Americký sedan Fisker Karma sice vyhrál již množství cen a chválí ho kdejaké médium, ale zákazníci za své peníze chtějí mít i možnost odlišit se od ostatních. Kalifornská automobilka na výstavu SEMA Show přiveze ukázky nových možností personalizace.

Model Karma se představil v roce 2008 a na trh se dostal o tři roky později. Přestože se jedná o uznávaný hybrid, zákazníci dosud neměli příliš možností oficiálně přizpůsobit vzhled vozu svým požadavkům. Automobilka Fisker o nedostatku ví a začíná ho řešit. První ukázky vystaví na SEMA Show.

 

Fisker přinese zákazníkům možnosti individualizace skrze oficiálně schválené společnosti. Tou první je společnost 3M, která bude pro Karmu dodávat Diamand Protection Film, což je neviditelná ochranná vrstva aplikovaná přímo na lak, která má zabránit různým oděrkám a udržovat lak v perfektním stavu co možná nejdéle.

K oslavě tohoto partnerství připravil Fisker se společností 3M čtyři barevná schémata ze samolepících fólií Scotchprint® Wrap Film Series 1080. Konkrétně jsou připraveny kombinace October Sun oslavující podzim, sestávající z oranžové Gloss Burnt Orange a černé Brushed Black Metallic; Riverside odkazující na americkou závodní historii a kombinující bílou Matte White s modrými Gloss Blue Metallic pruhy; Classic chlubící se červenou Hot Rod Red s černými Brushed Aluminium-trimmed Gloss  Black pruhy, odkazující na americkou tuningovou scénu a konečně Onward s černou Satin Black a oranžovou Gloss Burnt Orange ukazující na to, jak Fisker vnímá sám sebe. Všechna tato schémata budou k vidění na stánku společnosti 3M, přičemž každý ze čtyř dní se jediná přítomná Karma převleče do jedné z kombinací.

3M dodá i izolující Crystalline Automotive Film, který se nalepí na okna vozu a chrání tak proti přehřívání interiéru v létě. Při aplikování fólií na lak nebo okna odborníkem v dealerství Fiskeru dostane zákazník automaticky pětiletou záruku.

Další, s Fiskerem spolupracující společností, je Mobil 1. Ten bude oficiálním dodavatelem plně syntetického oleje 0W-30 Advanced Fuel Economy™, který si automobilka vybrala pro jeho spolehlivost a trvanlivost. Spalovací motor Karmy totiž pracuje jen v určitých situacích a nároky na výdrž maziva jsou tedy vyšší. Spojení těchto dvou firem oslaví Fisker dalšími polepy od firmy 3M, tentokráte se schéma jmenuje American Icon a kombinuje stříbrnou Gloss Sterling Silver s modrými Blue Metallic pruhy.

Třetí (a zatím poslední) spolupracující společností je Goodrich. Fisker nabízí pro Karmu pouze jediný design kol a tak chce zákazníkům nabídnout možnost alespoň odlišné povrchové úpravy. Technologie PermaStar® firmy Goodrich je biologicky nezatěžující metodou aplikování barvy na disky kol. Takto upravená kola budou namontována na všech vystavených Karmách, tedy i na těch oslavující spojení s firmami 3M a Mobil 1.

-FM-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.