Za poslední dva týdny jsme navštívili dvě akce zaměřené na jízdu v terénu. Na rozdíl od srazu pravých offrouďáků z minulého víkendu (o té jsme psali včera večer), byla ta ze soboty 6.října, která se pod záštitou časopisu FLOTILA konala na milovickém tankodromu pro fleet managery významných společností, zaměřena pouze na základy jízdy v terénu.

K dispozici byly crossovery a SUV od výrobců Subaru (XV a Forester), Chevrolet Captiva, Volvo XC60 a Jeep Grand Cherokee. Trasa byla vymyšlena tak, aby ji všechna auta dokázala zdolat, ale to neznamená, že byla jednoduchá. Přejet jsme museli několik navršených kopců, sjet několik prudkých schodů nebo projet několika příkopy. Pro nezkušené a jízdou v terénu dosud nepolíbené účastníky akce to byl dle jejich slov zážitek a byli překvapení, co auta, která primárně do takového terénu nejsou určená, dokáží.

 

Nejlépe si v terénu, jak už název a tradice napovídá, vedl Jeep. Ten měl k dispozici hned několik pomocníků – uzávěrku mezinápravového diferenciálu, vzduchový podvozek nebo redukční automatickou převodovku. Kromě Subaru Forester, které jako jediné redukční převodovku nabídlo, neměla ostatní auta pomocníky žádné – výjimkou je jen ESP, které ale v terénu mnohdy spíše překáží.

V rámci doprovodného programu byla pro návštěvníky připravena jízda v BVP. Řidič tanku se s posádkou příliš nemazlil a naopak s radostí předváděl, co tank umí a dokáže. Občas jsem se při pohledu na ty psí kusy, které vyváděl, bál za posádku… 🙂

Kromě jízd v terénu byly připraveny 3 vozy také pro jízdu na silnici. Kdo chtěl, mohl se svézt v novince od Volva, modelu V40, nebo jejího léty prověřeného bratříčka v podobě modelu V70 a jako třetí do party byl připraven Opel Antara.

Počasí vyšlo na jednčku a podle usmívajících se obličejů návštěvníků byli i oni spokojeni. 🙂

-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.