To, na co většina skalních fanoušků automobilky Volkswagen tak čekala, určitě nebyl model GTD, ale spíše benzínové GTI. A to je teď tady. Po naftovém Golfu GTD, ostrém Polu R se světu, i když zatím jen na papíře, představil Volkswagen Golf 7 GTI. Ale nečekejte oproti minulé generaci žádné revoluční změny. Ty jsou spíše evoluční a opravdu decetní. Volkswagen se prostě drží lehké uniformity a zdá se, že mu to vychází. Oproti konceptu, který jsme viděli na autosalonu ve Vídni se liší pouze v detailech.

Novinka v podobě sportovního hatchbacku GTI dostala do vínku přesně to, na co jsme od téhle německé automobilky již zvyklí. Červená linka v přední masce je sice nově protažená až do předních světlometů, ale možná o to dravěji auto vypadá . Vzor přední masky, tedy známé plástve, jsou použity i ve spodní části nárazníku. Další novinkou jsou zatmavená LED zadní světla, křídlo, dvojité koncovky výfukového potrubí a zadní difuzor. Celek jasně říká, že tenhle Golf rozhodně nebude žádné ořezávátko. Povedená 17″ litá kola obouvají pnematiky v rozměru 225/45 R17.

Ani uvnitř nečekejte žádnou revoluci. Interiér zůstal v klasickém provedení, kdy na sedčkách vládne typické kárování a po celém interiéru decentní prošívání červenou nití. Za mě velké díky automobilce za černý strop a kompletní čalounění vozu. To prostě ke sportovním autům, mezi které se Golf GTI chce zařadit, rozhodně patří.

 

Nový Volkswagen Golf GTI, stejně jako jeho nesportovní provedení, bude stát na podvozkové platformě MQB, která tak vůz odlehčila o pěkných 42 kg. Finální hmotnost se ustálila na 1 351 kg. Tuhle na dnešní poměry muší váhu rozhýbe 2,0 litrový přeplňovaný čtyřválec TSI s přímým vstřikováním paliva, který si zájemce bude moci objednat prý ve dvou výkonových verzích. Ta první, základní bude disponovat výkonem 220 koní a druhá s názvem GTI Performance se může pochlubit dokonce stádem 230 koní pod kapotou a mechanickým diferenciálem na přední nápravě!

To vše s již zmíněmými 1351 kg podle mého zaručuje docela dobrou zábavu na okreskách. 🙂 Nový Golf 7 GTI se bude nabízet buď se šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým DSG s možností řazení pádly pod volantem. Automobilka tvrdí, že sprint z 0 na 100 km/h zvládne nové GTI za 6,4 sekundy a nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h pro základní variantu a na 240 km/h pro variantu GTI Performance. Tak si počkejme na autosalon v Ženevě, kde tahle ostrá novinka bude mít premiéru. Ve stejný den by se pak mělo GTI začít také prodávat. 🙂

-AR-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.