Ne, peklo ještě nezamrzlo. A ne, ani není 21.prosince 2012… Odvěcí rivalové General Motors a Ford však nedávno oznámili, že budou společně vyvíjet nové devíti- a desetirychlostní automatické převodovky. Společnosti projednávají podmínky spolupráce a podepisují smlouvy o společné kooperaci. Obě společnosti si totiž uvědomily, že díky kooperaci na vývoji významně ušetří.

GM povede vývoj devítirychlostní převodovky pro využití s pohonem předních kol. Mezi tím se Ford chopí vývoje desetirychlostní převodovky, která bude určena pro náhon na zadní kola např. do vysokovýkonných a luxusních osobních vozů, náklaďáků a SUV.

Není to poprvé, co tyto dvě automobilky spolupracovaly na vývoji převodovek. Již v roce 2002 se spojily kvůli šesti rychlostní automatické převodovce využívané u náohonu na přední kola.  Tyto převodovky byly na trhu označeny jako Ford 6F a GM 6T70 a byly použity do modelů Ford Fusion a Escape a Cheverolet Cruze a Malibu. Spekuluje se také o tom, že společnosti spolupracovaly i na vývoji hnací soustavy v roce 2008.

 

Před tímto oznámením překvapující spolupráce pracovaly obě společnosti na vlastních osmistupňových převodovkách pro použití ve vozech se zadním náhonem. GM svojí osmistupňovou převodovku bude možná využívat v omezené sérii Cadilacu CTS. Ford dal vlastní převodovku k ledu údajně ve prospěch nového společného podniku mezi Fordem a GM.

Uvidíme, jak tahle spolupráce dopadne…

-TJ-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.