyráběným vozidlem s palivovými články na vodík.

Již 12 let pořádaná anketa oslavuje technické inovace v automobilovém průmyslu. Mezi nominovanými inovacemi vybírá vítěze respektovaná porota novinářů z Belgické unie motoristických novinářů (UJBA).

Porotci vybrali z dlouhého seznamu 16 kandidátů finálovou pětici, která zahrnovala inovace od značek Hyundai, Bosch, Mazda, Mercedes-Benz a Volvo.

 

Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, k tomu poznamenal: „Hyundai je přesvědčen o tom, že vodík je palivem budoucnosti. Nabízí stejné přednosti z hlediska dojezdu a doplňování paliva jako vozidla poháněná spalovacími motory, ale nevypouští žádné škodlivé emise, pouze vodu. Hyundai bude i nadále propagovat vodík a podporovat výstavbu infrastruktury čerpacích stanic ve snaze přispět k výstavbě společnosti s trvale udržitelným zásobováním energií a silniční dopravou s nulovými emisemi.“

Sériová výroba modelu Hyundai ix35 Fuel Cell bude zahájena v korejském výrobním závodě Ulsan v lednu 2013. Hyundai se tak stane prvním výrobcem na světě, který zahájí komerční výrobu vozidla s pohonem na vodík.

Hyundai plánuje vyrobit 1000 vozidel ix35 Fuel Cell s pohonem na vodík do roku 2015. Cílovými zákazníky je především veřejný sektor a soukromé vozové parky. Po roce 2015 se plánuje výroba omezené série 10 000 vozů.

Hyundai již podepsal smlouvy na leasing modelu ix35 Fuel Cell s provozovateli komunálních vozových parků v Dánsku a ve Švédsku. Společná iniciativa EU na podporu vodíku a palivových článků FCH JU (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking) v Bruselu poskytuje navíc od října 2011 vozidla Hyundai ix35 Fuel Cell ke zkušebním jízdám i veřejnosti, aby se zájemci mohli přesvědčit o připravenosti techniky palivových článků pro uvedení na trh.

Třetí generace vozidla Hyundai s palivovými články je založena na kompaktním SUV ix35. Pohon obstarává elektromotor napájený sadou palivových článků o výkonu 100 kW/136 koní, která používá ke své činnosti vodík uložený ve dvou nádržích s celkovou kapacitou pro 5,64 kg vodíku. Toto množství paliva umožňuje modelu ix35 Fuel Cell ujet celkem 588 km na jednu náplň. Nejvyšší rychlost je 160 km/h. Spolehlivé spuštění vozidla je zaručeno i za velmi mrazivého počasí s teplotami až -25 °C. Vyráběná energie se ukládá do lithium-polymerového akumulátoru o výkonu 24 kW.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.